تبیان، دستیار زندگی
باشگاه کاربرات تبیان: دوستان خوبم شما میتوانید از این بیسکوییت ها برای عید درست کنید و عقربه های این ساعت های بیسکوییت ها را بر اساس زمان تحویل سال 1390 یعنی 2:50 بکشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساعت های بیسکویتی

بیسکوییت

مواد لازم :

آرد: یک و سه چهارم فنجان

بکینگ پودر:  نصف قاشق چایخوری

نمک: یک چهارم قاشق چایخوری

کره نرم شده: دو سوم فنجان ( یک قالب 100 گرمی و یک سوم از قالب 100 گرمی دیگر )

شکر:  نصف فنجان

تخم مرغ: 1 عدد

پودر وانیل:یک چهارم قاشق چایخوری

شکلات سفید خرد شده: 450 گرم

شکلات قهوه ای خرد شده: 450 گرم

نقل های رنگی ریز: مقداری برای تزئین

طرز تهیه :

فر را تا 200 درجه سانتی‌گراد ( 400 درجه فارنهایت) گرم کنید. آرد، بکینگ پودر و نمک را با هم در کاسه‌ی متوسطی الک کنید و آن‌ها را کنار بگذارید. با استفاده از یک همزن برقی با سرعت متوسط، کره و شکر را بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شده و به صورت کرم درآیند.

تخم مرغ و وانیل را به کره افزوده و بار دیگر آن‌ها را با همزن برقی بزنید. مخلوط آرد را به تدریج به مواد افزوده و آن‌ها را با دست مخلوط کنید تا خمیر تهیه شود. سپس آن را به صورت یک صفحه گرد و مسطح درآورده و در کیسه‌ی فریزر قرار دهید و به مدت 10 دقیقه در یخچال بگذارید تا خمیر سرد شود.

سطح کار را کمی آرد پاشی کرده و خمیر را با وردنه به ضخامت نیم سانت باز کنید. با استفاده از قالب بیسکویت گرد به قطر 7 سانتی متر و با دهانه‌ی یک لیوان به همین قطر، خمیر را قالب بزنید. خمیرهای قالب زده را در سینی چرب نشده ای با فواصل 5 سانتی متر از یکدیگر بچینید و سینی را به مدت 5 تا 8 دقیقه در فر قرار دهید تا بیسکویت کمی طلایی رنگ شوند و بر روی توری سیمی قرار دهید تا کاملاً خنک شوند.

شکلات سفید خردشده را در کاسه‌ای ریخته و بر روی کتری محتوی آب در حال جوشیدن قرار دهید تا کاملاً آب شده و به صورت صاف و یک دست درآید (روش بن ماری)، بعد مانند شکل، شکلات ذوب شده را با قاشق کوچک بر روی سطح بیسکویت‌ها بمالید به طوری که کمی از حاشیه‌ی دور بیسکویت‌ها را در یک سینی چیده و در یخچال قرار دهید تا شکلات‌ها سریع‌تر ببندند.

شکلات قهوه‌ای خرد شده را نیز در کاسه‌ای ریخته و آن را به روش مرحله قبل (بن ماری) ذوب کنید تا به صورت صاف و یک دست درآید، سپس بگذارید کمی خنک شده و بعد آن را در قیف با ماسوره‌ی 2 بریزید. بعد مانند شکل از آن برای دورگیری صفحه‌ی ساعت، نوشتن اعداد آن، خطوط بین اعداد و عقربه‌ها استفاده کنید. نقل‌های رنگی ریز را با استفاده از کمی شکلات سفید در قسمت بیرونی هر عدد و بر روی حاشیه‌ی بیسکویتی دور صفحه‌ی ساعت‌ها بچسبانید و یکی از نقل‌ها را نیز مانند شکل، در قسمت وسط عقربه‌ها بچسبانید.

نکته :

1-  با این مقدار مواد، حدوداً 36 عدد بیسکویت تهیه می‌شود.

ارسالی از تبلاگ آشپزی و شیرینی پزی


باشگاه کاربرات تبیان: دوستان خوبم شما می توانید از این بیسکوییت ها برای عید درست کنید و عقربه های این ساعت های بیسکوییت ها را بر اساس زمان تحویل سال 1390 یعنی 2:50 بکشید.