تبیان، دستیار زندگی
كاروان‌های راهیان نور كاروان‌هایی عمدتاً زیارتی و به‌طور جزئی سیاحتی هستند. زیارتی از این حیث كه ما در این سفرها مزار شهدا و محل ایثارگری ایثارگران و شهدای 8 سال دفاع مقدس را زیارت می‌كنیم. باید بدانید كه جای جای این مناطق، محل شهادت و ریختن خونی است؛ شها
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهیان نور سفری زیارتی- سیاحتی

آغاز پنجمین دوره اردوی راهیان‌نور استادان دانشگاه‌های علوم‌پزشكی

مراسم افتتاحیه پنجمین دوره اردوی راهیان‌نور استادان دانشگاه‌های علوم‌پزشكی سراسر كشور با عنوان طعم خوش حضور 5، (دوشنبه، دوم اسفندماه)، در محل بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) برگزار شد. دكتر محمدحسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم‌پزشكی جندی‌شاپور اهواز در این مراسم گفت: همان‌طور كه حفظ انقلاب وظیفه همه ما و رهروان راه شهدا و دوست‌دار امام(ره) است، وظیفه حفظ آثار، دستاوردهای شهدا و بهترین یادگار و پاسدار انقلاب اسلامی یعنی دفاع مقدس هم بر عهده ماست.

اردوی راهیان نور

مراسم افتتاحیه پنجمین دوره اردوی راهیان‌نور استادان دانشگاه‌های علوم‌پزشكی سراسر كشور با عنوان طعم خوش حضور 5، روز دوشنبه، دوم اسفندماه، در محل بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) برگزار شد.

دكتر محمدحسین سرمست، رئیس دانشگاه علوم‌پزشكی جندی‌شاپور اهواز در این مراسم گفت: همان‌طور كه حفظ انقلاب وظیفه همه ما و رهروان راه شهدا و دوست‌دار امام(ره) است، وظیفه حفظ آثار، دستاوردهای شهدا و بهترین یادگار و پاسدار انقلاب اسلامی یعنی دفاع مقدس هم بر عهده ماست.

وی با مردم كشورهای اسلامی ابراز همدردی كرد و یادآور شد: انتفاضه كشورهای اسلامی در حقیقت برگرفته از حركت انقلابی مردم ایران، فرامین امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: كاروان‌های راهیان نور كاروان‌هایی عمدتاً زیارتی و به‌طور جزئی سیاحتی هستند. زیارتی از این حیث كه ما در این سفرها مزار شهدا و محل ایثارگری ایثارگران و شهدای 8 سال دفاع مقدس را زیارت می‌كنیم. باید بدانید كه جای جای این مناطق، محل شهادت و ریختن خونی است؛ شهادت 70 درصد از 250 هزار شهید دفاع مقدس در استان خوزستان بوده است.

دكتر سرمست یادآور شد: سد آهنین معنوی كه مقابل دشمنان گذاشته شد، از بركت همین خون شهداست. یاد و خاطره ایام دفاع مقدس ترس را بر دل هر متجاوزی می‌اندازد و باعث می‌شود از تجاوز خود صرف‌ نظر كند.

وی گفت: سفر كاروان‌های راهیان‌نور جزو سیاحتی هم دارد؛ اساتید دانشگاه‌ها در این چند روز به ‌طور مختصر با استان خوزستان آشنا می‌شوند و از آثار دیدنی و باستانی آن بازدید می‌كنند. این سفر مقدمه‌ای برای سفرهای بعدی و شخصی اساتید است. استان خوزستان متعلق به تمام كشور و جزء مهم آن است.

وی اظهار داشت: امیدواریم سفر كاروان‌های راهیان‌نور توسعه پیدا كند و شاهد برگزاری این اردوها در سراسر كشور باشیم كه مقدمات این امر در استان‌های كردستان و كرمانشاه برنامه‌ریزی شده است. كاروان‌های این‌ چنینی باعث ایجاد وحدت، همدلی و همكاری میان اساتید دانشگاهی و آشنایی بیشتر اساتید و فرزندانشان با نقاط مختلف كشور می‌شود.

رییس دانشگاه علوم‌پزشكی جندی‌شاپور اهواز به برگزاری كنگره جراحان كشور و دفاع مقدس در استان اشاره كرد و ادامه ‌داد: برگزاری این كنگره یكی از كارهای ارزشمند علمی و مقدمه‌ای برای ثبت تجارب پزشكی 8 سال دفاع مقدس است. این كنگره با حضور اساتید دانشگاه‌های علوم‌پزشكی سراسر كشور كه در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، برگزار می‌شود.

سرمست در ادامه از زحمات فرمانده بهداری جنوب تشكر كرد و گفت: زحمات بسیاری برای نگه‌داری از بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) كشیده شده است. بیمارستان‌های صحرایی زمان جنگ تحمیلی سند افتخار مجموعه پزشكی كشور است و بیمارستان امام حسین(ع) هم یكی از مكان‌هایی است كه به بهترین نحو نگه‌داری شده است. زحمات شبانه‌روزی در حفظ این مكان باعث شد، بیمارستان صحرایی امام حسین(ع) در آثار دفاع مقدس ثبت شود و ان‌اشاالله با همكاری مجموعه وزارت بهداشت، ثبت ملی این مكان انجام شود.

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع :

خبرگزاری ایسنا