تبیان، دستیار زندگی
‌های انقلاب اسلامی به كار خود پایان داد خبرگزاری دانشجویان ایران جشنواره وبلاگ‌ها و وب سایت‌های انقلاب اسلامی با معرفی وبلاگ‌نویسان برتر در فرهنگسرای انقلاب به كار خود پایان داد. در ابتدای مراسم اختتامیه جشنواره وبلاگ‌ها و وب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با معرفی وبلاگ‌نویسان برتر،

جشنواره وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های انقلاب اسلامی به كار خود پایان داد


خبرگزاری دانشجویان ایران

جشنواره وبلاگ‌ها و وب سایت‌های انقلاب اسلامی با معرفی وبلاگ‌نویسان برتر در فرهنگسرای انقلاب به كار خود پایان داد. در ابتدای مراسم اختتامیه جشنواره وبلاگ‌ها و وب سایت‌های انقلاب اسلامی، وبلاگ نویسان علاقمند به گفت‌وگو درباره‌ی فواید وبلاگ و وب‌سایت پرداختند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره كاغذهای شیشه‌ای گفت: در فضای مجازی سلسله مراتب برداشته می‌شود، اما در فضای حقیقی سلسله مراتب دقیق بوده و شرم در بیان سبب می‌شود تا بسیاری از حرف‌ها ناگفته بماند.

محمد حسین صفار هرندی افزود: فضای مجازی فرصتی برای جوانان فراهم است تا فارغ از دغدغه بتوانند مطالب خود را بیان و هویت خود را نشان دهند كه در نهایت هیچ هویتی از آنها پنهان نمی‌ماند و در این محیط می‌توانند با كنار گذاشتن تمام ملاحظات به صراحت حرف‌های خود را بیان كنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاكید بر اینكه به وجود آوردن این موقعیت‌ها به نوعی عدالت را تامین و تضمین می‌كند، تصریح كرد: در فضای مجازی تمام افراد در هر موقعیت و سن و سال و هر منصبی از موضع سخنگو حرف خود را می‌زنند، البته برای صیانت از آن باید اهالی و دست اندركاران آن بیاندیشند كه چگونه می‌توان این محیط را حفظ و آن را پاس داشت.

وی افزود: شما محیط اینترنتی را یك محیط فرهنگی می‌بینید كه ممكن است بعضا جنبه اقتصادی پیدا كند، اما به هر حال در ابتدا فرهنگی بوده و در چنین موقعیتی است كه می‌توانید اقتدار خود را بسنجید.

وی در ادامه گفت: فارغ از همه تعلقات سیاسی،‌ جبهه بندی‌ها و تنگ نظری كه ما را محدود به یك دایره بسته می‌كند، با رجوع به هویت و با نگاه انقلابی، در این زمینه ظرفیتی به وجود می‌آید كه در حالت عادی در طول 20 سال هم نمی‌توان آن را به وجود آورد.

صفار هرندی یادآور شد: اگر ملی، مسلمانی، شرقی، خاورمیانه‌ای و مهمتر اینكه انسانی بیاندیشیم متوجه می‌شویم، افرادی هستند كه نمی‌خواهند ما حافظ انقلاب خود باشیم.

در ادامه، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهرا، با بیان اینكه انقلاب ما انقلابی با ماهیت متفاوت است، گفت: انقلاب اسلامی، یك جهش فرهنگی برای به ثمر رسیدن باورهای مردم و ایدئولوژی بوده نه یك حركت سیاسی و یا اقتصادی، بنابراین مقایسه آن با سایر انقلاب‌ها صحیح نیست.

علی عسگری، برجسته‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی را مردمی بودن آن دانست و گفت: در انقلاب ایران مردم، نخبگان، روشنفكران و روحانیون نقش عمده‌ای را داشتند.

عسگری افزود: جهانی بودن انقلاب اسلامی ویژگی دیگریست كه سایر انقلاب‌ها از آن بی بهره‌اند و انقلاب ما فارغ از مرزهای جمهوری اسلامی عمل كرده است.

عسگری همچنین با اعلام حمایت خود از جشنواره وبلاگ‌ها و وب سایت‌های انقلاب اسلامی به توضیحاتی پیرامون وبلاگ‌ها و توسعه آن در عصر كنونی پرداخت و تاكیدكرد: شباهت انقلاب ما با جریان وبلاگ نویسی، مردمی و جهانی بودن آن است.

در بخش دیگری از این مراسم،‌ جمعی از افراد با حضور زهرا رضایی، رئیس باشگاه وبلاگ نویسان به بررسی موضوعات وبلاگ‌ها در زمینه‌های مختلف جشنواره شامل انقلاب، مذهب، صهیونیسم و بخش آزاد پرداختند.

در ادامه سید جواد هاشمی، به بیان خاطراتی از زمان انقلاب پرداخت و بر لزوم تعهد وبلاگ نویسان به بیان حقایق انقلاب تاكید كرد.

هم چنین دبیر جشنواره وبلاگ‌ها و وب سایت‌های انقلاب اسلامی نیز در این مراسم بر لزوم قوی‌تر شدن وبلاگ‌ها در كشور تاكید كرد و گفت: در حال حاضر محدودیت‌های موجود در راه استفاده از وبلاگ‌ها از بین رفته است.

مهدی سالم همچنین برای برگزاری سالانه این جشنواره‌ همچون جشنواره فیلم فجر اظهار امیدواری كرد.

در پایان مراسم اختتامیه، پس از اعلام نتایج، هدایا، دیپلم افتخار و تندیس، توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برندگان این جشنواره تقدیم شد كه در مجموع سایت شهید آوینی به عنوان برگزیده ویژه جشنواره اعلام شد.

لازم به ذكر است در هر یك از بخش‌های اصلی جشنواره 3 نفر برتر و در بخش جانبی آن تنها 3 نفر برتر مشخص شدند.

همچنین در بخش دیگری از مراسم اختتامیه، كارگاه‌های آموزشی جشنواره وبلاگ‌ها و وب سایت‌های انقلاب اسلامی نیز برگزار شد.

در بخش اول این كارگاه آموزشی با عنوان «تدوین و نوع نگارش در وبلاگ» مهندس عباس محمدخانی به بیان اشكالات فنی در نوع نگارش وبلاگ پرداخت.

«رضا بابایی» مهندس كامپیوتر و مسئول فنی سایت باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه این كارگاه به بررسی چند تحلیل درباره چگونگی افزایش گرافیك در وبلاگ و تعریف محیط‌های چند گانه در آن پرداخت.

در بخش سوم این كارگاه آموزشی، وبلاگ نویسان برتر به نقد و بررسی وبلاگ‌های خود پرداختند.

در حاشیه این جشنواره وبلاگ‌های انقلاب اسلامی، نمایشگاه «نگارخانه مهر» با هدف معرفی وبلاگ‌ها و وب سایت‌های برتر برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار از این نگارخانه گفت: افزایش دیدگاه‌های آزاد اندیشانه و بیان مطالب به طور آزاد، حقی بر تمام افراد است كه این نگارخانه‌ این حق را در اختیار همگان قرار می‌دهد.

صفارهرندی همچنین اظهار داشت: نگارخانه مهر راهی برای معرفی وبلاگ و ورود جوانان به این عرصه است.

لازم به ذكر است نمایشگاه نگارخانه مهر از 26 بهمن ماه به مدت 5 روز پذیرای بازدید كنندگان است.

روابط عمومی موسسه تبیان