تبیان، دستیار زندگی
 علی كریمی : اگر برانكو دستوراتم را اجرا می كرد،‌ فرشید را به تیم ملی می آوردم درمورد جنجال های این روزهای برخی مطبوعات پیرامون علی كریمی، این بازیكن علاقه ای به اظهار نظر و وارد شدن به این معركه را نداشت، اما برای آنكه هشدا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیسی دیروز در جدال با ، پرسپولیسی امروز

علی كریمی :
اگر برانكو دستوراتم را اجرا می كرد،‌ فرشید را به تیم ملی می آوردم

درمورد جنجال های این روزهای برخی مطبوعات پیرامون علی كریمی، این بازیكن علاقه ای به اظهار نظر و وارد شدن به این معركه را نداشت، اما برای آنكه هشداری به دوستداران فوتبال و مسئولان تیم ملی در راه ایجاد جو تشنج و نا آرامی در تیم ملی را داده باشد، در گفتگو با سایت اختصاصی خود صحبتهای زیر را بیان كرد.

علی كریمی در این مورد گفت: برنامه ریزان ایجاد تشنج و آشوب در تیم ملی این بار مرا نشانه گرفته اند.

هر چه به شروع بازی های جام جهانی نزدیكتر می شویم، آدمهایی كه به هر دلیلی به خاطر تسویه حسابهای شخصی نمی توانند پیروزی و موفقیت تیم ملی را در خود هضم كنند، به عناوین گوناگون و با توسل به حربه های مختلف، در راه برهم خوردن آسایش تیم ملی سنگ اندازی می كنند.

وی ادامه داد: خداوند نیاورد آن روزی را كه من دست به چنین كار كثیفی بزنم و به هر دلیلی ولو انتقام گیری از بزرگترین دشمن خود، سد راه پیشرفت یك بازیكن و در نهایت لطمه به تیم ملی كشورم وارد سازم.

من بازیكن چكاره ام كه برای مربی تیم ملی تعیین تكلیف كنم؟ خودم بارها در تیم ملی تعویض شدم و یا در جریان جام ملتهای آسیا در بیروت، روی نیمكت نشستم و اكثر بازیها را تماشا كردم، اما هیچگاه كسی را متهم نكرده و به نظر مربی خود آقای جلال طالبی احترام گذاشتم.

مرد شماره هشت بایرن تصریح كرد: در چنین اوضاع و احوالی اگر بتوانم جایگاه خود را محفوظ نگاه دارم كار بزرگی انجام داده ام. از این دست خیالبافی های بی سر و ته و دنباله دار همیشه بوده و همچنان ادامه دارد.

این توهین به فدراسیون، مربی تیم ملی و تمام بازیكنان است كه كسانی مدعی شوند كه یك بازیكن به مربی تیم ملی دستور می دهد تا چه كسی انتخاب شود و چه كسی انتخاب نشود.

وی افزود: من حریم تیم ملی را مقدس تر و بسیار ارزشمند تر از آن می دانم كه به خود اجازه دهم تا در تركیب و انتخاب نفرات دخالتی داشته باشم.

با هیچكس كینه، غرض و دشمنی ندارم اگر هم اختلافاتی در عالم رفاقت و دوستی های گذشته باشد، این مسائل شخصی هرگز جایی در تیم ملی یك مملكت نداشته و با احساسات 70 میلیون نفر، بازی نخواهم كرد.

علی كریمی تاكید كرد: دیگر حرفی برای گفتن ندارم و تنها هشدار می دهم كه مردم و رسانه ها و فدراسیون و مسئولین، حواسشان جمع باشد و بدانند كه برای مسموم كردن هوای تیم ملی، چنین ترفندهایی همواره وجود داشته و ادامه خواهد داشت.

زیرا عاقلان می دانند كه در چنین مقطعی انداختن بازیكنان به جان هم و دفاع از چهره هایی كه به نوعی حقشان ضایع شده، تنها و تنها بخاطر دلسوزی و دفاع از بازیكن نیست، بلكه اهدافی در پشت پرده دنبال می شود. امیدوارم كه دوستان ما، طعمه چنین اهدافی نباشند.

هافبك بایرن در مورد صحبتهای خود اظهار داشت: با امید به اینكه این مطلب باعث رنجش و بی احترامی به هیچ كس نشود. تنها با این اشارات دوستداران فوتبال به این باور رسیده باشند كه من قصد اخراج هیچ بازیكنی را در حال حاضر و سپس بازیكن دیگری را در مرحله بعدی ندارم و آنچه در این مورد نوشته و گفته می شود، صرفاَ در راه نا آرام ساختن جو تیم ملی است.

مرد سال 2004 آسیا در پایان گفت: بی تردید اگر بدانم دستورات من را برانكو اجرا می كند، به جای اخراج دیگران، تقاضای انتخاب فرشید، برادرم را می كردم.

حرفها و اظهار نظرهایی كه انتشار می یابد، تنها در سایت اختصاصی مورد قبول و مسئولیت آنها را به عهده می گیرم و هر نوع مصاحبه و حرفی و یا جنجال سازی هایی كه از این بابت از قول من انعكاس می یابد، شدیداَ آنها را تكذیب می كنم.