تبیان، دستیار زندگی
به ادامه توقف این سریال خبرگزاری فارس:مجتبی فرآورده مدیر پروژه و نویسنده مجموعه تلویزیونی امام حسین با ارسال نامه سرگشاده‌ای به خبر گزاری فارس نسبت به ادامه توقف این پروژه اعتراض كرد. به گزارش خبرگزاری فارس،متن كامل این نام...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتراض مدیر پروژه تلویزیونی امام حسین

به ادامه توقف این سریال

خبرگزاری فارس:مجتبی فرآورده مدیر پروژه و نویسنده مجموعه تلویزیونی امام حسین با ارسال نامه سرگشاده‌ای به خبر گزاری فارس نسبت به ادامه توقف این پروژه اعتراض كرد.

به گزارش خبرگزاری فارس،متن كامل این نامه به این شرح است:«اگر حسین بی علی از آن ما بود در هر سرزمینی برای او بیرقی بر می‌افراشتیم و در هر روستایی برای او منبری برپا می‌نمودیم و مردم را به نام حسین به مسیحیت فرا می‌خواندیم. (آنتوان بارا)‌

در ادامه این نامه آمده است:بالغ بر دو سال از توقف سریال امام حسین (ع) می‌گذرد و متولیان فرهنگی كشور مهر سكوت برلب نهاده بنا ندارند،برای راه اندازی مجدد آن اقدام نمایند ایام محرم،بهانه ای شد تا نكاتی را به اطلاع برسانیم:

الف)ما عهدی با امام حسین(ع) بسته‌ایم كه در انجام آن همچنان استواریم و بر این باوریم پرچمی كه در سال 81 به نام مبارك امام حسین (ع) برافراشته شد،برای همیشه در اهتزاز خواهد ماند. لذا با قطع امید از منادیان فرهنگی كشور بنا داریم با تامین بودجه پروژه به وسیله شیعیان و محبین اهل بیت این مهم را مستقلا پیش ببریم و با تغییراتی كه در تیم اجرایی حاصل شده عاشقان كاروان حسینی قسمت قابل توجهی از هزینه های پروژه را تامین كرده اند و با توكل به خدا در آینده‌ای نزدیك پیش تولید پروژه امام حسین (ع) آغاز می شود.

ب) دراین شرایط آخرالزمانی تنها راه نجات آدمیان را تمسك به كاروان حسینی می دانیم و تنها از منظر امامت و ولایت امام حسین (ع) به این كاروان می نگریم و بر این اصل اصرار داریم دو سال گذشته فرصتی بود تا مخالفین سریال اندوخته‌ها و برداشت‌ها و داشته‌های خود را در خصوص كاروان حسینی عرضه كنند.اما به نظر

می‌رسد ایشان بر ارایه دیدگاهی صرفا تاریخی و سیاسی از حركت امام حسین (ع) متعهدترند تا طرح دیدگاهی ولایی از كاروان حسینی.

ج)پیرامون كاروان حسینی همیشه پر بود از تهدیدها و محرومیت‌ها و اخبار ناگوار، اما كاروان به راه خود می رفت و بودند كسانی كه از مكه همراه امام شدند و در میانه راه از كاروان جدا گشتند و كسانی در میانه راه سراسیمه خود را به كاروان حسینی رساندند و تا آخر استوار ماندند. خبر شهادت مسلم بن عقیل كه به كاروان حسینی رسید عده‌ای درصدد برآمدند سرخویش برگیرند و با ترك كاروان به كار خود بپردازند.

امام حسین (ع) خطاب به آنان فرمود:احسب الناس ان یتركوا ان یقولوا امنا و هم لایفتنون (مردم گمان بردند صرف این كه گفتند:ایمان آوردیم رهایشان كنند و بر این دعوا امتحان نشوند). سوره عنكبوت آیه 2».

ساخت سریال امام حسین(ع) متوقف شد

بازخوانی پرونده توقف سریال امام حسین علیه السلام