تبیان، دستیار زندگی
برانكو ایوانكوویچ: با وجود طالب‌لو و رودباریان مشكلی نداریم سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان از حضور نداشتن ابراهیم میرزاپور در تركیب اصلی تیم ملی فوتبال كشورمان برای دو بازی برابر چین تایپه و كاستاریكا خبر داد و گفت: با وجود ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خارج شدن میرزاپور از ترکیب تیم ملی

برانكو ایوانكوویچ: با وجود طالب‌لو و رودباریان مشكلی نداریم

سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان از حضور نداشتن ابراهیم میرزاپور در تركیب اصلی تیم ملی فوتبال كشورمان برای دو بازی برابر چین تایپه و كاستاریكا خبر داد و گفت: با وجود بازیكنانی همچون وحید طالب‌لو و حسن رودباریان مشكلی در درون دروازه وجود ندارد.

میرزاپور به دلیل مصدومیت در تركیب اصلی تیم ملی برای این دو بازی حضور نخواهد داشت.

تمرینات تیم ملی فوتبال كشورمان عصر امروز برگزار شد و برانكو ایوانكوویچ در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آنان پاسخ گفت.

وی درباره‌ی دعوت از مهرزاد معدنچی علیرغم نمایش ناامید كننده‌اش در فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر تیم ملی گفت: هر كس نظرات و ارزیابی خودش را در مورد بازیكنان دارد. معدنچی نیز مانند تمام بازیكنان برخی اشتباهاتی را داشت اما، من از آن گروه از مربیان نیستم كه با یك اشتباه بازیكنی را از تیم ملی حذف كنم. من معدنچی را از زمانی كه در فجر سپاسی بود زیر نظر داشتم و او جز اولویت‌های ما است، ضمن آن كه ما در سمت چپ كمبود داریم و او توانایی این را دارد كه در آن سمت حضور داشته باشد.

برانكو درباره‌ی دعوت از محرم نویدكیا نیز گفت: محرم بازیكن ثابت ماست و طبیعی است كه مانند هر بازیكن دیگری افت و خیز داشته باشد اما، از محرم انتظار دارم كه به فرم واقعی خود بازگردد. در دو سه بازی اخیر خوب نبود. پیشتر او عملكرد مناسبی از خود ارایه كرد و او یكی از امیدهای جدی تیم ملی است.

برانكو در پاسخ به سوالی در مورد دعوت نكردن از غلامرضا عنایتی افزود: من عنایتی را چهار سال پیش زمانی كه به تیم ملی آمدم برای نخستین بار دعوت كردم اما، كیفیت او را بازیكنان دیگر نیز دارند. آنچه مهم است تعداد محدودی است كه ما می‌توانیم به تیم ملی دعوت كنیم. ورود به تیم ملی مشكل و به دست آوردن پیراهن تیم ملی سخت است.

وی افزود: همین جا اعلام می‌كنم كه به سادگی نمی‌توان پیراهن تیم ملی را به دست آورد و یك شبه نمی‌شود بازیكن ملی شد. بلكه باید بازیكن در یك سری از مسابقات كیفیت بالای خود را استمرار بخشد. همچنین یك شبه هم نمی‌توان پیراهن تیم ملی را از تن كسی درآورد. این مساله بستگی دارد كه آن بازیكن در چه پستی بازی كرده و رقبا چطور بازی می‌كنند.

برانكو با ذكر مثالی از بازیكنانی كه پس از چند دوره وقفه به تیم ملی بازگشته‌اند تصریح كرد: بازیكنانی داریم كه یكی دو سال به تیم ملی دعوت نشدند اما، با به دست آوردن فرم خوب خود دوباره به جمع ملی‌پوشان بازگشتند. این بازیكنان كسانی هستند كه با انگیزه‌ی بالای خود ثابت می‌كنند كه می‌توانند در تیم ملی بازی كنند.

وی درباره‌ی عملكرد مهدی مهدوی‌كیا گفت: یك سال پیش تاكید كردم كه او می‌تواند به شرایط عالی خود بازگردد و هم اكنون نیز باید به همه‌ی بازیكنان لژیونر تبریك بگویم.

ایوانكوویچ درباره‌ی مقایسه‌ی عملكرد بازیكنان حاضر در لیگ ایتالیا و آلمان با امارات گفت: بازیكنان ما كه در امارات نیز حضور دارند عملكرد خوبی داشته‌اند اما، باید واقع‌بین باشیم چرا كه سطح لیگ‌های ایتالیا و آلمان به هیچ عنوان یكسان نیست.

ایوانكوویچ درباره‌ی جنجالهایی كه بر روی اعلام لیست ذخیره‌های تیم ملی به وجود آمده بود گفت: برخی مطبوعات حقیقت را ننوشته‌اند، متاسفانه این مطالب خلاف واقعیات منتشر شده است. من به شخصه برای نخستین بار لیست انتظار را تدوین كردم و در ماه‌های مهر و آبان دو لیست انتظار داده بودم و همانطور كه مشاهده كردید برای دیدار با كره‌ی جنوبی منیعی از لیست انتظار جایگزین معدنچی شد.

وی در پاسخ به این سوال كه آیا لیست اعلام شده لیست نهایی تیم ملی برای حضور در جام جهانی خواهد بود یا خیر گفت: خیر این چنین نیست بلكه بر اساس مقررات فیفا پانزده روز قبل از مسابقات اسامی نهایی بازیكنان را به فیفا ارسال خواهیم كرد.

سرمربی تیم ملی كشورمان درباره‌ی آخرین وضعیت تیم ملی پیش از رویارویی با چین تایپه گفت: امروز و فردا در دو نوبت تمرینات آخر خود را انجام خواهیم داد. مشكلات برطرف شده و ما به روی همه‌ی بازیكنان حساب باز كرده‌ایم.

ایوانكوویچ درباره‌ی حضور مربی تیم ملی مكزیك در ایران گفت: این مساله‌ای بسیار عادی است، تمام مربی‌های تیم‌های جهان برای آنالیز تیم‌های حریف، بازی‌های آنها را مشاهده می‌كنند و ما نیز چنین كاری را بارها انجام داده‌ایم.

وی درباره‌ی نشست روز یكشنبه با مربیان لیگ برتر و علامت سوال روبروی نقش رسانه‌ها در عوامل موفقیت تیم ملی گفت: متاسفم اگر كسی این مساله را به دل گرفته باشد. منظورم از علامت سوال این بود كه آیا این مساله باید در جلسه‌ی امروز مورد بحث قرار می‌گرفت یا خیر. معنی آن علامت سوال این است كه باید نحوه‌ی برقراری ارتباط مورد بازبینی قرار گیرد.