تبیان، دستیار زندگی
سیما و سبحان خواهر و برادر مهربانی هستند كه هر دوی آنها عاشق شكلات و كاكائو هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوست دندان‌های ما

سیما و سبحان خواهر و برادر مهربانی هستند كه هر دوی آنها عاشق شكلات و كاكائو هستند. سیما روزی 3 بار مسواك می‌زند؛ ولی سبحان اصلاً حوصله مسواک زدن ندارد و همیشه بین دندان‌هایش كثیف است و دهانش هم بوی بدی می‌دهد.

یک روز در مدرسه سبحان تا صحبت كرد تمام بچه‌های دور و برش فرار كردند و گفتند: اه اه... چه بویی.... چه بوی بدی...

سبحان كه فرار آنها را دید، خیلی خجالت كشید؛ ولی اصلاً از رو نرفت و به خوردن شكلات و شیرینی و نشستن دندان‌هایش ادامه داد.

یک روز در اتاقش نشسته بود و درد عجیبی تمام سر و صورتش را فراگرفت و احساس كرد تمام دندان‌هایش درد می‌كند. پدرش متوجه شد و سبحان و سارا را به دكتر برد. آقای دكتر اول به سارا گفت: بیا ببینمت دخترم.

سارا رفت و دهانش را باز كرد. آقای دكتر مهربان دندان‌های سارا را معاینه كرد و گفت: سارا جان مطمئناً تو همیشه و هر روز مسواک می‌زنی و از دندان‌هایت مراقبت می‌كنی. سارا گفت: بله آقای دكتر. من روزی 3 بار صبح و ظهر و شب بعد از خوردن صبحانه و ناهار و شام دندان‌هایم را مسواک می‌زنم. آقای دكتر گفت: من تو را تحسین می‌كنم دخترم و رو كرد به سبحان و گفت: مرد كوچک... تو بیا و ببینم . این‌طور كه قیافه گرفتی معلومه كه دندانت درد می‌كند.

سبحان با ترس و لرز آمد نزدیک دكتر و گفت: یک كمی درد دارم.

دكتر گفت: دهانت را باز كن تا ببینمت.

دوست دندان‌های ما

سبحان دهانش را باز كرد و دكتر دندان‌هایش را معاینه كرد و گفت: به‌به چه دندان‌های كثیفی داری. مطمئناً دندان‌هایت را هیچ وقت مسواک نزدی، تمام دندان‌هایت سیاه و خراب شده است.

سبحان گفت: آخه من حوصله ندارم كه همیشه مسواک بزنم. خسته می‌شوم و وقتش را ندارم. آقای دكتر گفت: اگر روزی یک بار یا حداقل شب‌ها مسواک می‌زدی، دندان‌هایت به این روز نمی‌افتاد. الان همه دندان‌هایت را كرم خورده است و باید من قسمت‌های خرابش را بردارم و با مواد آن را پر كنم؛ ولی از این به بعد باید بیشتر مراقب دندان‌هایت باشی.

و آقای دكتر یک آمپول به سبحان زد و گفت: دهانت را باز نگه‌دار و مشغول شد و دندان‌هایش را درست كرد و از سبحان قول گرفت كه همیشه مسواک بزند و از دندان‌هایش مراقبت كند.

بخش کودک و نوجوان


منبع:جام جم

*مطالب مرتبط

جشن تولد مهرنوش كوچولو

نرگس کوچولو و عروسک خوشگل

احترام به پدربزرگ

اشتباه علی ‌كوچولو

پیک بهداشت

دفتر نقّاشی

آقا شیطونه

پایان بهانه گیری های پارسا کوچولو

حرف های درگوشی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.