تبیان، دستیار زندگی
خبرهای اخیر کهکشانی ها حاکی از عزم آنها برای کسب عنوان در این فصل می باشد تابستان گذشته شاید داغ ترین بحث درباره رئال موضوع آمدن بهترین بازیکن جهان به تیم بود و آن اینکه چگونه فلورنتینو پرز پیراهن سفید رئال را بر تن این بازی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه جام باشگاه های اروپا(رئال مادرید)


خبرهای اخیر کهکشانی ها حاکی از عزم آنها برای کسب عنوان در این فصل می باشد

تابستان گذشته شاید داغ ترین بحث درباره رئال موضوع آمدن بهترین بازیکن جهان به تیم بود و آن اینکه چگونه فلورنتینو پرز پیراهن سفید رئال را بر تن این بازیکن کرد تا دوباره رئال جان تازه ای بگیرد.

فصل پیش، کهکشانی رئال مایکل اوون بود اما شاید چیزی در مورد او کم بود. ظاهراً گلزنی های مداوم رئال کافی نبود و مقامات رئال محسنات دیگری را هم از یک بازیکن توقع داشتند. هنگام ورود بکام، رونالدو و دیوید بکام کسی نتوانست شکوه آنها را انکار کند اما تابستان گذشته بازیکنان جدید دیگری هم به رئال پیوستند. والتر ساموئل مدافع رئال از این تیم جدا شد اما جاناتان وودگیت پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت کار خود را در رئال آغاز کرد. این فصل پس از آنکه رئال دو سال از کسب عنوان محروم بوده است چندان هم به دنبال حفظ نامهای بزرگ نبود. لوئیس فیگو اولین کهکشانی که به رئال پیوست این تیم را ترک کرد و اوون هم از رئال جدا شد.

رئال اکنون پنج بازیکن جدید در اختیار دارد که در آغاز فصل گذشته همراه این تیم نبودند. توماس گراوسن تنومند، کارلوس دیاگوی اروگوئه ای که بیشتر می تواند از حیث بیشترین کارت دریافتی در فصل گذشته رکورددار باشد. اما کهکشانی های تابستان، روبینو است که متفاوت است که متفاوت از دیگر بازیکنان رئال می باشد. او جوان و تشنه کسب افتخار است. در کنار او برزیلی دیگری به نام خولیو باپتیستا است که واقعاً غیرقابل کنترل می باشد. مطمئناً رئال نمی تواند این فصل هم دست خالی باشد و از لیگ قهرمانان زودتر از سالهای گذشته حذف شود آنچه که طی سه فصل گذشته برای این تیم رخ داد.


تاکتیکها

واندرلی لوکزمبورگو معتقدبود، تاکتیکی که او اواخر فصل گذشته برای تیمش اتخاذ کرد و باعث شد رئال دیدارهای بسیاری را بدون شکست پشت سر بگذارد علیرغم آنکه این تیم را به بارسلونا نرساند اما راه حلی بود برای شرایط اضطراری رئال در آن مقطع. او می گوید این فصل رئال با مهارت بیشتری بازی خواهد کرد. ارائه فوتبال مسلط و اداره بیشتر بازی در زمین حالا لوکزمبورگو می خواهد تیمش با سرعت بیشتری نسبت به گذشته بازی کند. ایکر کاسیاس که خیلی زود در زمره بهترین دروازه بانان جهان قرار گرفت درون دروازه این تیم خواهد ایستاد و جلوی او الگوئز، وودگیت، سالگادو و روبرتو کارلوس بازی خواهند کرد. دیوید بکام با پست همیشگی اش یعنی هافبک راست به کار خود ادامه می دهد و یک راس از الماس ارزشمند رئال را تشکیل خواهند داد. توماس گراوسن یا پابلوگارسیا در مرکز زمین بازی خواهند کرد و خولیو باپتسیتا هم نقش هافبک چپ را بر عهده خواهد داشت. زین الدین زیدان جلوتر از بقیه هافبکها به ایفا نقش خواهد پرداخت و رونالدو و روبینیو (یا رائول) هم خط آتش رئال را تشکیل می دهند. هر چند نباید از ترکیب این تیم هم غافل شد با توجه به اینکه زیدان عنوان کرده است که توان انجام چهل بازی را در خود نمی بیند و فیکس بودن رائول هم کمی با شک همراه است بعلاوه آنکه توانایی باپتیستا به عنوان یک هافبک چپ صرف هم هدر می رود.


ورزشگاه

برنابئو (گنجایش 72000 نفر) ... این استادیوم برای همیشه دستخوش تغییرات بسیاری خواهد شد و با تدابیری جدیدی که پیش بینی شده است روز به روز بهتر از قبل می شود. استادیوم جدید بسیار زیبا خواهد بود و فلورنتینو حتی قول سقف متحرک را نیز برای این ورزشگاه داده است.


سرمربی

ماریولونا جستورس... این برزیلی که خود را فرمانده می خواند کم کم مقررات را به تیمش القا کرد. او با رئال خوب کار کرد و نتایج خوبی گرفت . او اکنون یکی از برزیلی ترین تیمهای تاریخ رئال را هدایت می کند و باید دید آیا دوباره قادر خواهد بود روزهای خوب را به این تیم بازگرداند.


بازی کلیدی

رونالدو... فصل گذشته هر بازی که او غیبت داشت رئال با مشکل مواجه می شد. حالا رونالدو آماده است و رائول گونزالس هم بخشی از فشارحمله را روی دوش گرفته است.


بازیکن مورد توجه

دیوید بکهام... قدرت تهاجمی،نفوذ و سانتر های زیبای این بازیکن شاید بیشترین عاملی باشد که توجه همگان را در برنابئو به سمت او جلب کند.


عناوین پنج سال گذشته در لیگ قهرمانان

چگونگی راهیابی: مستقیماً از لیگ اسپانیا

عناوین سال گذشته:

01-2000- صعود به مرحله نیمه نهایی

(شکست مقابل بایرن مونیخ با نتیجه 3 بر 1)

02-2000- قهرمان

(پیروزی 2 بر 1 مقابل بایرلورکوزن در فینال)

03-2000- مرحله نیمه نهایی

(شکست مقابل یوونتوس با نتیجه 4 بر 3 )

04-2000- مرحله یک چهارم نهایی

(شکست مقابل موناکو)

05-2000- حذف در مرحله دوم

(شکست مقابل وونتوس با نتیجه 2 بر 1)