تبیان، دستیار زندگی
جمعى از بازیكنان شناخته شده فوتبال دنیا به همراه رودفان نیسلتروى، لوییس فیگو و آدریانو كه از ستارگان تیم هاى ملى هلند، پرتغال و برزیل هستند، براى افتتاح چند طرح بزرگ شركت نایك كه قرار است در جام جهانى امسال از آنها استفاده ش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیگو: فوتبال ایران را دست كم نمى گیریم


جمعى از بازیكنان شناخته شده فوتبال دنیا به همراه رودفان نیسلتروى، لوییس فیگو و آدریانو كه از ستارگان تیم هاى ملى هلند، پرتغال و برزیل هستند، براى افتتاح چند طرح بزرگ شركت نایك كه قرار است در جام جهانى امسال از آنها استفاده شود روز دوشنبه به برلین سفر كردند.

البته چند بازیكن و مربى دیگر هم از سایر كشورها به عنوان میهمان افتخارى در این مراسم حضور داشتند ولى سه بازیكنى كه بیشتر از همه جلب توجه مى كردند بازیكنان اینترمیلان و منچستریونایتد بودند.

یكى از طرح هاى بزرگى كه شركت نایك اقدام به افتتاح آن كرد راه اندازى یك تولیدى وسیع بود، قرار است در این تولیدى لباس ورزشى8تیم از تیم هاى جام جهانى طراحى و تولید شود، یكى از این تیم ها، برزیل قهرمان دوره قبل و مدعى اصلى قهرمانى جام 2006 است. از بازیكنان دیگرى كه در این مراسم افتتاحیه حضور داشتند مى توان به ملى پوش استرالیایى، ماركو برسنیانو، بازیكن تیم ملى امریكا، داماركوس بیلى ملى پوش كره اى منچستریونایتد، پارك جى سونگ، دادوپرسوكروات و ستاره تیم ملى مكزیك؛ بورگتى اشاره كرد.

این بازیكنان همچنین در ادامه این مراسم به بازدید از ورزشگاه تازه تأسیس برلین رفتند. این استادیوم بزرگ و مجهز كه ظرفیت 76 هزار نفر تماشاگر را دارد قرار است میزبان بازى فینال جام جهانى 2006 باشد، بازى كه به عنوان مهمترین و پربیننده ترین مسابقه فوتبال دنیا شناخته مى شود.

رودفان نیستلروى ستاره منچستریونایتد درباره قرعه كشى تیمش گفت: «جام جهانى آلمان بهترین فرصت براى درخشش من است نه تنها من بلكه كل بازیكنان تیم مى توانند توانایى هایشان را در آلمان به نمایش بگذارند. من فكر مى كنم چون كشور ما به آلمان نزدیك است، هواداران هلندى زیادى به آلمان مى آیند و ما از حمایت همه جانبه اى برخوردار خواهیم بود. مطمئن باشید در بازیهاى ما فقط یك رنگ در ورزشگاه دیده مى شود، نارنجى! فكر كنم بازیكنان ما در جام جهانى احساس كنند كه در هلند بازى مى كنند نه در آلمان! ما تمام تلاش خود را مى كنیم تا برخلاف چند جام جهانى گذشته نتایج درخشانى بگیریم و یك بار دیگر نام هلند را به عنوان یكى از قدرت هاى برتر جهان فوتبال به همه مردم دنیا معرفى كنیم.»

پس از نیستلروى، آدریانو مهاجم برزیلى اینتر میلان ایتالیا در مورد همگروه شدن تیمش با كرواسى، استرالیا و ژاپن گفت: «تیم هاى گروه ما واقعاً قدرتمند هستند. باید قدرت تمركز خود را بالا ببریم. شاید در ابتدا اگر كارشناسان در مورد این گروه نظر بدهند فكر مى كنند ما در گروه آسانى قرار گرفته ایم ولى عملاً اینطور نیست وقتى وارد زمین مى شویم همه چیز عوض مى شود. باز هم تأكید مى كنم كه همگروه هاى ما بسیار قوى هستند.»

به نظر مى رسد آدریانو دوست ندارد تیمش با بازیكنان ذخیره به مصاف حریفان برود. او اعتقاد دارد كه برزیل باید با تمام قوا در بازیها شركت كند، خود او در این باره مى گوید: «من واقعاً چنین نظرى دارم، فرقى نمى كند در اروپا بازى كنم یا در امریكا یا در جام جهانى آلمان. ما نام هاى بزرگى در تیممان داریم كه باید خودشان را نشان دهند، وقتى چنین ابر ستارگان بین المللى در تیم ما حضور دارند دلیلى ندارد از آنها استفاده نكنیم چون جام جهانى جاى ریسك كردن نیست.»

لوییس فیگو هافبك اسبق رئال مادرید و ستاره فعلى اینتر میلان پس از صحبت هاى هم تیمى اش درباره قرعه پرتغال در جام جهانى گفت: «من هیچ بازى از آنگولا ندیده ام. ولى فكر مى كنم گروه عجیبى داشته باشیم گروه ما یكى از تنها گروه هایى است كه از 4قاره جهان نماینده دارد! سرگروه D از قاره امریكا است. بعد از آن به ایران مى رسیم كه یك كشور آسیایى است، پرتغال هم نماینده قلب اروپا در گروه چهارم است و در پایان به آنگولا مى رسیم كه یك تیم ناشناخته آفریقایى است. ما مجبوریم جلوى سه تیم با سه شیوه مختلف بازى كنیم. راستش را بخواهید در مورد آنگولا هیچ چیز نمى دانم ولى بازى مكزیكى ها را دیده ام. آنها در جام جهانى قبلى خوب كار كردند و در جام كنفدراسیون ها هم نشان دادند كه توانایى شكست دادن هر حریفى را دارند. در مورد ایران هم باید بگویم كه من بازى ایرانى ها در جام 98 فرانسه را به خاطر دارم، ایران بازیكنان خوبى دارد و به هیچ وجه نباید این تیم را دست كم گرفت. در این گروه امكان دارد هر اتفاقى بیفتد هیچ چیز قابل پیش بینى نیست، باید تمام حواسمان را جمع كنیم تا در مقابل مكزیك، ایران و آنگولا امتیاز از دست ندهیم. هدفمان این است كه در آلمان مقام اول جام جهانى را به دست آوریم تا خاطره تلخ جام ملت هاى اروپا را فراموش كنیم.»

جام جهانى آلمان آخرین تورنمنت بین المللى معتبرى است كه لوییس فیگو در آن شركت مى كند. به احتمال فراوان پس از پایان مسابقات جام جهانى فیگو براى همیشه از دنیاى فوتبال در عرصه ملى خداحافظى مى كند.