تبیان، دستیار زندگی
عده ای دل مشغول آسمان اند، سرزنده از لحظه لحظه یک شب پرستاره، شیفته خواندن هر آنچه درباره ماورای زمین است و خواهان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رصد آسمان در تبیان!

ستاره

عده ای دل مشغول آسمان اند، سرزنده از لحظه لحظه یک شب پرستاره، شیفته خواندن هر آنچه درباره ماورای زمین است و خواهان یک عمر تماشای آسمان.  نجوم علمی است که می تواند عطش این گروه را سیراب کند. عطشی که در طول تاریخ همواره همراه ما و نیکان ما بوده است. بعضی ها دوستدار ستارگان هستند اما نه آنچنان که تمام زندگی خود را صرف آن کنند. این عده از افراد نجوم آماتوری را برای لذت بردن از آسمان بالای سرشان بر می گزینند.

*************************

نجوم آماتوری گرایشی است که فرد به جای آموختن دانشگاهی نجوم صورت خودآموز یا غیردانشگاهی پیش می رود و بیشتر مبنی بر فعالیت های عملگرا همچون رصد آسمان تجربه کسب می کند. از سوی دیگر منجمان آماتور معمولاً از این راه زندگی خود را نمی گذرانند. آن ها حرفه دیگری دارند و پس انداز زمان و سرمایه خود را برای لذت بردن از آسمان می گذارند و چه لذت بی نظیری است با آسمان بودن.

در همین راستا انجمن نجوم در جهت تحقق اهداف از پیش تعیین شده خود و با هدف ترویج این دانش کهن در بین علاقه مندان به آسمان اقدام به برگزاری دور جدید کلاس های نجوم و ستاره شناسی نموده است. مباحث این کلاس ها به صورت پایه ای عنوان می شود و نیاز به دانش و اطلاعات خاصی در زمینه نجوم ندارد. همه افراد در هر رده سنی که باشند می توانند در این کلاس ها شرکت کنند.

جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به این  تاپیک  مراجعه کنید.

انجمن های تخصصی تبیان


باشگاه کاربران سایت تبیان