تبیان، دستیار زندگی
شکایت خیلی از زوج های جوان، بعد از عقد این است که حس می کنند از سوی همسرشان محدود می شوند، مورد حسادت او قرار دارند و تمام حرکاتشان با سوء ظن تعبیر می شود. در ابتدا شاید فکر کنید که این رفتارها در دوران عقد طبیعی است و زمان می برد تا همسران با خلق و خوی ه
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از حسادت تا محدودیت

کلوب


شکایت خیلی از زوج های جوان، بعد از عقد این است که حس می کنند از سوی همسرشان محدود می شوند، مورد حسادت او قرار دارند و تمام حرکاتشان با سوء ظن تعبیر می شود. در ابتدا شاید فکر کنید که این رفتارها در دوران عقد طبیعی است و زمان می برد تا همسران با خلق و خوی هم آشنا شوند و بتوانند بهم اعتماد کنند. بگذارید همین اول کار آب پاکی را روی دستتان بریزیم: خیر! چنین حساسیت هایی اصلا طبیعی نیست. اما قبل از آنکه بخواهید همسرتان را به حسادت و بدبینی متهم کنید، یک نگاه به خودتان بیندازید و بعد تصمیم بگیرید که با او زندگی تان را زیر یک سقف شروع کنید یا نه.


1- این نکته مهم را فراموش نکنید که توجه بیش از حد شما به موضوعات دیگر می تواند حسادت همسرتان را به دنبال داشته باشد! این که از نظر شما و همسرتان حد و حدود توجه زیاد فرق می کند کاملا درست است اما با گفتگو و مذاکره می توانید در این معیار تغییراتی به وجود بیاورید.

2- بخشی از حسادت ها می تواند به احساس عدم اطمینان و اعتماد همسر شما برگردد. با رعایت برخی نکات می توان باعث شد تا این اعتماد آسیب کمتری ببیند اما یادتان باشد این اعتماد ذره ذره و بر اساس تمام رفتارهای شما ایجاد می شود. پس دقت کنید که رفتارهایتان بودار نباشد و همیشه جوری صادقانه عمل کنید تا بعد از مدتی همسرتان مطمئن شود شما قابل اعتماد هستید.

وقتی تلفن همراه تان را دائم از همسرتان مخفی می کنید، جلوی او با تلفن صحبت نمی کنید، یا بسیار آرام به صورتی که او نمی شنود، با تلفن صحبت کنید، همسرتان باید خیلی بی تفاوت باشد که به روی خودش نیاورد!

کلوب

3-واقعیت را بپذیرید، سر کار رفتن با مهمانی رفتن متفاوت است. اگر قرار باشد شما وقتی می خواهید سر کار بروید، مثل زمانی که می خواهید مهمانی بروید، لباس بپوشید و به خودتان برسید، موضوع می تواند حساسیت برانگیز باشد. البته زمانی این رفتار شما می تواند حسابی در همسرتان احساس ناخوشایند ایجاد کند که قبلا عادت به انجام این کار نداشته و تازه حالا تصمیم دارید بدون دلیل و توضیح قابل قبولی، این کار را انجام دهید و یا بعضی روزها و یا در بعضی موقعیت ها چنین حساسیتی را به خرج می دهید.

4- وقتی تلفن همراه تان را دائم از همسرتان مخفی می کنید، جلوی او با تلفن صحبت نمی کنید، یا بسیار آرام به صورتی که او نمی شنود، با تلفن صحبت کنید، همسرتان باید خیلی بی تفاوت باشد که به روی خودش نیاورد! شاید به نظرتان برسد که این حق شماست که زندگی خصوصی خود را داشته باشید اما اگر خیلی روی این حقتان اصرار دارید، شاید بد نباشد به این فکر کنید که اگر همسرتان همین برخورد را داشته باشد، چه احساسی به شما دست خواهد داد. ایجاد توازن بین داشتن زندگی خصوصی و در عین حال ایجاد اعتماد در همسر کاری است که با کمی دقت حتماً از عهده آن برخواهید آمد.

کلوب

5-اگر می خواهید در رابطه شما و همسرتان آرامش وجود داشته باشد، شاید بد نباشد بیان نظرات خود در مورد اطرافیانی که از جنس مخالف هستند را  کمی محدود کنید. چه به نظر شما منطقی باشد و چه نباشد، وقتی شما از مردان یا زنان دیگر تعریف می کنید، می توانید این دید را در همسرتان ایجاد کنید که دارید همسرتان را با آنها مقایسه می کنید. این احساس مقایسه شدن و البته به نوعی عقب بودن، می تواند در همسرتان حسادت بدی را ایجاد کند.

6- بعضی از آقایان عادت دارند وقتی دور هم جمع می شوند در مورد موضوعات مختلفی با هم شوخی کنند از جمله در مورد در دام ازدواج اسیر شدن و پایان روزهای خوش از لحظه عقد و حتی ازدواج دوم. شاید شوخی هایی از این دست بعضی مواقع به نظر بامزه باشد و حتی همسر شما نیز لبخند بزند اما اگر قرار باشد در هر بار جمع شدن خانوادگی و یا دوستانه، صحبت ها تنها همین موضوعات باشد، خیلی عجیب نیست که بعد از مدتی همسرتان دلخور شده و البته شما نیز متوجه حساسیت هایی در او شوید.

اگر همسر شما که تا چند وقت پیش حساسیتی روی شما نداشته حالا حساس شده و رفتارهایی از سر حسادت نشان می دهد، شاید بد نباشد روی رابطه خودتان دقت کنید. گاهی اوقات ممکن است دور شدن شما از همسرتان به خاطر مسائل کاری و... دلیل این رفتار همسرتان باشد

7- فاصله گرفتن روانی از همسر می تواند مسبب بسیاری از حساسیت ها باشد. اگر شما همه حرف هایتان را به افرادی غیر از همسرتان می زنید؛ دردل های محیط کار تنها با همکاران قدیمی، صحبت های روزمره و معمولی با چند نفر دستچین شده از فامیل، شوخی و خنده با تعدادی از دوستان و... و در نهایت حرفی با همسرتان ندارید، همسرتان بعد از مدتی احساس می کند شما خودتان را از او کنار کشیده اید و همین باعث حساسیت او می شود. چرا که همسرتان تصور می کند شما دارید فرد دیگری را جایگزین او می کنید.

کلوب

8-اگر قرار باشد وقتی با همسرتان هستید به بهانه راحت و صمیمی بودن هیچ آدابی را رعایت نکنید، لباس هایتان نامنظم و سر و وضع به هم ریخته داشته باشید، اما در عوض تا می خواهید بیرون بروید، زمان زیادی را صرف آماده شده و رسیدگی به خود کنید، البته هیچ تعجبی ندارد که بعد از مدتی صدای اعتراض همسرتان بلند شود و به نوعی شاهد حسادت او باشید.

9- اگر تصور می کنید با گفتن اینکه «من حق دارم این کار را بکنم» و یا اینکه «تو با این گیر دادن ها داری آزادی من را محدود می کنی»، حساسیت همسرتان از بین می رود سخت در اشتباهید. اگر همسر شما که تا چند وقت پیش حساسیتی روی شما نداشته حالا حساس شده و رفتارهایی از سر حسادت نشان می دهد، شاید بد نباشد روی رابطه خودتان دقت کنید. گاهی اوقات ممکن است دور شدن شما از همسرتان به خاطر مسائل کاری و... دلیل این رفتار همسرتان باشد، در این مواقع حسادت و حساسیت نشان می دهد او می خواهد به شما نزدیک تر شود.

بخش کلوب ازدواج تبیان


برگرفته از اطلاعات

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.