تبیان، دستیار زندگی
خوشوقت درباره درستی و نادرستی برخی اخبار درباره بازداشت کوتاه مدتش گفت: به علت پر مخاطب بودن فرارو و رویدادهای غیرقانونی و تأسفباری که دوشنبه گذشته رخ داد، دستگاه محترم قضایی، با کمک کارشناسان ارتش سایبری ایران، باید از وقوع نفوذ به فرارو مطمئن می شد و بن
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دست رذیلانه «BBC فارسی» در ماجرا

بی بی سی

مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی «فرارو»، در گفت وگو با خبرنگار «تابناک»، درباره هک شدن این سایت از سوی جریان فتنه و خروج آن از دسترس مخاطبان، توضیحاتی داد.

محمد حسین خوشوقت درباره اتفاقی که روز دوشنبه بیست و پنجم بهمن ماه برای سایت فرارو افتاد، گفت: صبح آن روز شنیدم که عوامل فتنه، موفق شده اند سایت واحد مرکزی خبر، وابسته به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را هک کنند و مطلبی درباره جریان فتنه در آن منتشر سازند، ولی گمان نمی کردم که سایت فرارو نیز قربانی این کار غیر اخلاقی و غیر قانونی شود.

خوشوقت گفت: نزدیک ساعت 11 آن روز، سردبیر سایت با من تماس گرفت و سراسیمه اطلاع داد که فرارو مورد نفوذ دزدان فتنه گر قرار گرفته و آنها موفق شده اند یک خبر جعلی درباره تجمع غیر قانونی بیست و پنجم بهمن روی سایت قرار دهند. در این مطلب دروغین، به نقل از واحد مرکزی خبر آمده بود که رییس جمهور ترکیه در تجمع راهپیمایان (فتنه گران) شرکت خواهد کرد!

مدیر مسئول فرارو ادامه داد: سردبیر سایت، موفق شد این خبر جعلی هکرها را در کمتر از یک دقیقه پس از انتشار، از روی سایت بردارد و به همین دلیل هم، موتور جستجوگر گوگل نتوانسته است متن این خیر جعلی را ذخیره کند.

خوشوقت اظهار داشت: در همین حال، خبرنگاران سایت موفق شدند برای جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده فتنه گران از این کار شرارت آمیز، خبری فوری درباره حمله به فرارو منتشر نمایند که این خبر در سایت های معتبری، از جمله «تابناک»، «عصر ایران» و «فردا» بازتاب فوری یافت.

خوشوقت افزود: نزدیک ساعت 11 آن روز، سردبیر سایت با من تماس گرفت و سراسیمه اطلاع داد که فرارو مورد نفوذ دزدان فتنه گر قرار گرفته و آنها موفق شده اند یک خبر جعلی درباره تجمع غیر قانونی بیست و پنجم بهمن روی سایت قرار دهند. در این مطلب دروغین، به نقل از واحد مرکزی خبر آمده بود که رییس جمهور ترکیه در تجمع راهپیمایان (فتنه گران) شرکت خواهد کرد!

به گفته وی، پس از این کار، بلافاصله مراتب به آگاهی شرکت پشتیبان فنی سایت فرارو می رسد و کارشناسان این شرکت، هکر را در حالی که سرگرم قطع کردن دسترسی یکایک کاربران سایت بوده تا مدیریت آن را کاملا در اختیار گیرد، از سیستم کارتابل سایت بیرون می اندازد و آن را قفل می کند تا راه ادامه عملیات نفوذ را ببندد.

خوشوقت افزود: با این حال، در آخرین لحظات، هکرها موفق شدند خبر مندرج در فرارو درباره حمله به آن را حذف کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیتی که شرایط روز دوشنبه از آن برخوردار بود و برای به صفر رساندن احتمال نفوذهای دزدانه بعدی دشمنان، ناچار شدیم سایت فرارو را به کلی از دسترس خارج کنیم که این وضع همچنان ادامه دارد و تا هنگامی که شرکت فنی پشتیبان، درباره آمادگی دفاعی اش از ما، اطمینان خاطر ندهد، این وضع ادامه خواهد یافت.

خوشوقت، نفوذ هکرها به فرارو و آفتاب نیوز و نیز تلاش فراوان آنها برای قربانی کردن سایت جهان و نیز حملات سنگین روی دیگر سایت های طرفدار نظام، مانند واحد مرکزی خبر را بخشی از یک سناریوی دقیق برای ایجاد آشوب و شرارت و دامن زدن به آن در بیست و پنجم بهمن دانست و افزود: گویا در پس این شرارت های مجازی، دولت انگلیس به کارگزاری «بی بی سی» بوده است.

مدیر مسئول فرارو ادامه داد: پس از ناکام ماندن عملیات نفوذ کامل در فرارو، آنها به سراغ سایت آفتاب نیوز رفته و موفق به انجام عملیات کامل شده اند و سپس سایت خبری «بی بی سی» فارسی و تلویزیون آن، دو خبر جعلی به نقل از آفتاب نیوز منتشر می کنند، مبنی بر این که وزارت کشور، مجوز راهپیمایی 25 بهمن را صادر و عبدالله گل نیز در آن شرکت خواهد کرد.

این نکته جالب توجه است که هکرها، این دو خبر دروغین را به نقل از واحد مرکزی خبر (وابسته به سازمان صدا و سیما) منتشر ساخته اند، ولی «بی بی سی» فارسی، به جای آن که بر پایه موازین حرفه ای، از واحد مرکزی خبر نقل قول کند، از آفتاب نیوز نقل قول کرده است

خوشوقت گفت: این نکته جالب توجه است که هکرها، این دو خبر دروغین را به نقل از واحد مرکزی خبر (وابسته به سازمان صدا و سیما) منتشر ساخته اند، ولی «بی بی سی» فارسی، به جای آن که بر پایه موازین حرفه ای، از واحد مرکزی خبر نقل قول کند، از آفتاب نیوز نقل قول کرده است.

وی ادامه داد: این رفتار رذیلانه «بی بی سی» فارسی، با توجه به تلاش بی وقفه اما اغراق آمیز و کذب آلود و رسوایش در پوشش خبری تجمعات پراکنده آن روز فتنه گران و همچنین درج مطلبی در سایت آن با نام «هک کردن برای آزادی!»، دلایلی هستند که احتمال دخالت انگلیسی ها در عملیات نفوذ و حمله به سایت های پر مخاطب ایران برای ایجاد آشوب و فتنه گری در روز بیست و پنج بهمن را بسیار تقویت می کنند.

خوشوقت درباره درستی و نادرستی برخی اخبار درباره بازداشت کوتاه مدتش گفت: به علت پر مخاطب بودن فرارو و رویدادهای غیرقانونی و تأسف باری که دوشنبه گذشته رخ داد، دستگاه محترم قضایی، با کمک کارشناسان ارتش سایبری ایران، باید از وقوع نفوذ به فرارو مطمئن می شد و بنا بر نظر دادستان محترم تهران، این اطمینان، تنها با حضور اینجانب و رییس شرکت رایانه ای پشتیبان سایت فرارو در مراکز وابسته به قوه قضائیه امکان پذیر بوده که این صلاحدید از روز چهارشنبه برطرف شده است.

مدیر مسئول فرارو در پایان این گفت وگو، با اظهار نگرانی از احتمال تکرار نفوذ هکرها به دیگر سایت های خبری ایران، از نهادهای تخصصی حاکمیتی خواست تا شرکت های رایانه ای پشتیبان سایت ها را از نظر آموزشی حمایت کنند تا راه نفوذ هکرها و ایجاد فتنه و دردسر برای مردم و نظام گرانقدر جمهوری اسلامی، حتی المقدور سد شود.

بخش سیاست


منبع:تابناک