تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از شیعیان بحرین، کویت، عراق و عربستان، قسمت بیست‌ویکم از سریال «مختارنامه» داوود میرباقری را تاثیر‌گذار‌ترین قسمت پخش شده‌ی این سریال از آغاز تاکنون برشمردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرکوب جوانان بخاطر مختارنامه

بازداشت چند جوان بخاطر مختارنامه

ایسنا:پلیس امر به معروف‌ وهابی طی روزهای اخیر به بازداشت این جوانان اقدام کرده است.

بسیاری از شیعیان بحرین، کویت، عراق و عربستان، قسمت بیست‌ویکم از سریال «مختارنامه» داوود میرباقری را تاثیر‌گذار‌ترین قسمت پخش شده‌ی این سریال از آغاز تاکنون برشمردند.بحرینی‌ها با زمزمه‌ «یاعباس» و همراه با دیدگان اشکبار و یاد شهیدان به تماشای مقدمه‌ خروج و قیام مختار نشستند. در حالی ‌که فضای عمومی بحرین در اندوه شهدای میدان مروارید عزادار است.


شامگاه جمعه در بحرین، شعیان علی مرتضی(ع) برای مظلومیت ۱۴۰۰ ساله‌ی شیعه با نوای «یالثارات‌الحسین مختارنامه» هم‌آهنگ شدند. «مختارنامه» جمعه گذشته روضه‌ی مظلومیت شیعه را از دشت کربلا با شهدای میدان مروارید بحرین را خواند تا آسمان این جزیره‌ی جنوبی خلیج‌فارس شاهد خشم و غیرت محبان اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

شامگاه جمعه در بحرین، شعیان علی مرتضی(ع) برای مظلومیت ۱۴۰۰ ساله‌ی شیعه با نوای «یالثارات‌الحسین مختارنامه» هم‌آهنگ شدند

این گزارش حاکی است، در عراق، کویت و مناطق شرقی عربستان نیز پخش تصاویر علقمه قمر بنی‌هاشم، علمدار کربلا و سقای تشنه‌لبان حضرت عباس‌بن علی ابوفاضل که سمبل رشادت‌های فاتح‌ خیبر و مظهر وفا و افتخار ام‌البنین و مباهات سید اوصیاء است، دریایی از تلاطم اشک‌های شعیان به همراه داشت؛ برای بسیاری از شیعیان این کشورها قسمت ۲۱ «مختارنامه» روضه‌ی تاسوعای حسینی بود.

طی روزهای اخیر بی.بی.‌سی فارسی نیز به سریال «مختارنامه» پرداخت. کارشناس بی‌بی.سی در این برنامه مطالبی را درباره‌ی شخصیت مختار بیان کرد

بخش سینما وتلویزیون تبیان


منبع:جهان نیوز