تبیان، دستیار زندگی
تا به حال بازی‌های دو نفره با انواع کنسول‎‌های بازی را تجربه کرده‌اید؟ اگر اهل بازی‌های کامپیوتری دو نفره باشید حتما تجربه نصف شدن صفحه مانیتور و یا تلویزیون را تجربه کرده‌اید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدیدترین تکنولوژی‌های بازی

تا به حال بازی‌های دو نفره با انواع کنسول‎‌های بازی را تجربه کرده‌اید؟ اگر اهل بازی‌های کامپیوتری دو نفره باشید حتما تجربه نصف شدن صفحه مانیتور و یا تلویزیون را تجربه کرده‌اید. در واقع صفحه نمایشگر به دو قسمت تقسیم می‌شود و یک نیمه  به یکی از بازیکنان و نیمه دیگر به بازیکن دوم اختصاص داده می‌شود. با نصف شدن صفحه نمایشگر، کاراکترها و فضای بازی برای هر بازیکن کوچکتر می‌شود. از طرفی حواس بازیکن به صفحه رقیب پرت می‌شود و همین چند لحظه عدم تمرکز برابر است با از تجربه تلخ از دست دادن امتیاز و پیروز شدن رقیب!

تکنولوژی‌های بازی

مطمئنم بازی خورها حسابی از شنیدن این خبر هیجان زده می‌شوند. زیرا شرکت سونی با استفاده از تکنولوژی سه بعدی اقدام به تولید نمایشگرهایی کرده است که با تغییر زاویه دید می‌توانید دو صفحه نمایش در یک نمایشگر داشته باشید. به این ترتیب که هر بازیکن به علت داشتن اختلاف زاویه دید با دیگری (عموما یکی سمت چپ و دیگری سمت راست می‌نشیند) می‌توانند صفحه نمایش مخصوص به خود را داشته باشند. هر طرف که بنشینید تنها کاراکتر خود و فضای خودتان را می‌بینید و کل نمایشگر در اختیارتان خواهد بود. اگر مستقیما رو به روی صفحه نمایشگر بنشینید هر دو تصویر را به صورت ادغام در یکدیگر می‌بینید.

سونی این تکنولوژی را در PS3 به كار برد و Killzone نام بازی بود که سونی آن را در لندن به این صورت به نمایش گذشت. هنوز مشخص نیست این تکنولوژی کی برای عموم عرضه خواهد شد. شرکت سونی باز هم با جدیدترین تکنولوژی‌های خود ثابت کرد که یکی از عناصر مهم پیش‌رفت تکنولوژی در دنیا است.

منبع: http://www.slashgear.com/sony-using-3d-tech-for-dual-player-ps3-gaming-on-single-screen-24116101/

قبلا در تبیان در مورد کینکت با شما صحبت کرده‌ بودیم. اگر می‌خواهید PS3 یا XBOX را به عنوان کنسول بازی بخرید و کینکت را روی آن سوار کنید دست نگه دارید زیرا مایکروسافت اعلام کرده است به زودی می‌توانید بازی‌های کینکت را بر روی کتمپیوتر خانگی دارای Microsoft Windows SDK اجرا کنید.

بخوانید:

کینکت؛ عصر جدید بازی‌های کامپیوتری

تکنولوژی‌های بازی

مایکروسافت اعلام کرده است که میخواهد کینکت را به ویندوز SDK اضافه کند تا به آسانی با بازی‌های تحت ویندوز قابل استفاده باشد. اگر این اتفاق بیفتد می‌توانید به راحتی از کینکت بدون خریدن XBOX بر روی کامپیوتر خانگی و یا لپ تاپ استفاده کنید. فقط کافیست Windows SDK را داشته باشید.

تکنولوژی‌های بازی

اگر از ویندوز 7 استفاده می‌کنید، می‌توانید Windows SDK را از سایت مایکروسافت به رایگان دانلود و دریافت کنید.

منبع: http://www.winrumors.com/microsoft-confirms-kinect-windows-sdk-due-in-spring/

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان