تبیان، دستیار زندگی
در هفته 20 بوندس لیگا، دو تیم بوخوم و صاحب نام لورکوزن به مصاف یکدیگر رفتند، در حالیکه وحید هاشمیان ستاره ایرانی بوخوم از دقیقه 60 به میدان آمد با ارائه یک بازی خوب توانست بعد از 8 دقیقه از ورودش گل اول بازی را به ثمر برساند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هاشمیان ایرانی در آلمان گل کاشت

در هفته 20 بوندس لیگا، دو تیم بوخوم و صاحب نام لورکوزن به مصاف یکدیگر رفتند، در حالیکه وحید هاشمیان ستاره ایرانی بوخوم از دقیقه 60 به میدان آمد با ارائه یک بازی خوب توانست بعد از 8 دقیقه از ورودش گل اول بازی را به ثمر برساند . اما 10 دقیقه بعد گل وحید،  توسط لورکوزن جبران شد و باز مساوی پیش می رفت که ، جوان خوش آتیه فوتبال ایران در دقیقه 84 دومین گل و پیروزی بوخوم را رقم زد. توضیح این که گل های هاشمیان موقعیت تاپ مولر سر مربی لورکوزن را کاملاً به خطر انداخت .

به امید موفقیت و درخشش لژیونرهای فوتبال ایران.

حسین فرکی، مربی تیم ملی فوتبال: « شاهرخی» همچنان هدایت تیم ملی بزرگسلان را برعهده خواهد داشت.

شاهرخی و من همچنان در خدمت تیم ملی فوتبال بزرگسالان خواهیم بود و اعتقاد دارم هر چه سریعتر باید برنامه ریزیهای لازم در مورد تیم المپیک انجام شود، ضمن اینکه برنامه های خود را در مورد مسابقات آینده تیم ملی فوتبال در اسرع وقت ارائه خواهیم کرد.حسین فرکی، مربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: با در نظر گرفتن دو هدف عمده، کمک به تیم ملی در زمان مناسب و آینده نگری نسبت به آزمایش نیروهای جوانی که در بوسان حضور داشتند و موفق به اثبات شایستگی خود شدند، درتورنمنت هنگ کنگ حضور یافته و با کسب نتایج قابل قبول به اهداف مورد نظر خود دست یافتیم.

وی افزود: تمامی بازیکنان تیم ملی با تمامی توان از حیثیت خود و فوتبال کشور در برابر حریفان قدرتمندی از اروپا و آمریکای جنوبی دفاع کردند و نتیجه حاصله نیز در واقع مزد زحمات و شایستگی آنان بود.وی درمورد دلایل تعویض های انجام شده در بازی فینال و خروج خداداد عزیزی از ترکیب تیم تصریح کرد: هنگامی که از مبعلی به جای خداداد عزیزی در ترکیب تیم استفاده شد، هیچ گونه تردیدی نسبت به شایستگی این بازیکنان نداشتیم، بلکه با در نظر گرفتن دفاع ده نفره اروگوئه در یک سوم دفاعی خویش در مرکز زمین و با هدف حمله از کناره ها ، مبعلی را جایگزین خداداد کردیم .

فرکی ادامه داد: با توجه به این موضوع، بهتراست هر گونه قضاوتی ازجایگاه صحیح خود انجام شود، ورود مبعلی به زمین هرگز به معنای به کارگیری یک هافبک به جای فوروارد نبود و هدف اصلی ما ایجاد نیرویی تازه در ارتباط بین دفاع و هافبک خود بود، درهمین راستا، تاقبل از اخراج بیاتی نیا نیز به عنوان تیم برترمیدان مطرح بودیم.

مربی تیم ملی فوتبال کشورمان ، اخراج بیاتی نیا را در نتیجه عصبی بودن وی علی رغم تذکرات کادر فنی تیم به وی دانست و خاطر نشان کرد: پس از اخراج بیاتی نیا، اروگوئه مقداری احساس آرامش کرد و بعضاً حملاتی را نیز بر روی دروازه ما تدارک دید، ازاین لحظه به بعد معتقدم بازی کمی متعادل تر شد.

وی در پایان در مورد ضربات پنالتی و عدم توفیق ایران اظهار داشت: هنگام تمرینات در تهران و حتی قبل از انجام بازیهای خود در هنگ کنگ بر روی ضربات پنالتی کار کرده بودیم و بهترین نفرات خود را برای به ثمر رساندن این ضربات برابر اروگوئه انتخاب کردیم، ولی همان طور که مشاهده شد، ضربات با بدشانسی راهی به دروازه حریف پیدا نکرد.

بودجه ورزش دانشگاهها برای اولین بار مستقل می شود

بودجه عمرانی و جاری ورزش دانشگاهها به 5/41 و 50 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت

برای اولین بار، لایحه بودجه ورزش سال 82 دانشگاهها مستقل می شود . بر اساس این لایحه، بودجه ورزش دانشگاهها به 2 بخش فرهنگی و ورزشی تقسیم شده است، به طوری که اعتبارات جاری ورزش درسال 81، به 65 /47 میلیارد ریال خواهد رسید و بودجه عمرانی در زمینه ورزش دانشگاهها در سال 81، 2/14 میلیارد ریال بوده است که در سال 82 به 5/41 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت . همچنین بودجه عمرانی ورزش دانشگاهها در این لایحه 192 درصد رشد داشته است ،  در حالی که بودجه عمرانی سازمان تربیت بدنی 97 درصد رشد داشته است.

بودجه عمرانی ورزش دانشگاهها صرف تکمیل فضاهای ورزشی و تکمیل پروژه های نیمه تمام خواهد شد. از مجموع 30 طرح ورزشی نیمه تمام در دانشگاهها، 7 طرح در سال جاری تکمیل و 11 طرح نیز در سال 82، به بهره بردای خواهد رسید و تکمیل حدود 112 پروژه نیمه تمام دیگر به سالهای آتی موکول خواهد شد.همچنین دراین لایحه بخشی برای جوایز و ایجاد انگیزیه در بین ورزشکاران دانشگاهها تخصیص یافته است و حدود یک میلیارد تومان برای تجهیزات لوزام ورزشی در دانشگاهها اختصاص می یابد.