تبیان، دستیار زندگی
پرهیز از تکرار، دیگر سریال "شب های برره" پخش نمی شود شب های برره که قرار بود پس از محرم دوباره روی آنتن برود، دیگر پخش نمی شود. به گزارش بانی فیلم، شب های برره به کارگردانی مهران مدیری که 90 شب روی آنتن شبکه سوم سیما بود، قبل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه 3:

به دلیل پرهیز از تکرار، دیگر سریال "شب های برره" پخش نمی شود


شب های برره که قرار بود پس از محرم دوباره روی آنتن برود، دیگر پخش نمی شود.

به گزارش بانی فیلم، شب های برره به کارگردانی مهران مدیری که 90 شب روی آنتن شبکه سوم سیما بود، قبل از ایام محرم به دلیل تقارن با ایام سوگواری، دیگر روی آنتن نرفت و قرار شد پس از ایام محرم دوباره پخش آن پیگیری شود. حتی صحبت هایی هم شده بود تا پخش کار تا ایام نوروز ادامه داشته باشد.

اما چهارشنبه بعدازظهر، طی آخرین جلساتی که مدیران شبکه سوم سیما و مدیران رده بالای سازمان صدا و سیما با هم داشتند، به این نتیجه رسیدند که بهتر است پخش این مجموعه با توجه به وقفه ای که در پخش آن به وجود آمده، متوقف شود.

البته قرارداد گروه سازنده شب های برره به دلیل اتمام 90 قسمت به پایان رسیده بود و ساخت و پخش دوباره آن نیازمند قرارداد دوباره تهیه کنندگان کار با شبکه سه بود. البته این قرارداد با وجود آنکه مراحل نهایی مذاکراتش هم انجام شده بود، به دلیل تصمیم اخیر مدیران سازمان صدا و سیما فعلاً معلق مانده است.

محمدرضا تخشید، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سوم سیما، تنها منبع رسمی است که روز پنجشنبه در این مورد اظهار نظر کرد. تخشید در اظهار نظر خود اعلام کرد: سیاست راهبردی سازمان توجه به کیفیت و عدم تکرار یک برنامه و جلوگیری از کشدار شدن آن است، از این رو با توجه به برنامه ریزی قبلی، این سریال در90 قسمت پیش بینی شده روی آنتن رفت و قسمت جدیدی از این سریال پخش نخواهد شد.

اما طی چند روز گذشته، حرف و حدیث های زیادی در مورد این کار شنیده شد. آخرین شنیده ها حاکی از آن است که پخش شب های برره همان طور که مدیر گروه فیلم و سریال اعلام کرده، به شکل روتین دیگر ادامه نخواهد داشت و تنها گروه سازنده این پروژه ویژه برنامه ای 13 قسمتی برای ایام نوروز تولید خواهند کرد.

طی روزهای آینده هم طبق شنیده ها به عنوان آخرین قسمت شب های برره یک ویژه برنامه شامل پشت صحنه و گفت و گوی کامل با عوامل این پروژه روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.

این اتفاق بازتاب های مختلفی داشت که برخی از آنها در ادامه می آید:

پخش "شب های برره" متوقف شد

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما اعلام کرد:

با توجه به برنامه ریزی قبلی، سریال "شب های برره" در90قسمت پیش بینی شده پخش شده و قسمت جدیدی از این سریال پخش نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمودرضا تخشید با تاکید بر استقبال قابل توجه بینندگان از این برنامه تصریح کرد: سیاست راهبردی سازمان، توجه به کیفیت و عدم تکرار یک برنامه موفق و جلوگیری از کشدار شدن آن است.

وی همچنین یاد آور شد: با توجه به ظرفیت های مناسب و قابل توجه برنامه های طنز، می توان با همکاری سازندگان این گروه و سایر فعالان و هنرمندان عرصه طنز، از ظرفیت های فراهم شده بهره برداری کرد.

به دلیل افت در مضمون و تکرار شدن

"شبهای برره" پخش نخواهد شد

در این زمینه همچنین یکی از دست اندرکاران این مجموعه در گفت و گویا فارس با اعلام این خبر گفت: مدیران شبکه تلویحاً خواسته بودند "شب های برره" تا عید نوروز ادامه داشته باشد و حتی صحبت هایی هم برای انعقاد قرارداد 135 قسمتی آن شده بود.

وی ادامه داد: قطع یکباره این برنامه آن هم در زمانی که همه مردم منتظر ادامه پخش این مجموعه بودند، نوعی بی توجهی به درخواست مخاطبان است.

یکی دیگر از مدیران شبکه سوم که نخواست نامش فاش شود در این باره به فارس گفت: قطع این مجموعه به دلیل افت در مضمون و تکراری شدن آن بوده است.

این مقام مسئول وجود انتقادهای بی شمار از این مجموعه را در قطع پخش این مجموعه بی تاثیر ندانست و فشردگی در پخش برنامه های مختلف را یکی دیگر از عوامل قطع پخش این مجموعه دانست.

وی اضافه کرد: قرارداد پخش این مجموع 90 قسمتی بوده و هیچ قراردادی برای تولید این مجموعه تا عید نوروز میان مدیران شبکه و دست اندرکاران شبهای برره بسته نشده است.

یادآوری می شود مجموعه "شبهای برره" به کارگردانی مهران مدیری که از مضمونی انتقادی برخوردار بود، انتقادات بسیاری را از سوی کارشناسان به دنبال داشت.

شب های برره: سریالی سهل و ممتنع

همایش نقد و بررسی سریال "شب های برره" در شهر کرد برگزار شد

همایش نقد، تحلیل و بررسی سریال تلویزیونی "شب های برره" پنجشنبه گذشته در حوزه هنری استان چهار محال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این همایش جمعی از هنرمندانی رشته های فیلمسازی، تئاتر، ادبیات داستانی، استادان دانشگاه و خبرنگاران رسانه های جمعی به نقد این سریال پرداختند.

یکی از فیلمسازان کشور در این زمینه گفت: نمی توان تاثیر گذاری این سریال بر توده مردم را به عنوان یک شاخص مثبت برای این سریال تلقی کرد.

جمال اسکویی افزود: پیش از این نیز سریال "سربداران" مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته بود و برخی از دیالوگ های آن سریال نیز تا مدتها تکیه کلام مردم شده بود.

این فیلمساز تصریح کرد: حتی در چند سال اخیر نیز سریال "زیر آسمان شهر" و بازی های حمید لولایی در اذهان مردم، در مدت پخش آن باقی ماند.

یکی از مدرسان رشته فیلمسازی دانشگاه علمی کاربردی شهر کرد نیز گفت: تهیه کنندگان این فیلم فقط به دنبال این بودند که سریالی برای شبکه سوم سیما ساخته شود.

علیرضا رضایی افزود: نشانه گذاری در این سریال به دلیل بداهه بودن برخی از دیالوگها و بازی های بازیگران، وجود نداشت.

به گفته وی، این کار را فقط باید در حد مهران مدیری نقد و بررسی کرد، چرا که نمی توان از آن به عنوان یک اثر موفق نام برد.

رضایی اظهار داشت: این سریال برای بیان محتوایی خود از "بومی آورد" در زمینه های مختلف استفاده کرد.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: در این سریال تمسخر لهجه ها نیز به صورت بومی انجام می شد.

یکی از تهیه کنندگان برنامه های تلویزیونی در استان چهار محال و بختیاری نیز گفت: این کار به دلیل روتین بودن و کشدار شدن ساختار مشخصی را دنبال نمی کرد.

امرا... محمودی افزود: در هنگام پخش، این سریال با واکنشهای مختلف و منفی روبرو شد و پس از آن، تهیه کنندگان سریال شب های برره براساس برخورد مردم با آن، سریال را پخش کردند.

یکی از استادان دانشگاه پیام نور شهر کرد در رشته ادبیات نیز گفت: این سریال قصد نمایش زشتی ها و پلشتی های جامعه را داشت.

دکترغلامرضا صفار افزود: تنها نکته منفی این سریال به تمسخر گرفتن فرهنگ شهرستانی ها توسط یک تهرانی بود و در این سریال نسبت به برخی از گویش های زبان فارسی نیز بی مهری شده بود.

رییس حوزه هنری استان چهار محال و بختیاری نیز در این همایش گفت: سریال شب های برره به عنوان یک سریال سهل و ممتنع شناخته شد.

کریم منزوی اظهار داشت: این که این سریال با توده های مختلف مردم سر و کار دارد و در زمان پخش این سریال، ترافیک تهران به حداقل می رسد قابل تامل و بررسی است.

وی تصریح کرد: بیش از 99 درصد از برنامه های طنز همیشه مورد تقلید مردم قرار می گیرد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در این سریال نگاهی خاص به توسعه و آفتهای توسعه یافتگی شده است.

در این همایش همچنین در خصوص نوع بازی های بازیگران، نورپردازی، تدوین و عناصر دیگر ساخت سریال شب های برره بحث و تبادل نظر شد.

لینک ها :

کاریکاتورهای بازیگران برره

عروسکهایی به شکل و صدای بازیگران برره

از پشت صحنه سریال شب های برره

نكاتى درباره شب هاى برره

پاسخ برره ای ها به انتقادات

جان كوچولوی برره

گفتگو با شقایق دهقان

گزارش تصویری از خرید و فروش پول برره

روستای خیالی برره باز هم مسئله‌ ساز شد

مصاحبه با محمد شیری، بازیگر شب های برره