تبیان، دستیار زندگی
ایران در مسابقات قهرمانی آسیا از سد چین گذشت تیم ملی هندبال بزرگسالان ایران كه در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند حضور دارد در سومین دیدار خود با نتیجه ی31 بر 15 مقابل چین پیروز شد تا نخستین تجربه‌ی حضور در جمع چهار تیم برتر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه یابی تبم ملی هندبال ایران به جمع چهار تیم برتر آسیا

ایران در مسابقات قهرمانی آسیا از سد چین گذشت


تیم ملی هندبال بزرگسالان ایران كه در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند حضور دارد در سومین دیدار خود با نتیجه ی31 بر 15 مقابل چین پیروز شد تا نخستین تجربه‌ی حضور در جمع چهار تیم برتر اسیا را بچشد.

ایران در روز نخست با نتیجه‌ی 25 بر 28 از سد تیم ژاپن گذشت و در دومین روز رقابتها نیز با نتیجه‌ی 21 بر 20 مغلوب قطر شد.

تیم ایران در گروه دوم مسابقات قهرمانی آسیا با تیم‌های قطر، ژاپن و چین همگروه بود كه در پایان مرحله‌ی اول تیم قطر با شش امتیاز و ایران با چهار امتیاز به مرحله‌ی بعد راه یافتند.

در گروه یك این رقابت‌ها نیز تیم‌های كویت، بحرین، كره‌ی جنوبی،‌ اردن و تایلند حضور داشتند كه تیم‌های كویت و كره‌ی جنوبی به ترتیب با شش و چهار امتیاز به مرحله‌ی بعد صعود كردند.

مرحله‌ی نیمه نهایی این رقابت‌ها روز یكشنبه با دیدار تیم‌های كره‌ی جنوبی و قطر آغاز می‌شود و تیم ایران و كویت ساعت 16 به مصاف یكدیگر می‌روند تا دو تیم راه یافته به فینال مسابقات مشخص شود.

گفتنی است؛ در مسابقات قهرمانی هندبال آسیا نه تیم برتر حضور داشتند كه از میان تیم‌های ایران، قطر، كویت و كره‌ی جنوبی سه تیم جواز حضور در مسابقات قهرمانی هندبال جهان سال 2007 آلمان را كسب می‌كنند.