تبیان، دستیار زندگی
ه فرانسه از جاده متروک سر در می آورد گروه رسانه: تصمیم یک فیلمساز جوان برای ساخت نما آهنگی در باره پدر شهیدش، سرآغاز ماجراهایی است که او را به جبهه های جنگ می کشاند؛ ماجراهایی که دستمایه ساخت فیلمی داستانی به نام جاده متروک ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با نمایش فیلم داستانی در ایام نوروز

فیلمساز جوان در راه فرانسه از جاده متروک سر در می آورد


گروه رسانه: تصمیم یک فیلمساز جوان برای ساخت نما آهنگی در باره پدر شهیدش، سرآغاز ماجراهایی است که او را به جبهه های جنگ می کشاند؛ ماجراهایی که دستمایه ساخت فیلمی داستانی به نام جاده متروک توسط علی شاه حاتمی شده است.

این فیلم که پیش از این با نام سفر آسمانی مقابل دوربین رفته بود، تجربه تازه ای از کارگردانی است که در 3 سال گذشته ساخت سریال های نوروزی شبکه یک سیما را برعهده داشته است. البته این فیلم هم قرار است نوروز امسال از شبکه یک سیما پخش شود و در حال حاضر آماده پخش شده است.

به گزارش خبرنگار تبیان ، داستان این فیلم تلویزیونی در باره جوانی به نام رضا است. پدر او در یکی از عملیات های دفاع مقدس شهید شده است. رضا به کار فیلمسازی مشغول است و بتازگی یکی از فیلم های کوتاهی که ساخته برای شرکت در یکی از جشنواره های معتبر فیلمسازی در فرانسه انتخاب شده است. او قصد سفر به فرانسه را دارد که یک پیشنهاد کاری، برنامه او را تغییر می دهد؛ به او پیشنهاد می دهند تا نماآهنگی درباره پدرش بسازد. پدر رضا قبل از تولد او شهید شده و به دلیل اطلاعات کمی که درباره پدر دارد، می خواهد از انجام این کار صرف نظر کند. اما به پیشنهاد شخصی به مناطق جنگی می رود تا از نزدیک با جبهه و جنگ آشنا شود. او راهی این سفر می شود و این تازه آغاز ماجراست.

جاده متروک هم مانند اکثر فیلمهای دفاع مقدس در شهرک سینمایی دفاع مقدس در حاشیه اتوبان قم مقابل دوربین رفته است. بخش عمده ای از داستان در فضای آزاد رخ می دهد که با استفاده از المان های جنگی به یکی از نقاط جنگی جنوب کشور تبدیل شده است در این فیلم هومن سیدی در نقش رضا یا همان جوان فیلمساز مقابل دوربین رفته است.

او بازیگری است که پیش از این در فیلم یک تکه نان ساخته کمال تبریزی ایفای نقش کرده؛ البته این فیلم هنوز به نمایش عمومی در نیامده است. حسن عباسی نقس سید رسول یکی از همرزمان پدر رضا را ایفاء می کند. مجید حاجی زاده، بازیگر جوان سینما و تلویزیون هم نقش پدر رضا را بر عهده دارد و علی منصوری و مسعود عجمی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

جاده متروک به تهیه کنندگی محمد کاظم سعیدی نیک برای گروه حماسه و دفاع شبکه اول سیما ساخته شده و حدود 10درصد از فیلم هم در فضای شهر تهران مقابل دوربین رفته است. فیملنامه نوشته مشترک علی شاه حاتمی و پیمان عباسی است و در حال حاضر با ساخته شدن موسیقی آن توسط علیرضا لاچینی، کار آماده پخش است.