تبیان، دستیار زندگی
ا دنبال می کنند رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون ، دلیل رسوخ مادیات در ورزش ، فرهنگ پهلوانی ورزش در بین قهرمانان کم رنگ و نامحسوس شده است. محمود مشحون در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، خاطر نشان ساخت: در...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیر تحول ورزش از دهه اول انقلاب تا نسل سوم

محمود مشحون: مسوولان کشور با علاقمندی خاصی قضایای ورزشی را دنبال می کنند

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون ، دلیل رسوخ مادیات در ورزش ، فرهنگ پهلوانی ورزش در بین قهرمانان کم رنگ و نامحسوس شده است.محمود مشحون در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، خاطر نشان ساخت: در اوایل انقلاب، ورزش به معنای واقعی در برنامه ریزیها جایی نداشت و از جایگاه سازمان یافته ای نیز برخوردار نبود، که بر این اساس و با تمام بضاعت تلاش می کردیم تا برنامه های جامع و کاملی برای ورزش کشور به مناسبت پیروزی دهه مبارک فجر و ایام الله 22 بهمن ماه داشته باشیم.

وی ادامه داد: هر چند در چند سال اول انقلاب مسابقات جام دهه فجر با شور و هیجان فراوانی برگزار می شد، اما به مرور زمان و در طی سال های بعد از انقلاب، این مسئله شکل کمرنگ تری به خود گرفت و فدراسیونها بر حسب موقعیت هایشان پذیرش تیمهای خارجی بودند.

مشحون تصریح کرد: واضح و مشخص است که ظرف 24 ساعت گذشته چه تفاوت هایی بر اساس نوع نگاه و توجه و عنایت مسوولین به ورزش وجود داشته و دارد.رئیس فدراسیون بسکتبال در ادامه به نشست اخیر رهبر معظم انقلاب با مدیران و مسوولان ورزش کشوراشاره کرد و افزود: سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مسوولین ورزش حاکی از اثراتی است که ورزش در جامعه پیدا کرده و توجهاتی که مسوولین عالی رتبه کشور نسبت به رشد و ارتقاء ورزش دارند.

وی با اشاره به این که جایگاه ورزش نسبت به گذشته حدود 70 درصد تغییر پیدا کرده یادآور شد: توجهاتی که در گذشته به ورزش می شد، خیلی کم رنگ و نامحسوس بود و به ورزش نیز همانند سایر ابزارها بهای لازم داده نمی شد، ولی در شرایط فعلی با توجه به شفاف شدن حساسیت ورزش در نسل جوان جامعه کشور، مسوولین امر با علاقمندی خاصی پیگیر قضایای ورزشی هستند، هر چند که هنوز به جایگاه و پایگاهی که لازمه ورزشکاران است، دست نیافته ایم.

مشحون در پاسخ به این سوال که تا چه حد مشکلاتی که در ابتدای انقلاب در ورزش قابل چشمگیر بود مرتفع شده است، گفت: درست است یکسری تغییراتی در ساختار ورزش بوجود آمده و مشکلات آن نسبت به گذشته از لحاظ بودجه، امکانات و محدودیت هایی که وجود داشت، تا حدودی مرتفع شده است، اما این وضعیت هنوز هم ایده آل نیست و کمبودها و کسریهایی که در گذشته نمایان بود، هنوزهم قابل احساس است.

وی در پایان به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص تقویت روح پهلوانی و عرق ملی در ورزشکاران اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: اولین بحثی که در این مورد حایز اهمیت است و بیش از هر چیزی باید مورد توجه قرارگیرد، بحث فرهنگی و تقویت فرهنگ ورزش به معنای پهلوانی در بین ورزشکاران است تا بتوانیم « رضا زاده » هایی، را پرورش دهیم، نه اینکه تنها به بعد قهرمانی و کسب مدال در ورزش اکتفا کنیم.