تبیان، دستیار زندگی
ایشان عالم ربانی پس از تحصیلات دبیرستانی خود به حوزه علمیه اصفهان وارد شده و سال های متمادی نزد اساتید بزرگ این حوزه، همچون مرحوم حاج سید علی بهبهانی، سید حسین خادمی، حاج شیخ علی مشکاة و مرحوم معلم حبیب‏ آبادی و مولی محمد علی عالم حبیب‏ آبادی در زمینه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله سید حسن فقیه امامی درگذشت
سید حسن فقیه امامی

ایشان عالم ربانی پس از تحصيلات دبيرستانی خود به حوزه علميه اصفهان وارد شده و سال هاي متمادي نزد اساتيد بزرگ اين حوزه، همچون مرحوم حاج سيد علي بهبهاني، سيد حسين خادمي، حاج شيخ علي مشکاة و مرحوم معلم حبيب‏ آبادي و مولي محمد علي عالم حبيب‏ آبادي در زمينه ...

به گزارش شیعه آنلاین، آیت الله سید حسن فقیه امامی، از علمای سرشناس شهر اصفهان صبح امروز دار فانی را وداع گفت.

گفتنی است ایشان در سال 1313هجری شمسی در محله درب امام اصفهان متولد شد. وي از سلسله سادات امامي است که نسبشان به امامزاده ابوالحسن زين‏العابدين، مدفون در درب امام مي‏رسد و نسب ايشان نيز به "علي بن جعفر" فرزند امام صادق (ع) مي‏ رسد.

ایشان عالم ربانی پس از تحصيلات دبيرستانی خود به حوزه علميه اصفهان وارد شده و سال هاي متمادي نزد اساتيد بزرگ اين حوزه، همچون مرحوم حاج سيد علي بهبهاني، سيد حسين خادمي، حاج شيخ علي مشکاة و مرحوم معلم حبيب‏ آبادي و مولي محمد علي عالم حبيب‏ آبادي در زمينه ادبيات، منطق و فلسفه، فقه و اصول، هيئت و قانون به تحصيل پرداخت.

ايشان تا پیش از درگذشتشان در حوزه علميه اصفهان به تدريس اشتغال داشته و افزون بر اين منشأ خدمات شايسته‏اي در راه‏ اندازي، بازسازي و اداره مدارس علميه حوزه اصفهان و نيز فعاليت‏هاي انجمن‏هاي خيريه اين شهر بوده است. شبکه ماهواره ای سلام نیز زیر نظر ایشان اداره می شد.