تبیان، دستیار زندگی
مانی حقیقی گفت:من به عنوان یك شخص مسلمان از انتشار كاریكاتورهای اهانت آمیز به پیامبراسلام مثل همه مسلمانهای دیگر ناراحت هستم. مانی حقیقی فیلمساز كشورمان در نشست مطبوعاتی فیلم خود در جشنواره برلین با بیان این مطلب در پاسخ به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مثل همه مسلمانهای دیگر از اهانت به پیامبراسلام ناراحت هستم


مانی حقیقی گفت:من به عنوان یك شخص مسلمان از انتشار كاریكاتورهای اهانت آمیز به پیامبراسلام مثل همه مسلمانهای دیگر ناراحت هستم.

مانی حقیقی فیلمساز كشورمان در نشست مطبوعاتی فیلم خود در جشنواره برلین با بیان این مطلب در پاسخ به پرسش خبرنگاری كه سوال كرد شما از كشوری می آیید كه زیر نگاه رسانه ها است از برخوردهای مختلفی كه با شما می شود چه احساسی دارید،گفت : من وقتی فیلم می سازم و به جشنواره ای مثل برلین می آیم، مایلم درباره فیلم خودم و سینما صحبت كنم. به هر حال من كارگردان هستم، ولی شخصا به طور قطع، من هم اعتقاد دارم كه استفاده از فن آوری هسته ای حق ایران است.

وی درباره تعابیر مختلفی كه از فیلم می شود، گفت: هر كسی به تعبیر خود فیلم را تفسیر می كند و برخی نیز این فیلم را مقابله انسان با طبیعت می دانند، اما تعبیری كه در ایران در میان تماشاگران بیشتر وجود داشت، مقابله اراده انسان و سرنوشت بود.

وی در خصوص واكنش تماشاگران ایرانی به این فیلم خاطرنشان كرد: واكنش ها كاملا متفاوت بود. بعضی از فیلم متنفر بودند و آن را فیلم بیهوده‌ای می‌دانستند و گروه دیگری فیلم را دوست داشتند و آن را تحسین می كردند.

حقیقی درباره شخصیت های فیلم گفت: من از فیلم های ایرانی كه در مناطق روستایی و با كودكان می گذرد، شخصا خسته شدم و از آنجایی كه خود به طبقه متوسط تعلق دارم در این فیلم سعی كردم مسائل آنها را به تصویر بكشم.

وی در خصوص شیوه ساختن این فیلم گفت:ما این سنگ را از جای دیگری به این محل منتقل كردیم و هر روز صبح كه به لوكیشن میرسیدیم چند ماشین پارك شده بود كه سعی می كردند سنگ را پایین بیاندازند و ما آنها را قانع میكردیم كه اینجا محل فیلمبرداری است و ما به سنگ احتیاج داریم .