تبیان، دستیار زندگی
د اسلامی کشور سیزدهمین همایش مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با شعار معنویت و عقلانیت – پرهیز از عوام زدگی در تاریخ 26 بهمن ماه با حضور دکتر جاسبی رئیس سازمان فرهنگی و مسئولین در مشهد آغاز به کار کرد. پیام رئیس مجمع تشخیص م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارشی از سیزدهمین همایش مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور


سیزدهمین همایش مدیران فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با شعار معنویت و عقلانیت – پرهیز از عوام زدگی در تاریخ 26 بهمن ماه با حضور دکتر جاسبی رئیس سازمان فرهنگی و مسئولین در مشهد آغاز به کار کرد.

پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط دکتر جاسبی در این مراسم قرائت شد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام خود دغدغه تاسیس دانشگاه با اسم و هویت اسلامی و فراگیر را آرمان مقدسی بیان نموده بود که از نفس قدسیه امام راحل(ره) و روح فرهنگی حاکم بر انقلاب اسلام ایران مایه گرفته است.

آیت الله رفسنجانی حضور شایسته مدیران فرهنگی در این عرصه گسترده را زمینه ساز ظهور نخبگان آینده و پرهیز از عوام زدگی و اعتلای بینش و باور در مجموعه دانشگاهی عنوان کرده بود.

دکتر عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سخنان خود، عاشورا را یک الگو برای نهضت های 1400 سال اخیر عنوان کرد و گفت با شکوه ترین این حرکت ها و نهضت ها انقلاب اسلامی ایران بود که با شعار خون بر شمشیر پیروز است توانست خاورمیانه را دگرگون کند وی تاکید کرد در این برهه از زمان معاونت های فرهنگی و مدیران فرهنگی ما در دانشگاهها وظیفه خطیری بر عهده دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان یک مجموعه عظمی فرهنگی که مرزهای کشور را در نوردیده، مورد کم لطفی و گاه هجمه های برخی افراد قرار می گیرد که ممکن است حرکت برخی از آنها از روی دلسوزی و بعضی هم از روی ناآگاهی باشد.

دکتر جاسبی اظهار داشت : ما انتظار داریم همه مسوولین و معاونت های فرهنگی در کشور نه با اغراق بلکه با الهام از واقعیت های موجود مسائل را تشریح کرده و از عملکرد این دانشگاه در حدی که به آن اعتقاد دارند دفاع کنند.

وی متذکر شد ما همه وظیفه داریم که از دستاوردهای انقلاب که دانشگاه آزاد یکی از آنهاست دفاع کنیم. جاسبی با اشاره به تهاجم های سیاسی و فرهنگی قدرتهای بزرگ علیه ایران و اسلام گفت مسئله با فقط در NPT خلاصه نمی شود زیرا اگر امروز NPT را بپذیرم و غنی سازی را متوقف کنیم آنها باز هم دست از مواضع خود بر نداشته و هر روز یک ایده و خواسته جدید را به ما تحمیل می کنند.

از میهمانان این همایش می توان به آقایان دکتر عبّاس پور ، ابوترابی ، قمی ، دکتر افروز و دکتر مهدوی اشاره کرد.

شایان ذکر است این همایش در تاریخ 29 بهمن ماه به کار خود پایان داد.

روابط عمومی تبیان مشهد