تبیان، دستیار زندگی
نقاشی امروز ما یك اسب كارتونی است كه استفاده از چند تكنیك ساده كشیدن این نقاشی ساده می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسبی با موهای افشان

اسبی با موهای افشان

نقاشی امروز ما یك اسب كارتونی است كه با استفاده از چند تكنیك ساده كشیدن این نقاشی ساده می شود. در عین حال كه می خواهیم تمام پیچ و تاب های بدن اسبمان را بكشیم. مثل همیشه می گویم كه باید تمرین بسیار داشته باشید تا بتوانید از پس نقاشی های پیچیده نیز بربیایید.

تكرار تمرین ها به شما كمك می كند تا كشیدن نقاشی برایتان آسان شود.

طبق معمول همیشه با یك پیش طرح كارمان را شروع می كنیم. ابتدا دو دایره همانند تصویر زیر می كشیم كه این دایره ها برای انحنا و خمیدگی های ران اسب می باشد. یك مستطیل افقی نیز برای مشخص كردن بدن او می كشیم.

دو مستطیل عمودی با اضلاع بلند نیز به عنوان پاهای اسبمان در نظر می گیریم.

كشیدن این پیش طرح بسیار مهم می باشد تا بدن اسبی كه نقاشی می كنیم درست از آب در بیاید. از دو مثلث دیگر كمك می گیریم یكی برای گردن و یكی برای دم اسب.

به طرح كلی صورت اسبمان خوب دقت كنید. در آن از یك دایره برای سر، یك مستطیل برای پوزه و یك مثلث كوچك برای گوش ها استفاده كرده ام.

این كار به شما كمك می كند تا به راحتی طرح اصلی را بكشید.

كشیدن اسب به خطوط منحنی و بسیار نرمی نیاز دارد. پس قبل از كشیدن طرح اصلی، كمی با مدادتان روی صفحه ای جدا شروع به كشیدن خطوط نرم و منحنی كنید. بگذارید مچ دستتان آزادانه حركت كند و خطوط مورد علاقه اش را بكشد.

بعد از این كه كمی تمرین كردید، بر اساس پیش طرحمان كار را شروع می كنیم. همیشه از صورت شروع می كنیم تا شخصیت نقاشی ما معلوم شود. می بینید چقدر خطوط ظریف و نرم كشیده شده است؟

ماهیچه های اسب بسیار قوی است و بیشتر آن ها به این صورت معلوم می باشد.  خطوط ظریف گردن و صورت را همانند تصویر زیر بكشید. و گوش او را كه بخشی از آن معلوم است كامل كنید.

برای یال یا موهایی كه روی گردن و سر او قرار دارد نیز جایی تعیین كنید تا در مرحله ی آخر جزئیاتش را بكشید.

مابقی بدن اسب را با دقت همانند تصویر بكشید و مواظب ماهیچه ها پستی و بلندی های بدن او باشید تا درست اسبتان را بكشید.

دم او را نیز به راحتی با دو خط منحنی بكشید.

اما در این مرحله ما چهار دایره ی كوچك به پاهای اسبمان اضافه كردیم.این دوایر به عنوان مفصل های پای اسب در نظر گرفته شده است.

كشیدن پاهای اسب به تمرین و دقت بیشتری نیاز دارد. ابتدا پاهایی كه جلو هستند و قسمت بیشتری از آن ها معلوم می باشد را بكشید. ران پای عقبی او را ببینید كه تا كجا بالا آمده است، اما پای جلو این حالت را ندارد. اما در كل پاهای اسب از سه قسمت تشكیل شده است. و دارای دو مفصل میانی می باشد. دایره های كوچكی كه كشیدیم در اینجا به كمك ما می آیند تا به راحتی مفصل های پای اسب را بكشیم. حواستان به سم اسب باشد. زیرا سم اسب به سمت جلو تمایل پیدا می كند و از حالت عمودی تغییر جهت می یابد. به ابن نكته خوب توجه كنبد تا نقاشی شما زیباتر شود.

بعد از اینكه دو پاهای روبرو را كامل كردید، پاهای پشتی را كه كمتر معلوم است بكشید. كافی است همان پا ها را تكرار كنید، اما به طور خلاصه تر. زیرا كه تمام آن مشخص نمی باشد.

می توانید جزئیات بیشتری به آن اضافه كنید. و اسبتان را زیباتر بكشید. خطوط پیش طرح را پاك كنید تا بتوانید اسب قشنگتان را رنگ كنید.

اسب ها معمولا در رنگ های متنوعی نیستند و بیشتر از رنگ سفید به سمت قهوه ای و مشكی می روند. به این معنی كه  ممكن است اسبی در رنگ های قهوه ای كم رنگ تر یا پر رنگ تر شود. و یا سفید و مشكی باشد.

پس می توانید در رنگ هایی كه ذكر شد، اسبتان را مطابق با سلیقه ی خودتان رنگ كنید.

می توانید با كشیدن تعدادی از این اسب ها، یك گله اسب بكشید و یك اثر زیبای دیگر از خود بیافرینید.

 مهدیه زمردكار

بخش كودك و نوجوان


*مطالب مرتبط

پنگوئن های امپراتور

نقاشی از سلطان جنگل

زرافه ی گردن كشیده

ماهی طلایی

رنگ ها را بهتر بشناسیم

یک پرنده ی زیبا بکشید

جغد اخمالو

با مدادتان مناظر زیبا بیافرینید

موش دم صورتی

اسب آبی کوچولو

دایره ها به کمک ما می آیند!

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.