تبیان، دستیار زندگی
تحمیلی عكاس بود حتما در جبهه‌ها حضور می‌یافت مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی دفاع مقدس با حضور در منزل شهید «محمدحسن قریب»، عكاس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در نكا كه در سانحه سقوط هواپیمای C_130 به شهادت رسید، با ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر "محمدحسن قریب" در زمان جنگ تحمیلی عكاس بود

حتما در جبهه‌ها حضور می‌یافت

مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی دفاع مقدس با حضور در منزل شهید «محمدحسن قریب»، عكاس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در نكا كه در سانحه سقوط هواپیمای C_130 به شهادت رسید، با اهدای لوح تقدیر و تندیس یادبود از وی تجلیل كرد.

در این مراسم كه سرهنگ امانی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران و چند تن دیگر از مسوولان این استان حضور داشتند، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء كه با اذان پدر شهید قریب همراه بود، یاد و خاطره این شهید بزرگوار زنده نگه داشته شد.

محمدتقی قریب‏، پدر شهید محمدحسن قریب با بیان خاطراتی از وی گفت: همه قریب را دوست داشتند‏‏، هیچ كس صفا و صمیمیت قریب را فراموش نكرده است‏، همیشه در زندگی روی پای خود می‌ایستاد و به همه هم كمك می‌كرد و برای همین دوست دارم یاد پسرم و شهیدان دیگر فراموش نشود و همه در خاطر بسپارند كه فرزندم را برای چه و چگونه از دست داده‌ام؟.

آمنه عبداللهی‏، مادر شهید قریب با بیان خاطراتی از فرزند شهیدش‏، گفت: شب قبل از حادثه حسن به او گفته بود فردا به چابهار می‌رود. معمولا پس از هر حادثه‌ای ما را از سلامتی خود باخبر می‌كرد، ولی روز حادثه هرچه با حسن تماس گرفتم‏، در دسترس نبود.

سردار داود غیاثی‌راد، مسوول معاونت روابط عمومی و تبلیغات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تجلیل از ایثارگری‌های شهداء در دوران جنگ تحمیلی گفت: «شهید محمدحسن قریب» نیز با ثبت و به تصویر كشیدن محرومیت‌ها و مشكلات آنان و اقشار مختلف جامعه، به جنگ فقر رفت و در نهایت در راه به تصویر كشیدن اقتدار قوای كشور به شهادت رسید.

وی با تاكید بر سركشی از خانواده‌های شهداء گفت: شهداء با نثار جان خود، پایه‌های نظام اسلامی را تحكیم و تثبیت كردند و اینك وظیفه ماست تا ضمن دیدار از خانواده‌هایشان، دینمان را نسبت به شهداء ادا كنیم.

سعید علامیان، دبیركل مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی دفاع مقدس نیز در این دیدار، رسالت اصلی خبرنگاران عرصه دفاع مقدس را تبیین و انتقال پیام شهداء به نسل كنونی و آیندگان دانست و گفت: كوتاهی در این كار تبعات منفی جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: «شهید محمدحسن قریب» نیز از جمله جوانانی بود كه استراحت را بر خود حرام می‌كرد و در كنار سایر كارهای خبری، با ثبت و ضبط تصاویر محرومان و دیگر مشكلات جامعه، به نوعی در راه رفع مشكلات آنها گام برمی‌داشت كه كار بزرگی است و باید نام یاد این شهید بزرگوار همواره زنده نگه داشته شود.

حجت‌لاسلام زكریایی، عضو شورای مركزی مجمع خبرنگاران و نویسندگان مطبوعاتی دفاع مقدس در این دیدار گفت: شهید قریب هم در جبهه مبارزه با فقر و هم در راه نشان دادن اقتدار و توان رزمی قوای اسلام فعال بود و سرانجام شهادت با عزت نصیب وی شد.

وی افزود: تردیدی نداریم كه اگر «شهید محمدحسن قریب»، در زمان جنگ تحمیلی حضور داشت، حتما در جبهه‌ها حضور می‌یافت و ضمن دفاع از كشور، تصاویر و گزارشات ماندگاری از فداكاری‌های رزمندگان اسلام به یادگار می‌گذاشت.

حجت‌الاسلام زكریایی خطاب به پدر شهید قریب گفت: امیدواریم همه خبرنگاران و عكاسان به ویژه خبرنگاران حوزه دفاع مقدس راه این شهید گرانقدر را با جدیت ادامه دهند.

وی در پایان گفت: با شهادت تعدادی از خبرنگاران، عكاسان و تصویربرداران، بر آن شدیم كه بحث خبرنگاری در بحران را نهادینه كنیم، چون این شهیدان جزو كسانی بودند كه همواره به صورت داوطلبانه در متن حوادث حضور یافته و اطلاع‌رسانی‌ می‌كردند.

گفتنی است: در این مراسم پرویز بیگی حبیب‌آبادی -شاعر دفاع مقدس- نیز در پاداشت شهداء اشعاری قرائت كرد.