تبیان، دستیار زندگی
فرزندم آفرین بر تو که می خواهی خدا را بشناسی و درباره ی او بیشتر بدانی . سن و سال تو زیاد نیست و برای یادگیری اصول دین ، فرصت های بسیار زیادی پیش رو داری ، اما چه خوب است که در راه شناخت خدای بزرگ ومهربان ، از همین حالا تلاش کنی و لااقل سوال های خودت را ا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خدا رئیس دنیاست

علامت سوال

فرزندم آفرین بر تو که می خواهی خدا را بشناسی و درباره ی او بیشتر بدانی . سن و سال تو زیاد نیست و برای یادگیری اصول دین ، فرصت های بسیار زیادی پیش رو داری ، اما چه خوب است که در راه شناخت خدای بزرگ ومهربان ، از همین حالا تلاش کنی و لااقل سوال های خودت را از کسانی که جواب آنها را می دانند ، بپرسی. معلم دینی، روحانی محل و من و مادرت آماده ایم که پرسش های تو را بشنویم و به آنها پاسخ بدهیم.

از این مقدمه ی کوتاه که بگذریم ، به پاسخ سوال تو می رسیم . فکر می کنم با بیان چند مثال ، پاسخ تو کاملا روشن شود .

خدا همان کسی است که آسمان ها و زمین را آفرید و آبی از آسمان فرو فرستاد و بوسیله ی آن ، میوه هایی را برای روزی شما ( از زمین ) بیرون آورد

فرزند خوبم !

وقتی وارد مدرسه ای می شوی ، مدیری را می بینی که آنجا را اداره می کند ، وقتی وارد باغی می شوی ، باغبانی را می بینی که مشغول آبیاری و رسیدگی به درختان است .

وقتی وارد شهری می شوی ، شهرداری را می بینی که اداره ی شهر را به عهده دارد

وقتی به ارتش بروی ، فرماندهی را می بینی که همه ی سربازانش گوش به فرمان او هستند

وقتی به کارخانه ای بروی ، می بینی که آن جا هم رئیسی دارد که کارخانه زیر نظر اوست .

اگر بخواهم خدا را برای تو خیلی آسان معرفی کنم ، باید بگویم که خدا ، هم آفریننده ی این دنیا و هم اداره کننده و فرمانده و رئیس آن است . در آیه 32 سوره ابراهیم می خوانیم : « خدا همان کسی است که آسمان ها و زمین را آفرید و آبی از آسمان فرو فرستاد و بوسیله ی آن ، میوه هایی را برای روزی شما ( از زمین ) بیرون آورد و ... »

تمام موجوداتی که می بینی آفریننده ی خدا هستند و اداره ی جهان بزرگی که در آن زندگی می کنیم با خداست . بارش باران ، رویش گیاهان ، زندگی و مرگ جانوران ، طلوع و غروب خورشید و ماه و ستارگان ، پرواز پرندگان ، خزیدن خزندگان و تمام حوادث بزرگ و کوچک دنیا به خواست و اراده ی خدا و زیر نظر اوست .

ما انسان ها نیز آفریده ی او هستیم . خدا برای آنکه خودش را به ما معرفی کند ، هزاران پیامبر فرستاده است . آخرین پیامبری که او فرستاده ، حضرت محمد صلی الله علیه و آله است . پس از پیامبر نیز امامان عزیز ما مسئولیت معرفی خدا را بر دوش گرفته اند .

برای آنکه خدا را بهتر بشناسیم ، او قرآن را نیز در اختیار ما قرار داده است . سوره ها و آیه های قرآن هر کدام به شکلی ، خدا را به ما معرفی می کنند . قرآن کریم ، خدا را آفریننده ی جهان ، مهربان ، بخشنده ، دانا ، قوی ، روزی دهنده ، کامل و آگاه از همه چیز معرفی کرده است .

بهترین راه آشنایی با خدا ، خواندن قرآن ، مطالعه ی سخنان پیامبر و امامان علیهم السلام و تماشای جهان بزرگ و زیبایی است که او آفریده است .

 خداشناسی قرآنی کودکان-غلامرضا حیدری ابهری


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از تبلاگ بابا و مامان سلام