تبیان، دستیار زندگی
یکی از اجزای مهم سفره عید، تخم مرغ رنگی است که سفره را بسیار زیبا و جذاب می کند. در خانه شما تخم مرغ های هفت سین را چه كسی تزیین می كند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رنگ آمیزی سفره ی هفت سین

با تخم مرغ رنگی

رنگ آمیزی سفره ی هفت سین

یکی از اجزای مهم سفره عید، تخم مرغ رنگی است که سفره را بسیار زیبا و جذاب می کند. در خانه شما تخم مرغ های هفت سین را چه كسی تزیین می كند؟ شاید هم از این تخم مرغ رنگی های آماده می خرید؟ اما امسال خودتان دست به كار شوید و برای سفره هفت سین تخم مرغ رنگی درست كنید.

مطمئناً مادرها دوست دارند که کوچکترها نیز در تزئین سفره به آنها کمک کنند. پس چه بهتر است که با رنگ کردن تخم مرغ ها به آنها کمک کنید.

ابتدا تخم مرغ ها را بشویید و خشك كنید. از مادر خود کمک بگیرید تا چند تخم مرغ را بپزید. اگر نخواستید آنها را بپزید، می توانید توی آنها را خالی کنید. برای این كار دو سه تخم مرغ را با سوزن سوراخ كنید. یكی از سوراخ ها بزرگ تر باشد. تخم مرغ را توی یك كاسه بگیرید و توی سوراخ كوچك محكم فوت كنید تا همه تخم مرغ از سر دیگر آن بیرون بیاید. بعد پوسته را با دستمال مرطوب تمیز كنید و بگذارید تا توی آن هم خشك شود.

رنگ آمیزی سفره ی هفت سین

برای رنگ کردن تخم مرغ هایتان از مواد مختلفی می توانید استفاده کنید مثل رنگ گواش،آبرنگ، رنگ پلاستیك، قلم مو، كامواهای رنگی، روبان، چسب وکاغذ آلومینیوم،حبوبات و ...

طرح های زیاد و متنوعی می توانید بر روی تخم مرغ هایتان پیاده کنید.

از طرح های ساده ای مثل زیكزاك، راه راه، نقطه نقطه و… استفاده کنید اما یادتان باشد اول نیمی از تخم مرغ را رنگ كنید و بگذارید خشك شود و بعد نیمه ی دیگر را رنگ كنید.

یک طرح عروسکی نیز به تخم مرغ هایتان اضافه کنید که به صورت زیر درست می شود:

روی هر تخم مرغ با قلم مو و رنگ یك صورت بكشید. دو تا نقطه برای چشم، یك خط صاف برای دماغ، یك هلال برای دهان و دو تا دایره برای لپ .

برای موها چند رشته كاموای یك اندازه ببرید و وسط آن را با یك تكه كاموا گره بزنید. سپس روی سر آن بچسبانید.

رنگ آمیزی سفره ی هفت سین

تصاویر زیر به شما کمک بیشتری می کند تا ایده های بهتری برای درست کردن تخم مرغ هایتان داشته باشید. امیدوارم لحظه های خوشی را در کنار خانواده و سفره ی هفت سین امسال و هر سال داشته باشید.

رنگ آمیزی سفره ی هفت سین
رنگ آمیزی سفره ی هفت سین
رنگ آمیزی سفره ی هفت سین
رنگ آمیزی سفره ی هفت سین
رنگ آمیزی سفره ی هفت سین

نویسنده: مهدیه زمردکار

بخش کودک و نوجوان


*مطالب مرتبط

موهای سبزه ای

آبشار کاغذی

گلبرگ برگ برگ

گل کاغذی درست کنید

روباه مهربون

کیسه کوچولوی عطری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.