تبیان، دستیار زندگی
2روز بعد همه چیز را می گویم هنوز هم برای خیلی ها این ابهام وجود دارد که چرا جواد نکونام یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی ایران پس از انجام تنها چهار بازی برای الوحده از این تیم کنار گذاشته شد؟ من نمی خواهم زیاد در این مورد صح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نکو نام: ایران به نیمه نهایی جام جهانی صعود می کند

2روز بعد همه چیز را می گویم


هنوز هم برای خیلی ها این ابهام وجود دارد که چرا جواد نکونام یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی ایران پس از انجام تنها چهار بازی برای الوحده از این تیم کنار گذاشته شد؟

من نمی خواهم زیاد در این مورد صحبت کنم، ولی این را بدانید که من مشکل فنی نداشتم. مربی جدید که آمد، گفت تیم مشکل دفاعی دارد و مدافع خارجی را به تیم اضافه کرد و من از الوحده جدا شدم.

به هر حال میناوند، دایی و کاویانپور هم با چنین سرنوشتی در امارات روبه رو شدند. مشکل اصلی توجه بود؟

در مورد اینکه چرا از الوحده جدا شدم و به شارجه رفتم، ناگفته هایی دارم، اما ترجیح می دهم که دو روز بعد در این مورد صحبت کنم و خیلی از مسایل را روشن می کنم.

چه دلیلی دارد که الان در این مورد توضیح نمی دهی؟

دلیل خاصی ندارد، اما ترجیح می دهم دو روز دیگر مسایل را به صورت کامل تر بازگو کنم.

از تیم جدیدت شارجه چه خبر؟

همه چیز خوب است، شارجه تیم پنجم، ششم لیگ امارات محسوب می شود و در جام حذفی هم به نیمه نهایی صعود گردد. فعلاً که همه چیز به خوبی پیش می رود و من از شرایط موجود راضی ام.

آیا شارجه برای بازیکنی مثل نکونام کوچک نیست؟

شارجه تیم کوچکی نیست، تیم های امارات زیاد با هم فرق نمی کنند. الان مثل سابق نیست که العین و الوحده تمامی بازی هایشان را ببرند و قهرمان بشوند. همین چند هفته ای که اینجا بودم، به دفعات دیدم که العین و الوحده برای حریفان به ظاهر کوچکتر خود متوقف شدند. هر تیمی در روز خوبش می تواند پیروز شود. اکثر تیم ها بسته بازی می کنند و قدرت تیم ها به هم نزدیک است.

در اولین بازی ات برای شارجه پیراهن شماره 30 را پوشیدی، چه شد که از شماره شش همیشگی ات دل کندی؟

هنگامی که من به شارجه آمدم، شماره شش متعلق به یکی از بازیکنان قدیمی تیم بود. اتفاقا مسوولان تیم قبل از بازی جام حذفی برابر العین به من پیشنهاد دادند که شماره شش را بپوشم، اما من دیدم که این پیراهن متعلق به بازیکن دیگری است و ترجیح دادم شماره 30 را بر تن کنم، با این حال وقتی که به امارات برگردم، شماره شش را به من می دهند.

مگر الان امارات نیستی؟

چرا، ولی تا یکی دو روز دیگر به تهران بر می گردم. از آنجا که تیم ملی امارات بازی دارد لیگ امارات چند روزی تعطیل می شود و من هم به تهران می آیم.

با دیگر بازیکنان ایرانی حاضر در لیگ امارات در ارتباط هستی؟ عملکرد آنها را چطور ارزیابی می کنی؟

خیلی خوب هستند. خودتان که می بینید سامره هر هفته ای برای الشعب گل می زند خود الشعبی ها باورشان نمی شود که چنین مهاجمی دارند. مجیدی هم که چند سالی است اینجا بازی می کند و کاملاً شناخته شده است . اولادی و مبعلی هم در تمامی بازی ها برای الشباب گل می زنند یا گل می سازند.

همه آنها شرایطی خیلی خوبی دارند و من هم تلفنی با آنها در ارتباطم.

در روزهایی که قراردادت را با الوحده فسخ کرده بودی شایعه شده بود که به یکی از سه تیم صبا باتری، استقلال یا پرسپولیس خواهی رفت؟

خودم و مدیر برنامه هایم مذاکراتی با مسوولان این سه باشگاه داشتیم اما اگر قرار بود در ایران بازی کنم به پاس بر می گشتم.

اتفاقاً می گفتند که تمایل نداشتنی به پاس برگردی و در حال حاضر رابطه چندان صمیمانه ای با تیم سابقت نداری؟

نه اصلاً اینطور نیست اگر قرار بود به ایران باز گردم مطمئنا دوباره پیراهن پاس را بر تن می کردم.

پس احتمال دارد در چند روزی که در تهران هستی برای حفظ آمادگی ات بروی و در تمرینات پاس شرکت کنی؟

نه، دلیلی ندارد که در تمرینات پاس شرکت کنم منتظر می مانم تا تمرینات تیم ملی شروع شود و با تیم ملی تمرین می کنم.

اما تمرینات تیم ملی حداقل یک هفته بعد شروع می شود

اگر اینطوری باشد می روم و با پاس تمرین می کنم.

احتمالا هدف بعدی ات هم راه پیدا کردن به یکی از تیم های اروپا یی برای فصل آینده ست .

هر چه قسمت باشد. فکر کنم حضورم در جام جهانی خیلی تاثیر داشته باشد اگر بتوانم در جام جهانی خوب کار کنم می توانم به راحتی به یک تیم اروپایی بروم.

در ابتدای فصل پیشنهاد کایزر سلاترن را خیلی راحت از دست دادن فکر نمی کنی اگر به این تیم می رفتی الان شرایط بهتری داشتی؟

نمی توانی با قاطعیت در این مورد قضاوت کرد. شاید اگر می رفتم خوب می شد شاید هم نه.

اتفاقات فوتبال را نمی توان پیش بینی کرد؛ مایکل اوون به رئال رفت و بعد از یک سال برگشت ی مورینتس سه باریه رئال پیوست و جدا شد. ریوالدو هم انتقالش به میلان انتقال موفقی نبود و یا همین ویری که بلافاصله پس از رفتنش به میلان از این تیم جدا شد. آنها اوون و ویری هستند و من نکونام. وقتی برای آنها چنین مشکلاتی پیش می آید دلیلی وجود ندارد که برای من به وجود نیاید، به نظر من مهم این است که بازیکن به جایی برود که بتواند با آرامش به فوتبال خود ادامه دهد.

گفتی که موقعیت تیم ملی در جام جهانی می تواند سکوی پرتاب تو به اروپا باشد اما نگرانی هایی در مورد میزان آمادگی تیم ملی در جام جهانی وجود دارد. خیلی ها معتقدند برای تیم، بازی های تدارکاتی مناسبی در نظر گرفته نشده، نظر تو چیست؟

البته این بازی هایی که در اسفند ماه داریم هم بازی های بدی نیست. در بازی با تایوان که لژیونرها نیستند اما از آنچه که لیگ امارات در ان روزها تعطیل است من می توانم بیایم. دیدار برابرکاستاریکا هم مسابقه خوبی است. اگر بازی های تدارکاتی خوبی در آینده نداشته باشیم واقعاً نگران کننده است اما اگر با تدارک خوب به آلمان برویم می توانیم در جمع چهار تیم برتر جهان قرار بگیریم.

واقعاً چنین اعتقادی داری؟

من به تیم ایران ایمان دارم در بازی دوستانه برابر آلمان در نیمه اول، آنها در مشت ما بودند و تنها آنها به علت حرفه ای گری شان دو گل زدند. وقتی که ما برابر تیمی بزرگ مثل آلمان به آن شکل بازی کنیم مطمئنا می توانیم در جام جهانی هم خوب کار کنیم. شما نگاه کنید بازیکنان ما در اروپا چقدر خوب کار می کنند و ما نباید خودمان را دست کم بگیریم.

اصلاً نباید نگران باشیم ما در جام جهانی می توانیم در جمع چهار تیم برتر باشیم.