تبیان، دستیار زندگی
کنند نمایش "عادل‌ها" به کارگردانی قطب‌الدین صادقی و نمایش "ملکه جنیان" به کارگردانی امیر دژاکام روزهای گذشته پرتماشاگرترین نمایش‌های مجموعه تئاتر شهر بودند. نمایش "عادل‌ها"ی دکتر صادقی در سه اجرا 292 نفر تماشاگر را به تالار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دژاکام و قطب‌الدین صادقی با هم رقابت می‌کنند


نمایش "عادل‌ها" به کارگردانی قطب‌الدین صادقی و نمایش "ملکه جنیان" به کارگردانی امیر دژاکام روزهای گذشته پرتماشاگرترین نمایش‌های مجموعه تئاتر شهر بودند.

نمایش "عادل‌ها"ی دکتر صادقی در سه اجرا 292 نفر تماشاگر را به تالار 579 نفری سالن اصلی تئاتر شهر کشاند و "ملکه جنیان" به کارگردانی امیر دژاکام در پنج اجرا 271 تماشاگر را به تالار 100 نفری چهارسو جذب کرد.

"عادل‌ها" اثر آلبر کامو درباره فعالیت‌های پنهان یک گروه تروریستی است. این نمایش به مدت 100 دقیقه ساعت 19 روی صحنه می‌رود. "ملکه جنیان" نیز یک نمایش آیینی مذهبی است که با نگاه و داستانی تازه به شرح واقعه کربلا می‌پردازد. حسین محب اهری و اردلان شجاع کاوه بازیگران این نمایش هستند. ساعت اجرای این نمایش 18 و مدت اجرای آن 60 دقیقه است.

"اسب‌های آسمان خاکستر می‌بارند" به کارگردانی علی راضی و مشاوره کیومرث مرادی پروژه مشترک ایران و فرانسه نیز پس از سه اجرا در تالار 130 نفری قشقایی 146 نفر تماشاگر را به خود جذب کرد. حسن معجونی و ورونیک سکری بازیگر فرانسوی در این نمایش که بر اساس داستان سیاوش است، ایفای نقش می‌کنند. این نمایش نیز به مدت دو هفته ساعت 30/19 اجرا می‌شود.

"در سایه‌سار سوگ سکوت" نمایش سپیده نظری‌پور و یکی از برگزیدگان دومین همایش آیین‌های عاشورایی نیز پس از پنج اجرا در تالار سایه تئاتر شهر 59 نفر تماشاگر را پذیرا بود. ساعت اجرای این نمایش 45/19 است. "روزهایی که به یادت گذشت" به کارگردانی سعید شاپوری پس از پنج اجرا، 30 تماشاگر را به تالار کوچک کشاند. ساعت اجرای این نمایش 30/17 است.

"محال هم ممکن است" به کارگردانی سیروس همتی یکی دیگر از اجراهای این تالار است که طی سه اجرا 29 تماشاگر را به خود جذب کرد. این نمایش ساعت 45/18 روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی تئاتر شهر، همچنین دو نمایش جدید از اجراهای دومین همایش آیین‌های عاشورایی به برنامه‌های این مجموعه اضافه شده است: "حقیقت دارد تو را در خواب بوسیدم" به نویسندگی میلاد اکبرنژاد و کارگردانی مشترک مهدی مکاری و عباس اقسامی، ساعت 19 به مدت 60 دقیقه در تالار نو تئاتر شهر اجرا می‌شود و "آب مرا قصه کرد" به کارگردانی عباس غفاری ساعت 45/19 به مدت 50 دقیقه در کارگاه نمایش اجرا می‌شود .