تبیان، دستیار زندگی
ختلف، فعالیت های فدراسیون پزشکی ورزشی را اثر بخش می کند امروزه بحث پزشکی ورزشی نسبت به سال های قبل سیر صعودی داشته و بسیاری از مسوولین به اهمیت فدراسیون پزشکی و ورزشی واقف شده اند . دکتر طاهری نماینده آموزش و پرورش در مجمع فد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نماینده باشگاه ها: اهداف و برنامه ها مهمتر از تخصص است

نماینده آموزش و پرورش : اتحاد گروههای مختلف، فعالیت های فدراسیون پزشکی ورزشی را اثر بخش می کند

امروزه بحث پزشکی ورزشی نسبت به سال های قبل سیر صعودی داشته و بسیاری از مسوولین به اهمیت فدراسیون پزشکی و ورزشی واقف شده اند . دکتر طاهری نماینده آموزش و پرورش در مجمع فدراسیون پزشکی و ورزشی در خصوص انتخابات ریاست فدراسیون پزشکی و ورزشی افزود: زمانی که بخشی از مسوولین کشور، موفقیت های خود و تیمشان را مدیون حضور قدرتمند و برنامه ریزی شده بخش پزشکی ورزشی می دانند، متوجه می شویم که طب ورزشی کشور درحال بسط و گسترش است و دیدگاه های لازم نیز در حال شکل گیری می باشد. البته برای رسیدن پزشکی ورزشی به جایگاه اصلی خود راه طولانی را در پیش داریم و باید کارهای زیادی دراین راه انجام دهیم.

وی در ادامه در خصوص الویت های برنامه ای رییس آتی فدراسیون پزشکی و ورزشی خاطر نشان کرد: طی چند سال اخیر بخشی از شاخه های طب ورزشی در فعالیت های فدراسیون پزشکی و ورزشی کم رنگ شده است که باید با پرداختن به آن مسایل، برنامه ای را برای اتحاد تمام گروهای پزشکی ورزشی داشته باشد.

دکتر فرزاد شاهدکی، نماینده باشگاه ها در مجمع فدراسیون پزشکی، ورزشی نیز در خصوص انتخابات ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی افزود: رییس آتی فدراسیون پزشکی باید توجه خاصی به بخش آموزش متخصصان طب ورزشی داشته باشد، تا بتوانیم پزشکان متخصص را برای مسابقات و باشگاهها اعزام نماییم.

وی در پایان ، در خصوص معیارهای انتخاب رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: رییس آینده فدراسیون پزشکی ورزشی نیاز چندانی به تخصص ندارد و فقط باید در زمینه مدیریتی قوی عمل کند و اهداف و برنامه های دقیق و درستی برای آینده مد نظر داشته باشد.

رییس پژوهشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد:

هدف بهبود وضعیت ورزش همگانی و قهرمانی است نه منفعت و سود مالی

مهمترین هدفی که در پژوهشکده مورد نظر است کمک به بهود وضعیت ورزش همگانی و قهرمانی کشور است نه منفعت و سود مالی. دکتر بهرام قدیمی، رییس تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به وظایف و اهداف پژوهشکده تربیت بدنی دانشگاه آزاد گفت: این پژوهشکده زیر نظر اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاد فعالیت می کند و اولین جلسه رسمی آن روز یکشنبه 20 بهمن ماه خواهد بود . وظایف و اهداف اصلی پژوهشکده اولویت های اساسی و نیازهای ورزشی مملکت است.

وی که رییس این پژوهشکده نیزاست افزود: موضوعات مورد تحقیق و پژوهش در این پژوهشکده باید بر مبنای نیازهای اساسی باشد که دانشگاه ها و سازمان تربیت بدنی به آنها احتیا ج دارد . لذا دردرجه اول باید این مشکلات و نیازها را به طور دقیق شناسایی کنیم . چرا که تحقیق و پژوهش که بر مبنای نیاز ورزش جامعه نباشد هیچ بازدهی نخواهد داشت.

دکترقدیمی در پایان تصریح کرد: ما حاضریم به صورت رایگان موضوعات تحقیق مناسب را از سازمان تربیت بدنی و دانشگاه ها دریافت کنیم و به نحو مطلوب روی آنها کار کنیم تا نتیجه سودمندی نیز داشته باشیم.