تبیان، دستیار زندگی
او هیچ گاه اجازه نمی داد فضای خشک و سرد پادگان بر خود و نیروهایش چیره شود. محمود با وجود جایگاهش ، همواره اوقاتی را به وقت گذرانی با نیروهایش ختصاص می داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وقتی محمود پا به توپ شد /تصویر


او هیچ گاه اجازه نمی داد فضای خشک و سرد پادگان بر خود و نیروهایش چیره شود. محمود با وجود جایگاهش ، همواره اوقاتی را به وقت گذرانی با نیروهایش اختصاص می داد.


محمود کاوه

شهید محمود کاوه ، فرمانده لشکر 155 ویژه شهدا ،به سال 1340 در شهر مشهد به دنیا آمد. پدر محمود از کسبه مشهدی  و اصلیتشان از دهستان بیهود توابع قاین بود. روزی که جنگ شروع شد، کاوه یک پاسدار 19 ساله بود اما 3 سال بعد فرماندهی یکی از کلیدی ترین یگان های سپاه پاسداران در جبهه های غرب ، موسوم به تیپ ویژه شهدا  به او واگذار شد.

کاوه فرماندهی به شدت مقید به شئونات نظامی و انظباط تشکیلاتی بود ، با این حال هیچ گاه اجازه نمی داد فضای خشک و سرد پادگان بر خود و نیروهایش چیره شود

نگرش نظامی خارق العاده محمود کاوه ، چنان او را شاخص نمود که در مدت کوتاهی ، تیپ تحت امر وی به لشگر ارتقا پیدا کرد. سرانجام کاوه به تاریخ 10 شهریور 1365 در منطقه عمومی حاج عمران برروی قله 2519 مورد اصابت ترکش گلوله خمپاره قرار گرفت و درسن 25 سالگی به شهادت رسید.

کاوه فرماندهی به شدت مقید به شئونات نظامی و انظباط تشکیلاتی بود ، با این حال هیچ گاه اجازه نمی داد فضای خشک و سرد پادگان بر خود و نیروهایش چیره شود. محمود با وجود جایگاهش ، همواره اوقاتی را به وقت گذرانی با نیروهای پاسدار و بسیجی اش اختصاص می داد . عکس زیر یکی همان لحظاتی نشان می دهد که شیر کردستان ، با نیروهایش مشغول بازی فوتبال است.

روحمان با یادش شاد

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع :

مشرق نیوز

مطالب مرتبط :

جایزه دستگیری محمود کاوه

خاطرات رهبری از شهید کاوه 

سردار سرتیپ پاسدار شهید محمود كاوه

خلاقیت شهید کاوه در طراحی عملیات

2 میلیون تومان جایزه برای سر شهید کاوه

دلاور قله های کردستان

توجه شهید به پدر و مادر

عاشقان دوست