تبیان، دستیار زندگی
انمارک یک فیلمساز نیز از حضور در جشنواره ی فیلم "دانمارك" انصراف داد محمد شیروانی، كه قرار بود در بخش مرور آثارش در جشنواره ی بین‌المللی فیلم "كپنهاگ" دانمارك شركت داشته باشد انصراف خود را اعلام كرد. شیروانی در ضمن اعلام این...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در پی انصراف فیلم "مرثیه برف" از حضور در دانمارک

یک فیلمساز نیز از حضور در جشنواره ی فیلم "دانمارك" انصراف داد


محمد شیروانی، كه قرار بود در بخش مرور آثارش در جشنواره ی بین‌المللی فیلم "كپنهاگ" دانمارك شركت داشته باشد انصراف خود را اعلام كرد.

شیروانی در ضمن اعلام این مطلب گفت : 10 فیلم از سا خته‌های من قرار بود در این جشنواره، مرور شود كه با اعلام انصراف من نمایش این فیلم‌ها هم منتفی شد.

وی افزود: مسئولین این جشنواره، ناخرسندی خود را با اعلام اینكه مسائل فرهنگی از سیاست جداست ابراز داشتند و من در پاسخ به آنها آداب و سنن،دین‌باوری و مقدسات را فارغ از مناقشات سیاسی و شاكله اصلی فرهنگ یك ملت عنوان كردم.

شایان ذكر است اقدام این كارگردان در واكنش به اهانت كاریكاتوریست‌های دانماركی به ساحت مقدس حضرت رسول اكرم (ص) صورت گرفت.

گفتنی است پیش از این نیز تهیه‌كننده مرثیه برف دعوت رسمی مسئولان فستیوال باستر كوپنهاك دانمارك را نپذیرفت و كشور آنان را به خاطر توهین به ساحت مقدس نبی اكرم (ص) به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گفته جعفر گودرزی مدیر روابط عمومی شركت سینمایی ماهد فیلم، چندی پیش مسئولان فستیوال باستر كه جشنواره‌ای ویژه كودكان و نوجوانان است، از فیلم زیبا و تاثیرگذار مرثیه برف برای حضور در بخش مسابقه ی این جشنواره دعوت به عمل آوردند اما سیداحمد میرعلایی تهیه‌كننده مرثیه برف با عدم توجه به دعوت مسئولان این فستیوال متذكر شد: كشوری می‌تواند داعیه هنر و برگزاری جشنواره را داشته باشد كه در سایه معنویت و توجه به مقدسات امكان رشد و نمو آثار را پدید بایورد و از آنجایی كه كشور دانمارك ضرروت احترام و ارزش نهادن به باورهای دینی و انسان های مقدس و پیامبران الهی را نادیده گرفته، تحریم هنرمندانی كه باورها و عقاید مذهبی برایشان حائز اهمیت است باعث خواهد شد كه آنها به عمل شنیع خود پی ببرند و دریابند كه انسانی‌ترین و ارزشمندترین هنرها در پرتو تعالیم و معنویات و راهنمایی‌های پیامبران الهی به سر منزل مقصود می‌رسد.

سیداحمد میرعلایی، تهیه‌كننده "مرثیه برف" كه در جشنواره‌های متعدد جهانی جوایز متعددی از جمله جایزه جهانی سیفژ در سال 84 از آن خود كرده یادآور شد. با توجه به دعوتنامه و تماسهای مكرر مسئولان فستیوال باستر برای حضور مرثیه برف در این جشنواره با صراحت به آنان اعلام كرد، اگر تا تاریخ برگزاری جشنواره باستر، مسئولان كشور دانمارك از مسلمانان جهان رسما عذرخواهی كردند، حضور مرثیه برف هم در این فستیوال بلامانع خواهد بود، و گرنه در هیچ جشنواره‌ای از كشور دانمارك شركت نخواهیم كرد.

مرثیه برف در حال حاضر در سینماهای تهران و شهرستانها روی پرده است .

لینک ها

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم فجر

نگاهى به «مرثیه برف» ساخته جمیل رستمى

"مرثیه برف" به فیلم‌های در حال اکران پیوست

"چپ دست" و " مرثیه برف"