تبیان، دستیار زندگی
نمایش "زکریای رازی" به نویسندگی عبدالحی شماسی و کارگردانی مجید جعفری، از نیمه دوم فرودین ماه، ابتدا در شیراز و سپس، در اصفهان، مشهد و تبریز به روی صحنه می رود. مجید جعفری، کارگردان نمایش "زکریای رازی"، گفت : این نمایش پس ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زکریای رازی فروردین ماه به شیراز می رود

نمایش "زکریای رازی" به نویسندگی عبدالحی شماسی و کارگردانی مجید جعفری، از نیمه دوم فرودین ماه، ابتدا در شیراز و سپس، در اصفهان، مشهد و تبریز به روی صحنه می رود.

مجید جعفری، کارگردان نمایش "زکریای رازی"، گفت : این نمایش پس از تعطیلات نوروز به مدت 10 روز در تالار حافظ شیراز به روی صحنه می رود، سپس 10 روز در اصفهان، 10 روز در مشهد و 10 روز در تبریز اجرا خواهد شد.

این نمایش که پیش از این در تالار وحدت اجرا به روی صحنه رفت، پیرامون زندگی محمد بن زکریای رازی کاشف الکل است. زکریای رازی مرد علم، فلسفه ، هنر و پایه گذار بسیاری ازعلوم ، نه تنها در ایران، بلکه در تمام مرز و بوم اسلامی و نیز دیگر نقاط جهان بوده است.

میکاییل شهرستانی ، صنم صالحی، اسماعیل بختیاری ، امیر بختیاری، غزال غضنفری و... بازیگران این نمایش هستند.

اصغر فریدی ماسوله طراحی حرکات موزون این نمایش را به عهده دارد و سعید ذهنی، آهنگساز موسیقی متن زنده این نمایش است. رضا رحمانی، طراحی صحنه این نمایش را به عهده دارد، پریسا وثوقی و بهروز پربرجی، دستیاران کارگردان در این نمایش هستند .