تبیان، دستیار زندگی
رده بندی فدراسیون جهانی شمشیربازی / ایران برای اولین بار به رده شانزدهم صعود كرد جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی شمشیربازی شب گذشته اعلام شد و طی آن تیم ملی ایران برای نخستین بار به رده شانزدهم صعود كرد. در این رده بندی كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار منهای فوتبال 26/11/1384


رده بندی فدراسیون جهانی شمشیربازی /

ایران برای اولین بار به رده شانزدهم صعود كرد

جدیدترین رده بندی فدراسیون جهانی شمشیربازی شب گذشته اعلام شد و طی آن تیم ملی ایران برای نخستین بار به رده شانزدهم صعود كرد.

در این رده بندی كه در اسلحه سابر اعلام شده است، تیم ملی ایران با دو پله صعود برای اولین بار به رده شانزدهم جهان صعود كرد و بالاتر از تیم های قدرتمندی مثل ژاپن و ونزوئلا قرار گرفت.

دلیل این صعود دو پله ای پیروزی تیم ملی بر كانادا تیم سیزدهم جهان در كاپ جهانی تونس بود كه هفته گذشته با نتیجه 45 بر 37 صورت گرفت.

گفتنی است در این رده بندی كشورهای ایتالیا، فرانسه و روسیه رده های اول تا سوم را در اختیار دارند.

دوچرخه سواری جوانان قهرمانی کشور ؛

میزبان خوش درخشید

مسابقات دوچرخه سواری جوانان قهرمانی کشور روز گذشته در شهر کرمان به کار خود پایان داد و این در حالی است که دوچرخه سواران میزبان عملکرد درخشانی در این رقابت ها داشتند.

در این دوره از مسابقات دوچرخه سواران جوان بسیار آماده و با نشاط شرکت کرده بودند و رقابت سنگین و نزدیکی انجام دادند که در پایان نتایج زیر حاصل شد:

رشته 500 متر سرعت :

1- فرشید فارسی نژاد از استان کرمان - مدال طلا

2- محمد صادق مظفری از استان کرمان - مدال نقره

3- محمد پراش از استان تهران - مدال برنز

4- کیوان کهن فکر از استان خراسان- مدال برنز

رشته کریتویوم:

1- میثم آملی از استان قزوین - مدال طلا

2- حمید غفاری از استان آذربایجان شرقی - مدال طلا

3- فرشاد صالحیان از استان زنجان - مدال نقره

4- امیر رفیعی از استان تهران - مدال نقره

5-محمد صادق مظفری از استان کرمان - مدال برنز

رشته استقامت:

1- محمد صادق مظفری از استان کرمان

2- وحید غفاری از استان آذربایجان شرقی

3- سعید عین الوند از استان خوزستان

رشته سه کیلومتر :

1- محمد صادق مظفری از استان کرمان - مدال طلا

2- بهنام خسرو شاهی از استان آذربایجان شرقی - مدال نقره

3- فرشید فارسی نژاد از استان کرمان - مدال برنز

رشته 15 کیلومتر تایم تریل:

1- محمد صادق مظفری از استان کرمان - مدال طلا

2- بهنام خسرو شاهی از استان آذربایجان شرقی - مدال نقره

3- حسین علیزاده از استان آذربایجان شرقی - مدال برنز

در پایان و در مجموع امتیازات 5 رشته، تیم های آذربایجان شرقی با 1152 امتیاز، قزوین با 1107امتیاز و کرمان با امتیاز 1038به ترتیب مقام های اول تا سوم قهرمانی کشور سال 84 جوانان را به خود اختصاص دادند.

این مسابقات با حضور 105 دوچرخه سوار از 21 استان کشور در پنج رشته 500 متر ، 3 کیلومتر ، 15 کیلومتر ، کریتویوم و 100 کیلومتر استقامت برگزار شد.

در گرامیداشت دهه فجر مسابقات دارت ویژه جانبازان برگزار می شود

مسابقات دارت ویژه جانبازان در گرامیداشت دهه فجر جمعه هفته جاری در تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن دارت ایران این دوره از مسابقات جانبازان با حضور تیمهایی از توانبخشی ها، بهزیستی ها وبنیادامور جانبازان استان تهران در شهرداری منطقه 10 برگزار می شود.

این دیدارها که با شعار محکوم کردن مطبوعات کشورهای اروپایی در اهانت به پیغمبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) پی گیری خواهد شد روز جمعه مورخ 28/11/84 از ساعت 9 صبح استارت خورده و تا ظهر همان روز به کار خود پایان می دهد.

گفتنی است این بازی ها اولین دوره مسابقات دارت جانبازان در سال 84 می باشد. این دیدارها در سالن یادگار امام(ره) واقع در خیابان آزادی نبش پل یادگار امام(ره) و در پخش انفرادی با قانون کانت آپ برگزار می گردد.

برنامه رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان اعلام شد

برنامه رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان از سوی فدراسیون جهانی اعلام شد.

ششمین دوره این رقابت ها از 26 ژوییه 2006 برابر با 4 تیرماه 1385 به مدت 5 روز در سالن "فواتو" شهر هوشی مینه ویتنام انجام می شود.

در اولین روز این مسابقات در قسمت پسران مبارزات وزن های 51 و 55 کیلوگرم و در بخش بانوان مسابقات اوزان 46 و 49 کیلوگرم انجام می شود.

در دومین روز، تکواندو کاران وزن های 45 و 48 کیلوگرم در بخش پسران و42 و 44 کیلوگرم در بخش دختران به میدان می روند. روز سوم با رقابت دراوزان 59 و 62 کیلوگرم پسران و 49 و 52 کیلوگرم دختران دنبال خواهد شد.

در روز چهارم تکواندوکاران اوزان 68 و73 کیلوگرم پسران و 63 و 59 کیلوگرم دختران به مصاف رقبای خود می روند و در آخرین روزرقابت های اوزان 78 و 78+ کیلوگرم پسران و 68+ و 68 کیلوگرم دختران برگزار خواهد شد.

مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس آغاز شد

مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس کشور تحت عنوان جام فجر از امروز صبح در زمین های تنیس ورزشگاه شیرودی آغاز شد.

این مسابقات به صورت حذفی و با حضور16 تنیسور برتر ایران برگزارمی شود . دور دوم این رقابت ها قبل از پایان سال جاری و دور نهایی آن در اوایل سال 85 برگزار خواهد شد.

این مسابقات در زمین های روباز استادیوم شیرودی از ساعت 9 صبح تا 30/16 ادامه خواهد داشت.

مدیریت مسابقات برعهده ناصرمیرزایی دبیرفدراسیون و سرداورمسابقات سامان حسنی داور بین المللی کشورمان است که وی را محسن آزاد، مرتضی جمشیدی و شروین صفوی یاری خواهند کرد.

مسابقات جام فجر که به منظور انتخاب تیم ملی کشورمان برای حضور درمسابقات دیویس کاپ در فیلیپین در تیرماه 85 برگزار می شود پیش از این قرار بود در جزیره کیش برگزار شود که بنا به دلایلی لغو و به تهران منتقل شد.

مسابقات اسبدوانی کیش جمعه برگزار می شود

هفته دوم مسابقات اسبدوانی کیش گرامیداشت دهه مبارک فجر "جام دوستی" جمعه در مجموعه سوارکاری کیش برگزار می شود.

در این دوره از مسابقات43 راس اسب ورزشی در 5 کورس از ساعت 30/14در مجموعه سوارکاری کیش به رقابت می پردازند و در پایان به چابکسواران برتر مبلغ 150 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

مسابقات اسبدوانی کیش بعد از هفت سال تعطیلی مجددا راه اندازی و برگزار شده است.

آموزش بین المللی ورزش زورخانه ای در زور خانه پهلوان نادر

چهاردهمین دوره بین المللی مربیگری ویژه ورزشکاران کشور عراق عصر پنج شنبه 13 دی ماه طی مراسمی به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه این دوره با حضور آقای سیدامیر حسینی دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای، آقای عبداللهی مدیرکل تربیت بدنی استان کردستان، آقای سنندجی شهردار استان، آقای جعفر الخطیب نماینده و نایب رییس فدراسیون ورزش های زورخانه ای کشور عراق و مسئولین شورای شهر و پیشکسوتان ورزشکاران این ورزش در زورخانه پهلوان نادر سنندج برگزار شد.

دی این مراسم که با هنرنمایی تیم نوجوانان و بزرگسالان استان آغاز شد ورزشکاران عراقی در غالب دو تیم ورزشی آموخته های خود در این دوره را به نمایش گذاشتند و در پایان گواهی شرکت دریافت کردند.

در این دوره 21 ورزشکار از شهرهای کرکوک، بغداد و کردستان عراق با مرشدی آقایان عباس تبارکی و عربیان و مربیگری آقایان شهریار کردی، علیرضا غلامی و حمید فتحعلی پور و با مدیریت آقای احمد رضا اویسی مهارتهای فردی و گروهی این ورزش را فرا گرفتند.

این دوره به همت فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای با همکاری اداره کل تربیت بدنی استان کردستان وهیات باستانی استان از تاریخ 8 لغایت 14 بهمن ماه در زورخانه پهلوان نادر برگزار شد. لازم به ذکر است که سومین دوره آموزشی ورزشکاران عراقی هفته گذشته در زورخانه کوی دانشگاه تهران برگزار شد که 20 ورزشکار از شهر کربلا موفق به کسب گواهی شرکت در این دوره شدند.