تبیان، دستیار زندگی
سلام کوچولوهای مهربان. من بچه شیر هستم. هر وقت بزرگ بشم به من سلطان جنگل مییگویند. ما شیرها در بیشه ها و جاهای گرم و خشک زندگی می کنیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیر، سلطان جنگل

شیر، سلطان جنگل

سلام کوچولوهای مهربان. من بچه شیر هستم. هر وقت بزرگ بشم به من سلطان جنگل می گویند. ما شیرها در بیشه ها و جاهای گرم و خشک زندگی می کنیم.  تعداد ما در خانه بسیار زیاد است، ما بیست نفری با هم زندگی می کنیم.

رنگ ما قهوه ای روشن است. روی سر و گردن بابا شبرها موهایی است که به آن یال می گویند. پاهای شیرها خیلی قوی است و می توانند خیلی تند بدوند. شیرها خیلی سنگین هستند. وزن آن ها خیلی زیاد و قدشان خیلی بلند است. بابا شیرها از مامان شیرها بزرگترند.

شیر، سلطان جنگل

ما شیرها گوشت می خوریم ولی وقتی کوچکتر هستیم از شیر مادرمان برای غذا استفاده می کنیم. مامان شیرها همیشه به شکار می روند و برای ما غذا می آورند. آن ها می توانند حیوانات بزرگی مانند زرافه، بوفالو و گوره خر را شکار کنند.

ما شیرها خیلی استراحت می کنیم و بیشتر دوست داریم شب ها به شکار برویم. ما می توانیم برای 4 یا 5 روز آب نخوریم و زنده بمانیم.  عمر ما 10 تا 15 سال است اما اگر در باغ وحش نگه داشته شویم ممکن است 20 سال زنده بمانیم.

نویسنده: نعیمه درویشی

بخش کودک و نوجوان


*مطالب مرتبط

من خرس هستم

ش مثل شترمرغ

من یک کانگورو هستم

من موش هستم(جور چین)

به بچه ها سواری می دم

سیاه رنگ و زیبا

مادر مهربان جوجه ها

یک میمون بزرگ و قوی

جغد برفی

من اژدها هستم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.