تبیان، دستیار زندگی
مرنگ شده است قهرمان اسبق تیم ملی بسکتبال جانبازان و معلولین گفت: به دلیل برخوردار نبودن از یک برنامه ثابت و کامل در ورزش، هنوز نتوانسته ایم از ابتدای انقلاب تا کنون به اهداف واقعی خود دست پیدا کنیم. امیرماندگار فر اظهار داشت:...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیر تحول ورزش از دهه اول انتقلاب تا نسل سوم

امیر ماندگار فر: معنویات پس از انقلاب در بین ورزشکاران کمرنگ شده است

قهرمان اسبق تیم ملی بسکتبال جانبازان و معلولین گفت: به دلیل برخوردار نبودن از یک برنامه ثابت و کامل در ورزش، هنوز نتوانسته ایم از ابتدای انقلاب تا کنون به اهداف واقعی خود دست پیدا کنیم. امیرماندگار فر اظهار داشت: متاسفانه بدلیل توجه بیش از حد هیات ها و فدراسیون های ورزشی نسبت به بعد قهرمانی ورزش، خواه ناخواه از اوایل انقلاب تا کنون شاهد کمرنگ شدن روح پهلوانی و منش جوانمردی دربین ورزشکاران در تمام عرصه های مختلف ورزش بودیم، به طوری که در بعضی رشته ها به طور واضح می بینیم، علی رغم اینکه بازیکن از لحاظ بعد اخلاقی دچار تنش و ناهنجاریهای اجتماعی است، اما به دلیل عملکرد موفقش در بعد فنی، مورد تشویق و حمایت مسوولین ورزشی است، درحالی که اگر درهردوجنبه مسوولین توجه ویژه ای داشته باشند و معنویات را قربانی قهرمان پروری نکنند، مسلما الگوهای بسیار مناسبی را در بین جوانان خواهیم داشت.

ماندگارفر گفت: برای این که بتوانیم رهنمودهای مقام معظم رهبری را به درستی اجرا کنیم و نسل سوم را بیشتر به سمت معنویات ایثار، از خود گذشتگی و صداقت و پاکی سوق دهیم، باید از لحاظ بعد فرهنگی ورزشکاران تحت آموزش صحیحی قرار بگیرند.

وی در پایان تصریح کرد: همانطور که در دهه اول انقلاب، کمبود نیروهای متخصص و ضعف مدیریتی ورزش را تحت الشعاع خود قرارداده بود، درحال حاضر هم این مشکلات بدلیل پایین بودن سطح آموزش و برخوردار نبودن از یک برنامه جامع، کامل و دراز مدت، سطح وسیعی از ورزش را در بر گرفته و موجب عدم کسب نتایج حائز اهمیت در ورزش شده است.

" قهرمان جهان در مکه  مکرمه"

حسین رضا زاده قویترین مرد جهان،  پر افتخار ایران و اسلام چند روزی است که برای به جا آوردن مناسک حج به مکه مکرمه سفر کرده است. رضا زاده که در ابتدا به تنهایی مشرف شده بود، بنا به لطف و همت نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در بیت الله الحرام دیروز خانواده همسر جدید و والدینش را هم در کنار خود دید.

به گفته علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری با تلاش مسئولان و اداره گذرنامه وزارت خارجه موفق شدیم  ، تا با پیگیری سریع، شرایط حضورهمسرحسین و خانواده همسرش به اتفاق پدر و مادرش در مکه را فراهم کنیم ، تا رضا زاده عقد خود برای زندگی آینده درخانه خدا تحکیم بخشد و رسماً به جرگه متاهلین بپیوندد.

خوشا به سعادت قهرمان جهان که در مراسمی معنوی باری دیگر عقد ازدواج خود را تبرک می کند. با تبریک و آرزوی موفقیت و خوشبختی برای رضا زاده و همسرش.