تبیان، دستیار زندگی
چاپ می شود موسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی، برنامه بزرگداشت استاد "محمد تقی شریعتی" با توجه به خدمات مختلف او در عرصه احیاگری و بازگشت به قرآن و همچنین فعالیت‌‏های اجتماعی او در صحنه‌‏های مختلف اجتماع مورد نظر خود داشته ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خاطرات استاد " محمد تقی شریعتی " چاپ می شود

موسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی، برنامه بزرگداشت استاد "محمد تقی شریعتی" با توجه به خدمات مختلف او در عرصه احیاگری و بازگشت به قرآن و همچنین فعالیت‌‏های اجتماعی او در صحنه‌‏های مختلف اجتماع مورد نظر خود داشته است.

"قربان بهزادیان نژاد"، رئیس موسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی در نشست خبری همایش بزرگداشت استاد "محمد تقی شریعتی" با بیان اینكه موسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی در راستای برنامه‌‏های بزرگداشت چهره‌‏های علمی و دینی ایران از سال گذشته ، برنامه بزرگداشت استاد "محمد تقی شریعتی" را با توجه به خدمات مختلف او در عرصه احیاگری و بازگشت به قرآن و همچنین فعالیت‌‏های اجتماعی او در صحنه‌‏های مختلف اجتماع مورد نظر خود داشته است، گفت: به همین منظور جمعی از استادان حوزه و دانشگاه به عنوان هیات علمی این همایش دعوت شدند. همچنین از چهره‌‏ها و اشخاص خراسانی كه با ایشان آشنا بودند، دعوت به عمل آمد تا در برنامه‌‏های علمی این همایش شركت كنند .

وی با اشاره به محورهای شش گانه این همایش افزود : شخصیت و سیره فردی استاد، فعالیت‌‏های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاد، آثار او، آراء و نظرات و نوآوری‌‏های فكری، نقد و بررسی روش شناسی استاد و در نهایت استاد و معاصران او از قبیل "بازرگان"، "مطهری"، "سحابی" و "طالقانی"، محورهای این همایش را تشكیل می‌‏دهند .

بهزادیان نژاد به مجموع مقالات رسیده به دبیرخانه همایش اشاره و تصریح كرد : در مجموع و پس از چند بار فراخوان عمومی همایش، 35 مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال شد كه پس از داوری‌‏های علمی توسط هیات علمی همایش، 29 مقاله به تائید كمیته علمی رسید كه در دو مجلد در دست چاپ است و در تلاش هستیم در روز همایش (سه‌‏شنبه دوم اسفند) توزیع شود.

وی ادامه داد: در برنامه‌‏های علمی این همایش تلاش شده كه كلیه آثار استاد "محمد تقی شریعتی"، یك بار دیگر با نظارت خانواده او، بازنگری و به چاپ سپرده شود . از این رو آثار او تحت نظارت خانواده استاد ویرایش ادبی شد، فهرست های آن تنظیم شد و هم اكنون 8مورد از آثار او در دو مجموعه در حال چاپ است.

رئیس موسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی گفت: در راستای برگزاری این همایش با 32 نفر از همراهان استاد مصاحبه انجام شده است. در كنار این همایش، كلیه خاطرات استاد را هم به چاپ می‌‏رسانیم .

بهزادیان نژاد به نحوه گردآوری اسناد مربوطه به استاد محمد تقی شریعتی اشاره كرد و اظهارداشت: اسناد و مدارك مربوط به استاد را از دستگاه های مختلفی جمع‌‏آوری كردیم . تعدادی را از وزارت اطلاعات، تعدادی را از وزارت آموزش و پرورش و تعدادی را هم از نیروی انتظامی (شهربانی سابق) جمع‌‏آوری كردیم كه در یك مجلد در حال آماده‌‏سازی است .

گفتنی است، همایش بزرگداشت استاد مرحوم "محمد تقی شریعتی" به همت موسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی، روز سه‌‏شنبه دوم اسفندماه از ساعت 8:30 صبح الی 18 با قرائت 20 مقاله در چهار بخش علمی در تالار ابن خلدون دانشكده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌‏شود.