تبیان، دستیار زندگی
قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک تاکیدکرد: خانواده های مظلوم چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده دربند رژیم صهیونیستی می توانند با شکایت رسمی در دادگاه های داخلی و خارجی از فالانژها، رژیم صهیونیستی و آمریکا درخواست غرامت کنند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هر کاربر اینترنتی می تواند یک سفیر

برای پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات باشد


قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک تاکیدکرد: خانواده های مظلوم چهار دیپلمات ایرانی ربوده شده دربند رژیم صهیونیستی می توانند با شکایت رسمی در دادگاه های داخلی و خارجی از فالانژها، رژیم صهیونیستی و آمریکا درخواست غرامت کنند.

محمد حسن قدیری ابیانه در شب اول همایش "روایت هجران" در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت : امروز درخواست آزادی چهار دیپلمات ایرانی به خواسته ای ملی تبدیل شده است و همه اقشار ایران اسلامی با همبستگی خواهان آزادی این عزیزان از چنگال صهیونیستها هستند.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود : این روزها دولت موضع فعالی را در عرصه سیاست خارجی اتخاذ کرده و در این راستا همانگونه که وزیر خارجه نیز تاکید کرد، از تمامی امکانات برای رهایی این چهار نفر و دفاع از حقوق اتباع ایرانی بهره خواهد برد.

قدیری با بیان این که هر چقدر دولت فعالیت کند، بدون حضور و فعالیت های مردمی این حرکات تکمیل نخواهد شد، گفت : صهیونیستها با شناختن قدرت رسانه ای و تبلیغاتی بر باطل خود اصرار می ورزند و بر روی رسانه ها سرمایه گذاری کرده اند و به همین جهت ما نیز تاکید می کنیم که رسانه های ما نیز ظرفیت بالای خود در کار تبلیغاتی را بشناسند و به صورت فعال در مواردی همچون پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات وارد عمل شوند.

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود : با بسیج اینترنتی امت اسلام، هر کابر اینترنتی می تواند یک سفیر برای اسلام باشد و از جمله موارد مهم در این بسیج باید بحث پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی قرار گیرد.

وی با اشاره به حمایت مالی گسترده از رژیم صهیونیستی ، گفت : اما ما نباید در حرکت های خود به انتظار بودجه دولتی بنشینیم چون به هر حال با فعالیت های دولتی نقش ما منتفی نمی شود؛ امروز در دنیا بحث دیپلماسی مردمی است و ما نیز باید نقش خود را در حمایت از مصالح تک تک مسلمانان در جهان بشناسیم.

قدیری ابیانه با بیان این که باید قلم ها بچرخد و ذهن ها به کار بیفتد و حتی با کمترین امکانات با خلق آثار هنری و تبلیغی در مقابل دشمنان بایستیم، بر اقدامات حقوقی برای پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات نیز تاکید کرد و در پایان تصریح کرد : همانگونه که آمریکایی ها به دلیل اسیر شدن اتباع این کشور در لبنان، از ایران به دلیل حمایت از حزب الله درخواست غرامت می کنند، ما نیز چهار دیپلمات داریم که توسط عوامل رژیمی ربوده شده اند که تحت حمایت همه جانبه آمریکاست، پس خانواده های مظلوم چهار دیپلمات می توانند با شکایت رسمی در دادگاه های داخلی و خارجی از فالانژها، رژیم صهیونیستی و آمریکا درخواست غرامت کنند.

اطلاعات غیر قابل انکار نشان می دهد

که چهار دیپلمات ایرانی به اسرائیل منتقل شده اند

وزارت خارجه موظف به استفاده از همه ابزارها برای رهایی چهار دیپلمات شده است.

منوچهر متکی وزیر امور خارجه در پیامی به همایش "روایت هجران" در بیرجند با اشاره به لزوم حساس کردن افکار عمومی جهان نسبت به سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی و افشای اقدامات غیرقانونی و غیر انسانی رژیم صیونیستی و اسارت بیست و سه ساله این عزیزان تاکید کرد : اطلاعات غیر قابل انکار نشان می دهد که فالانژهای دست نشانده، این چهار دیپلمات را پس از ربودن، علی رغم برخورداری از مصونیت سیاسی و دیپلماتیک، به رژیم صهیونیستی تحویل نموده و مورد آزار و اذیت قرار داده اند.

در متن کامل این پیام که شب گذشته (شنبه) در سالن شهید رحیمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرائت شد، آمده است : با عرض سلام به شرکت کنندگان گرامی، ابتدا لازم می دانم که از برگزار کنندگان این همایش ارزشمند تشکر نمایم. همایشی که با هدف بزرگداشت چهار دیپلمات ایرانی در بند رژیم صهیونیستی و بررسی راهکارهای پیگیری سرنوشت این عزیزان، با هدف آزادی و بازگشتشان به میهن و به آغوش خانواده تشکیل گردیده است.

وزارت امور خارجه وظیفه خود می داند که از حقوق و آزادی های اتباع ایرانی در سراسر جهان دفاع نماید.دفاع از حقوق و آزادی این چهار عزیز گرانقدر که به فعالیت های دیپلماتیک و نیز خبری مشغول بودند و بر خلاف ضوابط بین المللی، حقوقی و دیپلماتیک، به دست جنایتکاران صهیونیست و عمّالشان در لبنان گرفتار شدند، در راس این پیگیری ها قرار دارد.

جناب آقای دکتر احمدی نژاد، رئیس محترم جمهور از آغاز مسئولیت خویش بر پیگیری سرنوشت این عزیزان تاکید فرموده و برای اینکه تمام ظرفیت های موجود در این ارتباط بکار گرفته شود، معاون محترم حقوقی و امور مجلس خویش را مسئول هماهنگی و پیگیری این فعالیتها کردند و دستگاه های مختلف و بویژه وزارت امور خارجه نیز همکاری ها و اقدامات لازم و ممکن را در این راستا به عمل می آورند.

می دانیم که به هنگام ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی، بخش بزرگی از خاک لبنان در اشغال رژیم صهیونیستی بوده و همچنین فالانژهای لبنان که دست نشانده رژیم صهیونیستی و مورد حمایت آن رژیم غاصب بودند در بخش های دیگری از لبنان حضور داشتند.

اطلاعات غیر قابل انکار نشان می دهد که فالانژهای دست نشانده، این چهار دیپلمات را بر خلاف همه ضوابط و قوانین به رسمیت شناخته شده بین المللی ربوده و علی رغم برخورداری از مصونیت سیاسی و دیپلماتیک، آنها را به رژیم صهیونیستی تحویل نموده، مورد آزار و اذیت قرار داده اند و برخی از گزارشات موثق بر مشاهده شدن آنها در زندان های رژیم صهیونیستی دلالت می کند.

جمهوری اسلامی ایران رژیم صهیونیستی را مسئول مستقیم دستگیری غیرقانونی و اسارت دراز مدت این دیپلماتها دانسته و برای دفاع از حقوق و آزادی آنها نهایت تلاش خود را بکار خواهد بست.

جمهوری اسلامی ایران در صدد است تا از طریق ارتباطات جهانی، سازمان های بین المللی و موسسات حقوق بشری، سرنوشت این چهار دیپلمات را مشخص نموده، اقدامات لازم و ممکن را برای آزادی آنها به عمل آورده و افکار عمومی جهان را نسبت به سرنوشتشان حساس کرده، به افشای اقدامات غیرقانونی و غیر انسانی رژیم صهیونیستی و اسارت بیست و سه ساله این عزیزان بپردازد.

در این راستا مسئولان وزارت امور خارجه موظف شده اند تا استفاده از همه ابزارهای سیاسی، بین المللی، حقوقی و تبلیغاتی را در دستور کار خود قرار داده و بطور مستمر اقدامات به عمل آمده و نتایج حاصله را به اینجانب گزارش نمایند.

خوشبختانه مجلس هفتم و به خصوص کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آن نیز با اهتمام ویژه، موضوع آزادی این دیپلماتها را پیگیری نموده و نسبت به آن حساسیت نشان می دهد.

نکته ای را که لازم می دانم در اینجا مورد تاکید قرار دهم این است که فعالیت برای تعیین سرنوشت و آزادی این چهار دیپلمات عزیز ایرانی، نباید به تلاش دستگاه های دولتی و حکومتی محدود گردد، هرچند این فعالیتها گسترده و همه جانبه باشد.

اقشار مختلف مردم، سازمانهای غیردولتی و شخصیت های حقیقی و حقوقی می توانند از طرق مختلف به فعالیت بپردازند و حساسیت جهانی را به نوبه خویش در این ارتباط برانگیزند و با فعالیت خود، اقدامات دستگاه های دولتی را تکمیل و تقویت نمایند.

فعالیت مستمر خانواده معظم این چهار دیپلمات ایرانی و اقشار مختلف و رسانه های گروهی و فعالیتهای خودجوشی چون تهیه طومارهای با امضا مردم خطاب به مجامع جهانی در این ارتباط و برگزاری این همایش در شهر بیرجند نمونه مناسبی برای این نوع فعالیتها است که طبیعتا باید فراگیرتر شود و چنین فعالیتهایی برای احقاق حقوق همه ایرانیان و تحقق منافع ملی در عرصه سیاست خارجی و نیز دفاع از حقوق مسلمانان جهان و همچنین دفاع از حقوق بشر به طور کلی، ظهور و بروز یابد و دولت و مردم در این زمینه ها فعالیت خویش را گسترده تر و فراگیرتر نمایند.

در اینجا باید تاسف جدی و اعتراض دولت ایران را نسبت به بی توجهی و بی مسئولیتی سازمان های بین المللی و برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی که کمترین انتقاد از اقدامات ضد انسانی رژیم صهیونیستی را بر نمی تابند، در موضوع ربودن دیپلماتهای کشورمان در لبنان اعلام نمایم.

در پایان لازم می دانم مراتب احترام خویش را به خانواده معظم این چهار دیپلمات که بیشترین رنج را از فراغ عزیزان خود می برند اعلام نمایم و از برگزار کنندگان این همایش و نیز از تمام کسانی برای تعیین سرنوشت و آزادی آنها تلاش کرده و می کنند تشکر نمایم.

امیدوارم روزی در جشن آزادی و بازگشت این عزیزان به آغوش میهن و خانواده شرکت نمائیم.

چهار دیپلمات از طریق "بندر جونیه" به زندان های

رژیم صهیونیستی منتقل شده اند

فرزند دیپلمات ربوده شده کشورمان در بیرجند با اشاره به شواهد زنده بودن چهار دیپلمات ایرانی دربند رژیم صهیونیستی تاکید کرد : از مسئولان کشورمان انتظار داریم که از تمام ظرفیت ها برای رهایی چهار دیپلمات استفاده کنند.

سید رائد موسوی تنها فرزند سید محسن موسوی دیپلمات ربوده شده کشورمان شب گذشته در اولین شب برگزاری همایش "روایت هجران" در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در تشریح ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی گفت : ربوده شدن پدرم به همراه احمد متوسلیان، کاظم اخوان و تقی رستگار مقدم کاملا با برنامه ریزی قبلی از جانب دست نشاندگان اسرائیل (فالانژها) در لبنان انجام شد.

وی با اشاره به نمونه هایی از شواهد متعددی که دال بر زنده بودن چهار دیپلمات ایرانی در چنگال صهیونیستها است، افزود : شواهد نشان می دهد که چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی حوالی سالهای 65 تا 67 شمسی از طریق "بندر جونیه" با کشتی از لبنان به زندان های رژیم صهیونیستی منتقل شده اند و حتی شاهدی نیز اکنون در لبنان وجود دارد که در زیدان حیفای اسرائیل این دیپلماتها را دیده است.

موسوی مساله ربوده شدن این چهار نفر را تنها نقطه تقابل مستقیم ایران و رژیم اشغالگر قدس دانست و تصریح کرد : از مسئولان کشورمان انتظار داریم که از تمام ظرفیت ها برای رهایی چهار دیپلمات مظلوم ایرانی از چنگال صهیونیستها استفاده کنند.

فرزند دیپلمات ربوده شده کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خلاصه ای از زندگینامه پدرش " سید محسن موسوی " ، تاکید کرد : آیت الله بهجت در مورد این چهار دیپلمات گفته اند که کاسه دعا باید برای انان لبریز شود تا این عزیزان به آغوش خانواده های خود بازگردند اما هنوز این کاسه از دعا پر نشده است.

23 سال اسارت چهار دیپلمات ایرانی در چنگال

صهیونیستها اسارت دیپلماسی دنیای اسلام است

کارشناسان و خانواده چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در نخستین شب همایش "روایت هجران" در بیرجند که با پیام وزیر امور خارجه کشورمان آغاز به کار کرد، به تشریح روند پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات و راهکارهای پیگیری صحیح این پرونده پرداختند.

از بیرجند، در این همایش که به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و ستاد شاهد و ایثارگران این دانشگاه از شب گذشته آغاز شد، ابتدا پیام منوچهر متکی خطاب به این همایش قرائت شد و سپس تعدادی از دانشجویان که در مسابقه شعر و مقاله در این موضوع شرکت کرده بودند، به ارائه آثار خود پرداختند.

حجه الاسلام تابعی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با خیر مقدم و تشکراز فعالیت دانشجویان در این زمینه ، بر بهره گیری دولت از تمام ظرفیت های موجود برای پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات تاکید کرد و گفت : اسارت 23 ساله چهار دیپلمات ایرانی در چنگال صهیونیستها اسارت دیپلماسی دنیای اسلام است و باید چهره پلیدی که استکبار جهانی علی الخصوص آمریکا و اسرائیل که خود را در پشت نقاب آزادی و حقوق بشر مخفی کرده اند، برملا شود.

سید رائد موسوی فرزند یکی از چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی طی سخنانی در این همایش مساله ربوده شدن این چهار نفر را تنها نقطه تبادل مستقیم ایران و رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد : بر اساس آخرین شواهد پدرم و سه همراه دیگر او زنده اند و در زندان های رژیم صهیونیستی نگهداری می شوند.

حامد طالبی عضو ستاد مردمی پیگیری سرنوشت چهار دپپلمات نیز طی سخنانی با تاکید بر نقش مهم و موثر تبلیغات و تحرکات رسانه ای در پیگیری این پرونده مهم به فعالیت گسترده صهیونیستها برای پیگیری سرنوشت " رون آراد" خلبان مفقود شده این رژیم اشاره کرد و گفت : گروهها و تشکل های مردمی نباید منتظر تحرکات دولتی بمانند بلکه در این میان دانشجویان به عنوان قشر پیشرو باید با تشکیل کمیته های تبلیغاتی به افشای جنایات رژیم صهیونیستی و اطلاع رسانی به مردم پرداخته و جامعه جهانی را نسبت به سرنوشت این چهار دیپلمات حساس کنند.

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل استراتژیک و مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این همایش پیگیری حقوق اتباع ایرانی را از وظایف ذاتی وزارت خارجا دانست و تاکید کرد : با بسیج اینترنتی امت اسلام، هر کابر اینترنتی می تواند یک سفیر برای اسلام باشد و از جمله موارد مهم در این بسیج باید بحث پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی قرار گیرد.

در این همایش که با استقبال به یاد ماندنی دانشجویان مواجه شده بود، صولت مرتضوی استاندار خراسان جنوبی، امام جمعه بیرجند و تعداد زیادی از مسئولان محلی این شهرستان حضور یافته بودند.

طوماری که پیش از این در تهران، مشهد، دمشق، بیروت، محمود آباد مازندران و نطنز به امضای دانشجویان و اقشار مختلف مردم رسیده بود، در حاشیه این همایش نیز به امضای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رسید و قرار است سایر دانشجویان و مدعوین این همایش در شب دوم (ساعت 19 یکشنبه 11 دی) نیز این طومار را امضا کنند.

گروه های مقاومت لبنان و فلسطین درباره

چهار دیپلمات به معاون رئیس جمهور گزارش دادند

نمایندگانی از گروه های مقاومت لبنان و فلسطین از آخرین اخبار موجود در خصوص چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان به موسوی معاون و نماینده ویژه رئیس جمهور برای پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات گزارش دادند.

نمایندگان این گروهها طی جلسات مشترکی با کمیته پیگیری سرنوشت چهار دیپلمات به ریاست سید احمد موسوی معاون پارلمانی رئیس جمهور، راهکارهای پیگیری منسجم و درست سرنوشت احمد متوسلیان، سید محسن موسوی، تقی رستگار مقدم و کاظم اخوان را مورد بررسی قرار دادند.

گزارشی از این جلسات و اظهارات نمایندگان گروه های لبنانی و فلسطینی نیز، از سوی سید احمد موسوی به رئیس جمهور ارائه شده است.

رئیس جمهور در روزهای آغازین ماه جاری در دیدار خانواده های چهار دیپلمات ایرانی دربند رژیم صهیونیستی که 23 سال از ربوده شدنشان می گذرد، تاکید کرده بود : دولت و دستگاه سیاست خارجی کشور همه مساعی و تلاش خود را در پیگیری ماجرا به کار خواهد بست.