تبیان، دستیار زندگی
ایام ولادت رسول گرامی اسلام(ص) را تبریك می‏گویم؛ روزی كه انوار هدایت و دعوت به سوی حق بر عالم تابیدن گرفت و جهانیان ندای تسامح، عدالت، مهربانی و محبت را شنیدند؛ روزی كه ندای قرآن به گوش همگان رسید؛ قرآنی كه خداوند بر رسولش نازل كرد و او را رحمة و هدایة
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بحرینی ها میدان تحریر خود را ساختند


پادشاه بحرین كه از آغاز خیزش ملت‏ مظلوم این كشور نگران شده است بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و نسبت به كشته شدن دو نفر بر اثر حمله افراد خودش ابراز تأسف كرد!


امیر بحرین

در حالی كه خشم ملت‏های مظلوم منطقه به بحرین رسیده است «شیخ حمد آل خلیفه» پادشاه این كشور دیروز بر صفحه تلویزیون ظاهر شد و  ژست‏های آزادیخواهانه گرفت.

متن كامل سخنرانی وی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هموطنان گرامی درود خداوند بر شما!

ایام ولادت رسول گرامی اسلام(ص) را تبریك می‏گویم؛ روزی كه انوار هدایت و دعوت به سوی حق بر عالم تابیدن گرفت و جهانیان ندای "تسامح، عدالت، مهربانی و محبت" را شنیدند؛ روزی كه ندای قرآن به گوش همگان رسید؛ قرآنی كه خداوند بر رسولش نازل كرد و او را "رحمة و هدایة للعالمین" خطاب كرد: «یا أیها الذین امنوا ادخلوا فی السلم كافة ــ ای كسانی كه ایمان آورده‏اید همگی در آرامش و دوستی درآیید»!

بحرین

در جریان حوادث دیروز و امروز متأسفانه دو تن از بهترین جوانان این مرز و بوم كشته شدند، كه از خداوند برای خانواده‏های عزیز آنها صبر و آرامش و برای درگذشتگان عفو و رحمت می‏طلبم.

بحرین

همانگونه كه می‏دانید ما «جواد بن سالم العریض» معاون نخست‏وزیر را مكلف كرده‏ایم كه گروه خاصی تشكیل دهد و به بررسی وقایع اخیر بپردازد؛ چرا كه همه همّ و غمّ ما در مرحله نخست حفظ جان و امنیت مردم و كشور است؛ به گونه‏ای كه هر ذی‏حقی به حقش برسد.

بحرین

همچنین پارلمان را مسؤول تصویب قوانینی كرده‏ایم كه به نفع مردم و كشور باشد تا بحرین از این بن‏بست خارج گردد.

پادشاهی بحرین كشور قانون و مؤسسات و احزاب قانونی است. در قانون كشور ما قوانین مربوط به آزادی تجمعات و راه‏پیمایی‏ها را داریم كه قانونی بودن آن از سوی پارلمان به رسمیت شناخته شده است. آزادی بیان نیز حقی است كه هم قانون اساسی و هم قوانین مصوبه در پارلمان به آن تصریح كرده‏اند و ما هم همگی به این قوانین پای‏بندیم.

بحرین

اما درباره اصلاحات باید بگویم: همانگونه كه بارها و بارها گفته شده، اصلاح مسأله‏ای همیشگی است و هرگز متوقف نمی‏شود. ما روز 14 فوریه ده سال پیش ـ تاریخ تبدیل "امارت بحرین" به "پادشاهی بحرین" ـ تمامی درهای آزادی را گشودیم(!!) و در قوانین به شهروندان عزت و كرامت بخشیدیم تا مملكت بحرین در سایه تلاش شهروندان آن به بهترین كشور در همه زمینه‏ها تبدیل شود كه انشاءالله در روزها و سال‏های آینده به این آرزوهای زبیا دست خواهیم یافت(!!!)

بحرین

بارپروردگارا كشور ما را از شر بدی‏ها محفوظ بدار؛ و در كشور ما و دیگر كشورهای اسلامی امنیت و آرامش برقرار كن؛ و در دل‏های مؤمنین الفت و مودت بینداز.

وصلى اللهم على نبینا محمد وعلى آله وصحبه أجمعین.

بحرین

موج بیداری مردم مسلمان علیه حاكمان دیكتاتور كه كشورهای عرب را یكی پس از دیگری در می‏نوردد، اینك به ساحل بحرین رسیده است.

بحرین

مردم منامه عصر دیروز سه‏شنبه 26 بهمن با تجمع در "دوار اللؤلؤه" (فلكه مروارید) در منامه، آن را به میدان تحریری دیگر تبدیل كردند.

بحرین

هزاران بحرینی با برپایی چادر و تحصن، اعلام كردند كه تا رسیدن به خواسته‏های مشروع مردم و سقوط نظام بحرین، همانجا خواهند ماند.

بحرین

نمایندگان شیعه پارلمان نیز دیشب پس از معلق كردن نمایندگی خود، به چادرهای مردم در این میدان پیوستند.

فرآوری:یوسف قاضی زاده

بخش سیاست


منبع:آینده نیوز