تبیان، دستیار زندگی
بهتر است بر مشغله تان به عنوان بهانه ای برای غفلت از ایجاد شرایط بهترین برای خود یا خود بهترین از خودتان، پافشاری نکنید. شما می توانید مدت زمانی را در طی روز به آنچه برایتان مهمترین است اختصاص دهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگی ام شده فقط کار

کار


آیا دارید مانع رسیدن خودتان به آنچه دوست دارید می شوید؟ آیا کار و مسوولیت های خانواده، شما را در حالت آماده باش دایمی نگه داشته است؟ آیا شما به سختی روی ابعاد ناخوشایند زندگیتان متمرکز شده اید؟ آیا تاکنون حس کرده اید که زندگی متعادلی ندارید یا نمی توانید کنترلی روی چگونگی گذر زندگیتان داشته باشید؟ اگر به هر کدام از این سوالات پاسخ مثبت داده اید، به طور یقین این فقط مشکل شما نیست. شما آنقدر گرفتار جزییات زندگی شده اید که کاملاً فراموش کرده اید که آنچه واقعا از زندگی می خواهید چیست.

به هر حال بهتر است بر مشغله تان به عنوان بهانه ای برای غفلت از ایجاد شرایط بهترین برای خود یا خود بهترین از خودتان، پافشاری نکنید. شما می توانید مدت زمانی را در طی روز به آنچه برایتان مهمترین است اختصاص دهید. می توانید در زمان هایی که خودتان مانع رسیدن خود به خوشبختی و زندگی کامل مورد نظرتان می شوید، مچ خود را بگیرید به این شرط که از این به بعد بدانید چه وقت دارید به طور ناخودآگاه خود را از حس کردن حقیقی ترین امیالتان محروم می کنید.

وقتی مانعی جلوی راهتان را گرفته از آن آگاه شوید و تلاش کنید آن را برطرف نمایید. برای آنکه بتوانید یک مانع را از نظر روحی پشت سر بگذارید باید اول آن را هوشیارانه کشف کنید

فکر

موانع خود را بیابید

دوازده "مانع" به عنوان عواملی شناخته شده اند که می توانند جلوی انسان را برای رسیدن به موفقیت های شخصی بگیرند. این موانع عبارتند از: مقصر دانستن دیگران، افسردگی، اضطراب بی دلیل و یا زیاد و نامتناسب، بی تفاوتی، قضاوت، بی تصمیمی، به تعویق انداختن کارها، کمال پرستی، رنجش، ترحم به خود، سردرگمی، و احساس گناه. اگر به خود اجازه دهید که در این موانع گیر بیفتید، در تلاشتان جهت پیشرفت در زندگی و رسیدن به تمایلات واقعی و حقیقت خودتان تداخل ایجاد کرده اید.

ممکن است آنچه اکنون بیان کردیم برخلاف تصور قبلی شما باشد. بله! درست است که شما باید به عنوان راهی برای غلبه بر احساساتتان، آنها را در ابتدا احساس کنید ولی این فقط در دوازده مورد احساسات و هیجانات منفی اصلی صادق است که عبارتند از: خشم، غم، ترس، حس حزن و سوگواری، حس سرکوب شدن یا به بن بست رسیدن، ناامیدی، نگرانی (دودلی، دلواپسی یا ترس طولانی و آزاردهنده)، دستپاچگی، حسادت، احساس عذاب فکری، عصبی شدن و ترس ناگهانی و شرم. توصیه می شود خودتان را عمیقاً کنکاش کنید و وجود این هیجانات را حس نمایید. رویاروی شدن مستقیم با این احساسات به شما این قدرت را می دهد که از پس آنها برآیید و به خودتان کمک کنید.

اما اگر به همین شکل، با دوازده مانع نیز رویاروی شوید، حال خوب خود را واقعا به خطر می اندازید. غوطه خوردن در موانعی مثل: "مقصر دانستن دیگران" و یا قضاوت کردن"، فقط جلوی راهتان را می گیرد. راه حل این است که وقتی مانعی جلوی راهتان را گرفته از آن آگاه شوید و تلاش کنید آن را برطرف نمایید. برای آنکه بتوانید یک مانع را از نظر روحی پشت سر بگذارید باید اول آن را هوشیارانه کشف کنید.

سعی کنید بتوانید تشخیص دهید چه چیزی در دنیای درونتان در جریان است و کنترل خوشبختیتان را خود به دست گیرید. تلاش کنید بتوانید تفاوت مابین یک "مانع" و یک "احساس منفی" را تشخیص دهید تا بدانید چگونه در صورت لزوم با احساساتتان بجنگید

فکر

شناسایی و روبه رو شدن با "موانع"

گاهی نیمی از مشکل، فقط تشخیص صحیح نوعی مانعی است که رودرروی شما ایستاده. ممکن است در مواردی برای تعیین موانع حاضر در زندگیتان حتی نیاز به مشاوره داشته باشید. وقتی شما هر یک از این موانع را بشناسید و تمرین و تعمق و درون اندیشی کنید، می توانید راه هایی برای عبور از آنها و دستیابی دوباره به قدرت درونیتان جهت جذب و ایجاد آنچه می خواهید، بیابید.

برای مثال: شما ممکن است به دلیل یک اختلاف نظر با رییستان "مضطرب" باشید؛ یا ممکن است اثرات پایدار "رنجش" را پس از یک درگیری با فردی که در زندگیتان اهمیت ویژه ای دارد، تجربه کنید؛ یا وقتی شما نمی توانید خودتان را به سبب انجام ندادن کاری که به نظرتان باید انجام می دادید و یا بروز رفتاری نامناسب نسبت به دیگران ببخشید، "احساس گناه" می تواند شما را از پای درآورد. موارد زیادی وجود دارند که می توانند سد پیشرفت در زندگیتان شوند. سعی کنید بتوانید تشخیص دهید چه چیزی در دنیای درونتان در جریان است و کنترل خوشبختیتان را خود به دست گیرید. تلاش کنید بتوانید تفاوت مابین یک "مانع" و یک "احساس منفی" را تشخیص دهید تا بدانید چگونه در صورت لزوم با احساساتتان بجنگید.

چراغ

نیک بین باشید

بیشتر وقت ها، موانع زمانی پیش می آیند که به نظر نمی رسد وقت کافی برای رویارویی با آنها وجود داشته باشد. موانع به مرور زمان ساخته می شوند و ایجاد کننده یک "خود" ناسالم در ذهنتان، بدنتان، و روحتان می شوند. مدیریت زمان برای بیشتر ما انسان ها معضلی است که با افزایش سن آسان تر نمی شود! روزهایی که احساس می کنید زمان کافی برای استراحت و تمدد اعصاب نداشته اید، یک لیست خیلی خلاصه از هر آنچه در آن روز انجام داده اید بنویسد؛ از بلند شدن از رختخواب تا دوش گرفتن؛ از تمام وقتی که برای شغل هر روزتان می گذارید تا شام درست کردن. خواهید دید که شما چقدر – واقعا – خودتان را درون روزتان قالب گیری کرده اید. حالا به خودتان بستگی دارد که اجازه دهید زمان استراحت و فراغتی که قطعاً شایستگی آن را دارید، داشته باشید.

به خاطر انجام هر کاری خود را تشویق کنید تا بتوانید با احساس صلح درونی، با آرامش بیشتری برای بهبود وضعیت ذهنی و گرفتاری های احساسیتان حرکت کنید. فقط به یاد داشته باشید که ممکن نیست بتوانید یک روزه بر تمام "موانع" غلبه کنید؛ باید این انتظار را داشته باشید که هر از چند گاهی با همان موانعی که دارید خود را از آنها تطهیر می کنید رودررو شوید؛ حتی ممکن است در حالی که از موانع کنونی گذر می کنید، موانع دیگری که تاکنون از نظر پنهان بودند، پدیدار شوند. اما حالا مهم این است که می دانید چه باید بکنید.

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع: موفقیت

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.