تبیان، دستیار زندگی
از 22 بهمن ماه آغاز می شود. رییس فدراسیون ورزش همگانی در گفت و گو با خبرنگار ورزش همگانی ایسنا، برنامه های این فدراسیون را درایام دهه مبارک فجر تشریح کرد. محمد علیپور، گفت : 11 انجمن فعال فدراسیون ورزش همگانی، هرکدام برنامه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علیپور

، برنامه های دهه فجر فدراسیون ورزش های همگانی را اعلام کرد

جشنواره ورزش های بومی- محلی« فجر»، از 22 بهمن ماه آغاز می شود.

رییس فدراسیون ورزش همگانی در گفت و گو با خبرنگار ورزش همگانی ایسنا، برنامه های این فدراسیون را درایام دهه مبارک فجر تشریح کرد.

محمد علیپور، گفت : 11 انجمن فعال فدراسیون ورزش همگانی، هرکدام برنامه هایی را برای دهه فجر تنظیم کرده اند، به خصوص با تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با ورزشهای بومی- محلی، جشنواره ورزش های بومی – محلی با عنوان فجر، از 21 تا 23 بهمن ماه در استان گیلان برگزار خواهد شد، همچنین از 30 بهمن تا 2 اسفند ماه نیز جشنواره فرهنگی – ورزشی و بومی- محلی دیگری در استان هرمزگان برگزار می شود.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات دو همگانی، دوچرخه سواری و اسکیت از جمله برنامه هایی است ک دراستان های مختلف کشور برگزار
 می شود و18 بهمن ماه نیزدرتله کابین توچال پرواز بادبادکها را خواهیم داشت.

علیپوردرادامه گفت و گو با خبرنگار ورزش همگانی ایسنا، به تشریح آخرین وضعیت تیم ملی کبدی پرداخت و گفت: برای آمادگی شرکت در بازیهای آسیایی سال آینده، تیم ملی کبدی از 26 تا 30 بهمن ماه در یک تورنمنت چهار جانبه شرکت خواهد کرد. رییس فدراسیون ورزش همگانی با اشاره به فعالیت رشته جدید التاسیس سپک تاکرا، گفت: انجمن این رشته حدود یک ماه است که در فدراسیون تشکیل شده است و اولین دوره مسابقات این رشته در هفته گذشته برگزار شده است . البته سعی داریم با توسعه امکانات و تجهیزات این رشته ، از سال آینده نیز به طورعمقی آموزش آن را در سراسر کشور بپردازیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت انجمن بیماری های خاص، گفت: مسابقات جهانی برای بیماران خاص ، مردادماه  سال آینده در فرانسه برگزار می شود که ما نیز 2 ماه اردوی تدارکاتی برای آنها در نظر گرفته ایم و قصد داریم در تورنمنت دوستانه ای که در تیرماه آینده در کشور کویت برگزار می شود، شرکت کنیم.

علیپور در پایان خاطر نشان کرد: برای برگزاری چنین جشنواره ها و مسابقاتی از همکاری بسیاری از نهادها و ارگانها مانند آموزش و پرورش و بسیج بهره مند شده ایم که جا دارد از تلاش همه این عزیزان تشکر کنیم .