تبیان، دستیار زندگی
ویژه جام باشگاه های اروپا (آث میلان) شاید جالب باشد که به این تابستانی که گذشت کارلو آنجلوتی سرمربی میلان بیش از آنکه به فکر تقویت تیمش از نظر فیزیکی باشد به ترسیم روحیه بازیکنانش پرداخت. چیزی که از آن مطمئن هستیم آنکه میلا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه جام باشگاه های اروپا (آث میلان)


شاید جالب باشد که به این تابستانی که گذشت کارلو آنجلوتی سرمربی میلان بیش از آنکه به فکر تقویت تیمش از نظر فیزیکی باشد به ترسیم روحیه بازیکنانش پرداخت. چیزی که از آن مطمئن هستیم آنکه میلان فصل جاری نیاز مبرمی به پیروزی های پی در پی و کسب یک عنوان قهرمانی دارد تا شکست مفتضحانه مقابل لیورپول در فینال رقابتهای لیگ قهرمانان فصل گذشته فراموش شود. اما خبر خوبی که از اردوی میلان به گوش رسید گرانترین خرید تابستان گذشته باشگاه های ایتالیا بود و مدیران میلان موفق شدند آلبرتو جیلاردینو را با مبلغی معادل 16 میلیون پوند از باشگاه پارما خریداری کنند. در بدو ورود جیلا ردینو اعلام کرد از اینکه از سوی باشگاه میلان انتخاب شده است احساس غرور می کند زیرا این تیم بزرگترین باشگاه اروپایی است. البته بسیاری از ما هم پیش از آن ناکامی بزرگ در استانبول چنین عقیده ای داشتیم. میلانی ها با خرید بازیکنانی نظیر کریستین ویه ری مهاجم اینتر، مارک یانکلوفسکی مدافع اهل چک اودینیزه و یوهان ووگل هافبک سوئیسی آیندهوون بر قدرت خود افزوده اند.

اما علیرغم این خریدهای با اهمیت، تمایل میلانی ها برای خرید مدافعان تازه ی دیگری نظیر فیلیپه، برزیلی اودینزه و ویسنت کامپانی مدافع اندرلشت عجیب نبود. خط دفاعی میلان اکنون بسیار پا به سخن گذاشته است.

کاپیتان مالدینی 37 ساله، کاستا کورتای 39 ساله، کفاوی 35 ساله و یاپ استام 33 ساله باعث ایجد تزلزل در خط دفاعی میلان شده اند و شاید این موضوع یکی از دلایل مهم ناکامی های میلان در رقابتهای اروپایی فصل گذشته بود. اما در کنار اینها تیمی که بازیکنانی چون کاکای برزیلی، آندره شوچنکو مگوله اکراینی، آندره پیرلو، روی کاستای پرتقالی و همچنین بازیکنان تازه واردی چون ویه ری، جیلاردینو و یانکلوینسکی را در اختیار دارد می تواند به خوبی بدرخشد. به هر حال پس از شکست استانبول آنها نقاط مثبت بسیار برای پیشرفت در رقابتهای لیگ قهرمانان دارند.

تاکتیکها

با توجه به ناکامی میلان در فصل گذشته، از دست دادن عنوان قهرمانی در سری آولیگ قهرمانان، کارلو آنجلوتی سرمری این تیم تاکتیک تیمش را عوض خواهد کرد و احتمالاً سه دفاع بر خواهد گزید. قرار گرفتن یاپ استام، آلساندرونستا و کاخا کالادزه یا پائولو مالدینی در خط دفاع می تواند به مربی اجازه دهد تا کافی را از دفاع راست بیشتر به قسمت راست میانی متمایل کند و در جناح چپ هم مارک با نکلوفسکی تازه وارد قرار بگیرد.

با وجود آندره پیرلو و کناره گاتوسا در مرکز خط میانی آنجلوتی می تواند راحت تر از سه مهاجم استفاده کند. چیزی که همواره از سوی صاحب ثروتمند این باشگاه یعنی سیلویو برلوسکونی درخواست می شود. بدین ترتیب کاکا با روی کاستا می توانند پشت سر دو مهاجم نوک یعنی آلبرتو جیلاردینو و آندره شوچنکو بازی کنند. به هر حال بازیهای زیبای میلان همواره بسیاری از دوستداران فوتبال را در ایتالیا و اروپا جذب می کند.

ورزشگاه

جوزپه مه آتزا... (ظرفیت 82000 نفر) ...

حرکت زشت هواداران اینتر در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان سال گذشته مقابل میلان آسیب اندکی به این ورزشگاه رساند اما باید قبول کرد که این استادیوم در محله سن سیرو قلب واقعی فوتبال ایتالیا است.

سرمربی

این سرمربی 45 ساله پس از ناکامی تیمش در کسب عنوان قهرمانی در رقابتهای سری آ و لیگ قهرمانان فصل گذشته تحت فشار شدید برای ترک میلان قرار گرفته است. او به همراه بازیکنانش خوب عمل می کنند اما گاهی از نظر تاکتیکی کمی غیر انعطاف پذیر هستند و دیر از خود واکنش نشان می دهند.

بازیکن کلیدی

شوچنکو... هیچ بازیکنی به اندازه این گل زن خوش فرم برای میلان اهمیت ندارد همانطور که آیندهوون هم فصل گذشته نشان داد که اگر بخواهید از قدرت میلان بکاهید باید شوچنکو را از کار انداخت.

بازیکن مورد توجه

کاکا... این بازیکن اهل برزیل بیش از آنکه یک هافبک وسط باشد، یک هافبک نفوذی دراست که می تواند در این پست خود در میلان به خوبی مطرح کند. بازیکنی تاکتیک پذیر با ضرباتی سهمگین.

عناوین پنج سال گذشته در رقابتهای لیگ قهرمانان

چگونگی راهیابی: مستقیماً از لیگ ایتالیا

عناوین پنج سال گذشته:

1-2000- راهیابی به مرحله دوم گروهی

(سوم پس از دپورتیو لاکرونیا و گالاتاسرای)

02-2001- عدم راهیابی

03-2002- قهرمان

(پیروزی سه بر دو بر یوونتوس در ضربات پنالتی)

04-2003- مرحله یک چهارم نهایی

(شکست مقابل دپورتیو لاکرونیا)

05-2004- حضور در فینال (شکست سه بر دو مقابل لیورپول در ضربات پنالتی پس از تساوی سه بر سه)