تبیان، دستیار زندگی
تمام تلاشمان را می كنیم اما قول قهرمانی نمی دهیم تئودور یونگ مردی كه در جام جهانی 1974 همراه تیم ملی هلند به میدان رفت حالا به همراه دوست صمیمی خود "آری هان" راهی ایران شده تا هدایت یكی از محبوب ترین تیم های آسیا را برعهده گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یونگ : پرسپولیس نیازبه بازسازی دارد

تمام تلاشمان را می كنیم اما قول قهرمانی نمی دهیم


تئودور یونگ مردی كه در جام جهانی 1974 همراه تیم ملی هلند به میدان رفت حالا به همراه دوست صمیمی خود "آری هان" راهی ایران شده تا هدایت یكی از محبوب ترین تیم های آسیا را برعهده گیرد.

یونگ كه سعی می كرد تا زمان مصاحبه مطبوعاتی و مراسم معارفه رسمی در كیش صحبتی با رسانه ها نداشته باشد سرانجام قفل سكوت را شكست.

دستیار آری هان  به سوالات ما این گونه پاسخ داد:

در هر حال مسئولان پرسپولیس از طریق دكتر محسنی صحبت هایی را با آری هان انجام دادند پس از آن هان طی مشورت و صحبتی كه با من داشت مشتركا تصمیم به سفر ایران را گرفتیم.

به هر حال همانگونه كه خود آری هان هم گفته ایشان دوبار شانس آمدن به ایران را از دست داده و دوست نداشت برای بار سوم این فرصت را از دست بدهد.

وی ادامه داد: شناخت نسبتا كاملی از فوتبال ایران دارم البته این شناخت بیشتر به حضور ایران در جام ملت های آسیا باز می گردد كه با كسب عنوان سومی خاتمه یافت.

در پرسپولیس كار سختی را در پیش داریم طبق اطلاعات ما این تیم همواره در كورس قهرمانی قرار داشته بنابراین باید پرسپولیس را به جایگاه واقعی اش در فوتبال ایران و آسیا برسانیم. اما نباید این واضعیت را فراموش كرد كه شناخت از یك تیم و تزریق كارهای تاكتیكی به زمانی حداقل بیش از سه ماه نیاز است.

تمام تلاش كادر فنی به موفقیت پرسپولیس باز می گردد اما نباید از ما انتظار معجزه داشت باید مطمئن باشید تمام تلاشمان را برای بزرگی پرسپولیس انجام خواهیم داد هر چند كه با دو جلسه تمرین نمی توان در مورد پتانسیل یك تیم نظر داد.

مربی پرسپولیس افزود: هدف ما در چند بازی لیگ كسب نتایج آبرومندانه است اما برای جام حذفی تلاش خواهیم كرد پرسپولیس را به قهرمانی برسیم، هر چند كه درخصوص مسابقات مختلف قولی برای قهرمانی نداده ایم.

پرسپولیس به تقویت بازیكن نیاز دارد بنابراین سه بازیكن مد نظر ما هستند؛ یك مدافع وسط كه چپ پا باشد و خصوصیات بدنی و سرعت خوبی نیز داشته باشد ضمن این كه یك هافبك وسط هجومی به علاوه یك مهاجم گلزن نیز در اولویت جذب ما قرار دارند. هر چند كه یكی از این بازیكنان به علت محدودیت ظرفیت تیم از سن زیر 21 سال برخوردار است.

یونگ در ادامه تصریح كرد: تیم پرسپولیس در بازی با ذوب آهن و دو جلسه تمرین نشان داده كه نیاز به تقویت دارد و كار زیادی را برای اصلاحات اساسی نیازمند است.

فوتبال ایران فوتبالی است كه بیشتر بر پایه استعدادهای ذاتی بازیكنان قرار دارد و اصطلاحا خیابانی است اما نكته مهم به این موضوع باز می گردد كه یك تیم برای موفقیت باید بیشتر كارهای تاكتیكی هدفمند انجام دهد تا در بازی سر درگم نماند.

یونگ درخصوص دامنه اختیارات خود اظهار داشت: قدر مسلم من نفر دوم در مجموعه فنی تیم محسوب می شوم چیزی كه با آری هان نیز در مورد آن توافق كرده ام.

به كادر فنی فعلی مسلما یك مربی دروازه بان ها از هلند اضافه خواهد شد، ضمن این كه نیاز به مربی بدنساز نیز در پرسپولیس احساس نمی شود و كارهای بدنی توسط خود ما انجام می شود.

البته در این جا باید به یك نكته نیز اشاره كنم كه از همكاری استیلی و بازیكنان بسیار راضی هستم خصوصا استیلی كه به زبان انگلیسی آشنایی كاملی دارد و مطالب را خیلی صحیح به بازیكنان انتقال می دهد.

یونگ در پایان تصریح كرد: به هر حال پرسپولیس تیم بزرگی است كه از پشتوانه هواداران بی شماری برخوردار است اما قدر مسلم برای بازسازی این تیم به زمان نیاز است.

تا به امروز فقط دو جلسه با پرسپولیس كار كرده ام اما مسلما در بازی های آینده شناخت بیشتری نسبت به مجموعه تیم و بازیكنان آن پیدا خواهم كرد.