تبیان، دستیار زندگی
فیلمنامه‌ای نوشته‌ام بر مبنای رمان "جنایت و مکافات" فیودور داستایفسکی که وقایع آن در دوران معاصر می‌گذرد و نوشتن آن برایم نوعی کلنجار بود . کامبوزیا پرتوی، نویسنده و کارگردان سینمای ایران، در مورد فعالیت‌های جدیدش گفت: "فیل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوشتن فیلمنامه‌ "جنایت و مکافات" برایم نوعی کلنجار بود

فیلمنامه‌ای نوشته‌ام بر مبنای رمان "جنایت و مکافات" فیودور داستایفسکی که وقایع آن در دوران معاصر می‌گذرد و نوشتن آن برایم نوعی کلنجار بود .

کامبوزیا پرتوی، نویسنده و کارگردان سینمای ایران، در مورد فعالیت‌های جدیدش گفت: "فیلمنامه‌ای نوشته‌ام بر مبنای رمان "جنایت و مکافات" فیودور داستایفسکی که وقایع آن در دوران معاصر می‌گذرد. نوشتن این فیلمنامه برایم نوعی کلنجار بود که چگونه می‌شود این رمان را به شیوه و سبک و سیاق دیگری نگاه کرد."

وی تاکید کرد: "به نوعی این کار هم اقتباس است و از منظر دیگر، اقتباس نیست. چیزی که از داستایفسکی برایم مهم است تقدیرگرایی بعد از تبعید و صدور حکم اعدام برای اوست. سعی کردم در نوشتن فیلمنامه به این تقدیرگرایی وفادار باشم."

پرتوی در مورد استفاده از کاراکتر دانشجوی جوان "جنایت و مکافات" در فیلمنامه‌اش گفت: "داستان فیلمنامه در کشوری نظیر افغانستان که درگیر جنگ‌های داخلی است رخ می‌دهد و این دانشجوی افغانی قبلاً در روسیه تحصیل می‌کرده است و اینک به کشورش بازگشته و در بحران جنگ داخلی کشورش این اتفاقات برایش رخ می‌دهد."

کارگردان "کافه ترانزیت" افزود: "تهیه‌کننده این فیلمنامه شرکت فرانسوی فیلم دلن دمه است و قرار است فیلم را عتیق رحیمی بسازد. وی در حال حاضر در افغانستان به سر می‌برد و قرار است من هم به زودی به افغانستان برای بازنویسی نهایی فیلمنامه سفری داشته باشم."

پرتوی تاکید کرد: "برای آینده برای ساخت فیلم دو طرح در دست کار دارم که یکی با فرانسوی‌ها به صورت مشترک تهیه خواهد شد."