تبیان، دستیار زندگی
نی دانش «ژئوبیـوتكنـولـوژی» به نام ایـران خبرگزاری دانشجویان ایران رییس مركز بیوتكنولوژی خلیج فارس از ثبت جهانی علم «ژئوبیوتكنولوژی» به پیشنهاد ایران در یونسكو خبر داد. دكتر شاهین فرهنگی با اعلام این مطلب در نخستین كنفرانس بی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس مركز بیوتكنولوژی خلیج فارس خبر داد:

ثبت جهانی دانش «ژئوبیـوتكنـولـوژی» به نام ایـران


خبرگزاری دانشجویان ایران

رییس مركز بیوتكنولوژی خلیج فارس از ثبت جهانی علم «ژئوبیوتكنولوژی» به پیشنهاد ایران در یونسكو خبر داد.

دكتر شاهین فرهنگی با اعلام این مطلب در نخستین كنفرانس بین‌المللی ژئوبیوتكنولوژی در جزیره قشم، خاطرنشان كرد: ژئوبیوتكنولوژی علم نوینی در جهان است كه ‌ایجاد آن ‌از سوی ایران و این مركز به یونسكو پیشنهاد شد و مورد موافقت قرار گرفت. این زمینه علمی چندرشته‌یی تركیبی از علوم مختلف از جمله فیزیك، شیمی، دیرینه شناسی، زمین شناسی و نجوم است كه به منظور حل معضلات زمین از دیدگاه زیست‌فن‌آوری پیشنهاد شده‌است.

وی خاطرنشان كرد: در پی تصویب پیشنهاد ایران، نخستین كنفرانس بین‌المللی در زمینه ژئوبیوتكنولوژی با همكاری یونسكو، شورای عالی زیست‌فن‌آوری، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و مركز تحقیقات بیوتكنولوژی خلیج فارس و با شركت نمایندگانی از كشورهای مختلف جهان به مدت چهار روز در جزیره قشم در حال برگزاری است.

دكتر حمید فتحی، رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نیز در مراسم افتتاح این كنفرانس اظهار داشت: توسعه بیوتكنولوژی و موضوع جدید ژئوبیوتكنولوژی نیازمند توجه بیشتر مسوولان اجرایی كشور و سیاستگذاران است.

وی ادامه داد: با توجه به این دانش به ویژه در جزیره‌ای مثل جزیره قشم می‌توان اقتصاد كشور را متحول كرد و حتی درآمدی به اندازه درآمد نفت را نصیب كشور كرد.

در ادامه، دكتر احمد فهمی، از محققان و دانشمندان یونسكو از هند به قرائت متن پیام یونسكو به كنفرانس پرداخت.

پس از قرائت متن پیام یونسكو به كنفرانس، دكتر نسرین معظمی، عضو هیات امنای مركز تحقیقات بیوتكنولوژی خلیج فارس و دارنده نخل طلای آكادمیك دولت فرانسه طی سخنانی اظهار داشت: امروزه موضوع انقلاب آبی در دنیا مطرح شده كه در واقع دانش‌هایی چون بیوتكنولوژی و ژئوتكنولوژی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به تحولات جهانی از جمله بالا آمدن آب، توفان‌ها، سونامی و سرعت تغییرات محیطی در دنیا اظهار داشت: این تحولات جهانی موجب رشد و توسعه دانش بیوتكنولوژی شده است.

عضو هیات امنای مركز تحقیقات بیوتكنولوژی خلیج فارس با اشاره به تلاش این مركز در توسعه دانش «ژئوبیوتكنولوژی» تصریح كرد: نتایج این كنفرانس و موضوعات مطرح شده را به زودی تدوین و به یونسكو و مراكز علمی دنیا اعلام خواهیم كرد.

نخستین كنفرانس بین‌المللی ژئوبیوتكنولوژی ‌كه ‌با همكاری سازمان علمی، فرهنگی ملل متحد (یونسكو)، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و مركز پژوهش‌های بیوتكنولوژی خلیج فارس ‌از روز یكشنبه در این مركز در جزیره قشم آغاز شده، چهارشنبه به كارش خاتمه می‌دهد.

روابط عمومی موسسه تبیان