تبیان، دستیار زندگی
ثبت فقط یازده گل در هفت بازی و بر جای ماندن میانگین 57/1 گل در هر بازی می توانست شروع بدی برای نیم فصل دوم لیگ برتر باشد. امام پیروزی های خارج از خانه پیکان، سپاهان، توقف استقلال و پرسپولیس و شجاعت ملوان ورق را برگرداند و ای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

11 گل و سه حادثه برای شروع دوباره لیگ

فاصله سپاهان بیشتر شد داغ سرخابی تازه تر

ثبت فقط یازده گل در هفت بازی و بر جای ماندن میانگین 57/1 گل در هر بازی می توانست شروع بدی برای نیم فصل دوم لیگ برتر باشد. امام پیروزی های خارج از خانه پیکان، سپاهان، توقف استقلال و پرسپولیس و شجاعت ملوان ورق را برگرداند و این هفته کم گل پرهیجان و جذاب شد.

در شروع دوباره لیگ برتر استقلال و پاس در حساسترین بازی روز چهارشنبه به مصاف هم رفتند که از این تقابل یک نتیجه مساوی بر جای ماند. این تساوی درست مثل نتیجه بازی پرسپولیس –  برق که بازی اختتامیه هفته چهاردهم بود فقط و فقط به سود سپاهان تمام شد که در آبادان یک بر صفر از سد نفت گذشت و فاصله اش را با گروه مدعیان بیشتر کرد و البته تا حدودی هم به نفع فجر سپاسی بود که از پرسپولیس پیش افتاد! فجر سپاسی 48 ساعت قبل از آن که برق یک امتیاز با ارزش را از چنگ پرسپولیس در آورد، مقابل ملوانان به زحمت افتاد اما در نهایت بازی یک بر سفر باخته مقابل میهمان قعرنشین خود را با پیروزی سه بر دو عوض کرد تا حالا موقتاًً تیم دوم جدول رده بندی باشد.

پیکان و فولاد هم این هفته صعود کردند! با توجه به تساوی سایپا و ابومسلم در مشهد که در پایان نود دقیقه بازی سرد حاصل شد، فولاد خوزستان با غلبه بر استقلال اهواز به مکان هفتم جدول رسید و در این صعود دوپله ای پیکان هم یار و یاور فولاد بود. پیکان با غلبه بر ذوب آهن این تیم را در جدول رده بندی از فولاد پایین تر فرستاد و خودش هم در خانه پنجم جدول موقتاً جای استقلال را گرفت. باید دید پیشروی های پیکان چقدر تداوم می یابد!

با برگزاری این هفت بازی در تهران، آبادان، مشهد، اهواز، فولاد شهر و شیراز پرونده نیم فصل دوم رقابتهای لیگ برتر باز و پرونده هفته چهاردهم پیکارهای این تورنمنت بسته شد و همچنان صدر جدول در اختیار سپاهان و قعر جدول در اختیار ملوان باقی ماند.

آینده استقلال و پرسپولیس

جدال برای پله سوم !

چه در استقلال چه در پرسپولیس در تمام تشکیلات این دو باشگاه اگر بخواهی از بازیکنان ضعیف و نتایج تأسف آور خرده بگیری بلافاصله تعداد امتیازات تیم رقیب را نشانت می دهند تا به نوعی "خود" را توجیه کرده باشند. آنها حالا دیگر تقریباً پذیرفته اند که سپاهان شایسته قهرمانی است و برای حفظ حرمت خروارها غرور و ادعایی که همیشه همراه قرمز و آبی بوده فقط به جا نماندن از یکدیگر فکر می کنند. این فعل و انفعال هم یکی از آن پارادوکس های همیشگی فوتبال ماست که دیگر به آن عادت کرده ایم.

اصلاً باید حدس می زدیم که در ایران اگر یک تیم شهرستانی بر صدر بنشیند و طنازی کند دیگران به جای جستجوی دلایل اصلی عقب افتادگی و استیصال شان فقط "باب توجیه" را جستجو می کنند تا خود را از گزند انتقادات مصون بدارند و بتوانند بدون زحمت، تلاش و کندوکاو به همان سیر بی حاصل همیشگی ادامه دهند!

پرسپولیس و استقلال تا وقتی که به تیم های شرق آسیا می باختند به همین شیوه متوسل می شدند؛ امروز که از سپاهان و فجر سپاسی عقب افتاده اند همین کار را انجام می دهند و احتمالاً قصد دارند در آینده که از پیکان، پاس و فولاد نیز جا ماندند بر همین سبک و سیاق باشند. اما ماهیت فوتبال چنین اجازه ای به آنها نخواهد داد.

یک هفته از نیم فصل دوم سپری شده در این یک هفته فجر سپاسی، پرسپولیس را پشت سرگذاشت و پیکان نیز از استقلال پیش افتاد از طرفی پاس و فولاد نیز خود را به یک قدمی مدعیان سنتی رسانده اند و اگر وضعیت رد و بدل شده امتیازات به همین منوال باشد هفته آینده آنها نیز صعود می کنند و آن وقت است که حتی نایب قهرمانی استقلال و پرسپولیس هم در خطر قرار می گیرد.

تبدیل جنگ قهرمانی به جنگ نایب قهرمانی و پس از آن جدال برای سومی آینه تمام نمای تیم هایی است که برای بزرگ بودن فقط به نام بزرگ خود بسنده می کنند و برای یک قدم پیشرفت، هواداران خود را ماهها و سالها متمادی در انتظار می گذارند.

بنابراین بایدامیدوار باشیم این آینه تا پایان لیگ شفاف تر شود تا کسانی که دیده نشدن واقعیت ها را امن ترین پناهگاه خود می دانند احساس خطر نموده و برای بهتر بودن تلاش کنند.

"جدول رده بندی لیگ برتر"

امتیاز

خورده

زده

باخت

مساوی

برد

بازی

تیم

34

10

26

2

1

11

14

سپاهان

24

13

18

4

3

7

14

فجر سپاسی

22

10

15

2

6

6

14

پرسپولیس

21

12

16

4

4

6

14

پاس

21

8

14

3

6

5

14

پیکان

20

15

20

3

6

5

14

استقلال

20

14

16

4

5

5

14

فولاد

18

15

15

4

5

5

14

سایپا

15

8

10

6

3

5

14

ذوب آهن

12

14

13

7

3

4

14

برق

12

13

11

6

6

2

14

ابومسلم

12

20

8

6

6

2

14

صنعت نفت

11

19

9

7

5

2

14

استقلال اهواز

9

19

7

9

6

2

14

ملوان