تبیان، دستیار زندگی
روز احسان و نیکوکاری، روز خیر و برکت فرا رسید. نسیم رحمت خداوند از هر سو به مشام می رسد؛
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز مهربانی

(متن مجری هفته احسان و نیکوکاری)

دوستای مهربون، سلام. سلام به همه اون بچه های عزیزم که این روزها، یعنی توی این یک هفته که «احسان و نیکوکاری» نام گذاری شده، به فکر دوست های فقیر و نیازمندشون هستند و به اون ها کمک می کنند.

روز مهربانی(متن مجری احسان و نیکوکاری)

می دونید احسان و نیکوکاری یعنی چی؟

احسان و نیکوکاری، یعنی انجام کارهای خوب؛ مثل کمک به دیگران، کمک به آدم هایی که فقیر هستند و نیاز به کمک دارند، تا اون ها هم بتونن زندگی خوب و شادی داشته باشند.

خدای بزرگ، بزرگ ترین بخشنده است و آدم های بخشنده رو هم خیلی دوست داره.

ما آدم ها هم برای این که بتونیم جز بخشنده ها باشیم، یک هفته از سال رو، به نام«هفته احسان و نیکوکاری» انتخاب کرده ایم که در آن، به نیازمندان و فقیران کمک کنیم. چه قدر خوبه که همیشه به یاد آدم های فقیر باشیم تا خدای خوب، از ما راضی باشه.

دوستای عزیزم! سارا خانوم، امروز یه کار خیلی خوب انجام داده؛ اون امروز لباسی رو که برای عیدش خریده بود، کادو کرد و اومد پیش باباش و گفت که بابا! می خوام این رو برای جشن نیکوکاری، به بچه های فقیر هدیه کنم. وقتی بابا ازش پرسید که پس خودت چی؟ لبخندی زد و گفت: من خودم از همون لباس پارسال که قبلاً برام خریدی، استفاده می کنم، ولی اون بچه هایی که فقیر هستند، اصلاً لباس قشنگی ندارند که بخوان برای شب عید بپوشن و به همین خاطر الان ناراحت هستند و من هم می خوام با این کادو، اون ها رو خوشحال کنم.

روز مهربانی(متن مجری احسان و نیکوکاری)

بچه های نازنین! حالا می خوام یه قصه براتون بگم. یک روز یه آقاپسری که اسمش «احسان» بود، همراه با پدربزرگش داشت می رفت پارک. بعددید که پدر بزرگ ایستاده و داره یه تابلویی رو می خونه. احسان پرسید: بابابزرگ! اون جا چی نوشته؟ پدر بزرگ هم با مهربانی گفت: عزیزم! نوشته «هفته احسان و نیکوکاری مبارک». احسان کوچولو خندید و گفت: «باباجون! احسان که اسم منه؟» بابابزرگ گفت: درسته، ولی کلمه «احسان»، یعنی نیکوکاری. توی کشور ما، از 14 تا 21 اسفند هر سال، به نام «هفته احسان و نیکوکاری» نام گذاری شده؛ یعنی توی این یک هفته، هر کدوم از ما، به اندازه ای که می تونیم، به آدم های فقیر و بی بضاعت کمک می کنیم تا اون ها هم بتونن شب عید خوبی داشته باشند.

خدا نیکوکاران را دوست دارد.

بچه های خوب! می دونید که خدای بزرگ، بارها توی قرآن کریم، از نیکوکارها نام برده و گفته که اون ها رو دوست داره. مثلاً توی سوره ای، قصه نیکوکاری حضرت علی علیه السلام و خانواده اش رو گفته، که اون آدم های بزرگ و خوب، سه روز تمام روزه گرفتند، ولی موقع افطار، غذای خودشون رو به یک انسان های نیازمند دادند و خودشون گرسنه موندند.

خداوند هم از این کار اون ها خیلی خوشش اومد و قصه اون ها رو توی قرآن کریم آورد تا ما مسلمون ها، همیشه اون رو بخونیم و مثل اون ها، به فکر دیگران باشیم و به اون ها کمک کنیم.

بچه ها! این روزها که هفته احسان و نیکوکاریه، فرصت مناسبیه تا ما هم بتونیم به دوستای نیازمندمون کمک کنیم.

روز مهربانی(متن مجری احسان و نیکوکاری)

*****************************************

روز احسان و نیکوکاری، روز خیر و برکت فرا رسید.

نسیم رحمت خداوند از هر سو به مشام می رسد؛ جسم و جان ما را می نوازد و همه ما را به نکوکاری فرا می خواند، بیایید در این روز با عملی نیک، هر چند اندک، به جمع نیکوکاران بپیوندیم.

دل ها به هم نزدیک می شوند و شکوفه های مهربانی در قلب ها جوانه می زند. امروز لب ها برای لبخند پر از بهانه اند و بازار محبت گرم است. شاید بتوان با سرمایه احسان و نیکوکاری، در این روز، دلی به دست آورد و با دوستی و مهرورزی، بوستان وجود را زینت داد و نهال عشق و خوبی را بار دیگر آبیاری کرد.

مرکزیادگیری سایت تبیان - گردآوری و تنظیم: سمیرا بادامستانی