تبیان، دستیار زندگی
سلام گل های مهربان. من یک گوسفند هستم. من در مزرعه با بقیه ی دوستان گوسفندم زندگی می کنم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوسفند پشمالو

گوسفند پشمالو

سلام گل های مهربان. من یک گوسفند هستم. من در مزرعه با بقیه ی دوستان گوسفندم زندگی می کنم. هر روز یک نفر که اسمش چوپان است ما را برای خوردن غذا به کوه و دشت می برد. غذای ما سبزه و علف است. ما وقتی بچه هستیم به ما بره می گویند. یک سگ بزرگ هم همیشه همراه ماست که اسمش سگ گله است. او خیلی خوب از ما مراقبت می کند و نمی گذارد که گرگ یا شغال ما را بخورد.

آدم ها از پوست و پشم ما برای شما لباس درست می کنند و شما کوچولوها می توانید در هوای سرد آن ها را بپوشید و گرم شوید. راستی ما شیر هم داریم. اگر شما شیر ما را بخورید بسیار قوی می شوید و دیگر مریض نمی شوید. پنیر، کره، خامه که شما برای صبحانه می خورید از شیر ما درست می شود. فکر کنم شما ماست هم بخورید، ماست هم از شیر ما درست می شود. شیر ما بسیار خوشمزه و لذیذ است.

گوسفند پشمالو

ما گوسفندها بع بع می کنیم و با بع بع کردن با دوستانمان صحبت می کنیم. بعضی از ما گوسفندها شاخ داریم. اسم گوسفندهای شاخ دار قوچ است. به مامان گوسفندها میش می گویند. رنگ ما گوسفندها با هم فرق دارد، ما به رنگ های سیاه، سفید و قهوه ای هستیم.

ما گوسفندها خیلی از گرگ و شغال می ترسیم. چون آن ها دشمن ما هستند. آن ها به ما حمله می کنند و ما را شکار می کنند و می خورند.

نویسنده:نعیمه درویشی

بخش کودک و نوجوان


*مطالب مرتبط

شیر، سلطان جنگل

من خرس هستم

ش مثل شترمرغ

من یک کانگورو هستم

من موش هستم(جور چین)

به بچه ها سواری می دم

سیاه رنگ و زیبا

مادر مهربان جوجه ها

یک میمون بزرگ و قوی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.