تبیان، دستیار زندگی
ندو: خستگی مضاعف ملی پوشان، درصد آسیب دیدگی ها را افزایش داد. هادی ساعی، ملی پوش تکواندو کشورمان ، گفت: علی رغم وجود مشکلاتی در نحوه انجام داوریهای لیگ، درهفته های پایانی شاهد ارتقاء قضاوت ها بودیم. دارنده مدال طلای بازیهای ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هادی ساعی ، قهرمان تکواندو جهان: مسابقات لیگ بسیارمطلوب برگزار شد

مجید افلاکی ، کاپیتان تیم ملی تکواندو: خستگی مضاعف ملی پوشان، درصد آسیب دیدگی ها را افزایش داد.

هادی ساعی، ملی پوش تکواندو کشورمان ، گفت: علی رغم وجود مشکلاتی در نحوه انجام داوریهای لیگ، درهفته های پایانی شاهد ارتقاء قضاوت ها بودیم.دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی بوسان، دلیل باخت در بازی پایانی برابرعلی مویدی از تیم فجر شرق تهران را ، عدم استراحت کافی پس از حضور در چندین تورنمنت مختلف آسیایی و جهانی دانست و خاطر نشان کرد: در واقع پس از حضور در جام جهانی تکواندو ژاپن و بازیهای آسیایی بوسان، باید به استراحت می پرداختم و خود را برای مسابقات مهم جهانی سال آینده آماده می کردم، در مجموع تیم هسا اصفهان از انگیزه بالایی برای پیروزی برخوردار بود و در بازی پایانی برابر پاس تهران بسیار خوب بازی کرد.

مجید افلاکی نیز گفت: خستگی مضاعف ملی پوشان به دلیل حجم بسیار سنگین بازیهای لیگ، درصد آسیب دیدگی ها را افزایش داد.

مجید افلاکی، کاپیتان تیم ملی تکواندو کشور و عضو تیم هسا اصفهان، گفت: به دلیل حضور قهرمانان جهانی وآسیایی در مسابقات لیگ برتر تکواندو، سطح فنی این رقابت ها بسیار بالا بود و لذا شاهد بازیهای خوبی از لحاظ تکنیکی بودیم.

ملی پوش تکواندو کشور، افزود: حجم زیاد بازیهای لیگ و حضور در اردوهای مختلف آماده سازی تیم ملی به منظور شرکت درمسابقات مختلف جهانی و آسیایی، عملاً خستگی مضاعفی را برای ملی پوشان به ارمغان آورده بود وهمین مساله، عاملی مهم در افزایش درصد آسیب دیدگی ناشی از مسابقات شد.

وی، تنها نقطه ضعف این مسابقات را در قضاوت این رقابت ها دانست و خاطر نشان کرد: با برگزاری کلاس های آموزشی داوران و استفاده صحیح از داوران بین المللی و همچنین برنامه ریزی دقیق از سوی فدراسیون تکواندو می توان این مشکلات را به حداقل رساند.

افلاکی در خاتمه تقویم اجرایی سال 82 فدراسیون تکواندو را بیانگر سالی پر تحرک برای تکواندو کشور دانست و تصریح کرد: مسابقات دهه فجر در خرداد ماه 82، مسابقات جام جهانی تکواندو، مسابقات جهانی تکواندو در آلمان( مهرماه 82) و سپس رقابت های انتخاب المپیک در فرانسه ( آذرماه) همگی نشان دهنده سالی پر کار برای تکواندو کشور می باشد.

لازم به ذکر است که در رقابت های هفته پایانی، هادی ساعی و یوسف کرمی قهرمانان ارزنده تکواندو جهان و آسیا به ترتیب در برابر علی مویدی از فجر شرق تهران (3-4) و مهدی اندام پور ازهسا اصفهان(16-15) بازی را واگذار کردند. مجید افلاکی به دلیل شکستگی انگشت دست خود در این رقابت ها حضور نداشت. ضمن اینکه بهزاد خداداد و هادی افشار نیز به دلیل آسیب دیدگی در ترکیب تیم هسا قرار نگرفتند.