تبیان، دستیار زندگی
همسر رئیس جمهور آمریكا با اشاره به مخرب بودن شبكه های اجتماعی در اینترنت گفت: به دخترانم اجازه استفاده از فیس بوك را نمی‌دهم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همسراوباما:فیس بوك را ممنوع کردم


همسر رئیس جمهور آمریكا با اشاره به مخرب بودن شبكه های اجتماعی در اینترنت گفت: به دخترانم اجازه استفاده از فیس بوك را نمی‌دهم


فیس بوک

فاكس‌نیوز در گزارشی نوشت: "میشل اوباما " همسر باراك اوباما رئیس جمهور آمریكا در پاسخ به سوالی درباره دسترسی دختران وی به سایت‌های اجتماعی همچون فیس‌بوك، صراحتا گفته است ما به دلایل امنیتی امكان حضور در شبكه‌های اجتماعی را نداریم ولی حتی اگر در كاخ سفید هم نبودیم اجازه نمی دادم دخترانم از فیس بوك استفاده كنند.

همسر اوباما با اشاره صریح به مخرب بودن فیس‌بوك گفت كه وی به دخترانش اجازه دسترسی به اینگونه سایت‌ها را نمی‌دهد. میشل اوباما از اینكه دخترانش به فیس‌بوك دسترسی ندارند ابراز خوشحالی كرد.

میشل اوباما همچنین گفت كه دختران 9 و 12 ساله‌اش دارای محدودیت‌هایی هستند كه دیگر دختران هم سن و سال آنها ندارند كه یكی از دلایل این امر، مسائل امنیتی است كه سرویس مخفی آمریكا برای آنها ایجاد كرده است.

همسر اوباما با تصریح این نكته كه اگر دخترانش در كاخ سفید هم زندگی نمی‌كردند به آنها اجازه دسترسی به فیس‌بوك را نمی‌داد، افزود: دسترسی به سایت فیس‌بوك برای دختران وی و دیگر دختران هم سن و سال آنها بسیار مخرب است و نباید به آن دسترسی داشته باشند.

شبکه های اجتماعی که امروز قابلیت تعاملی بودن ارتباطات را بیش از پیش کرده اند و زمینه گسترده فعالیت کاربران فضای مجازی را چه به صورت مخاطب و چه تولید کننده و فرستنده پیام به وجود آورده اند. این شبکه ها می توانند با گذر از موجبیت تکنیکی حاکم بر خود به خاصیت ابزاریشان نزدیک شوند یعنی می توان از آنان هم استفاده مفید داشت و هم کارکرد بیهوده ومضر برای خود و دیگران. آنچه که امروزه از برآیند کلی این شبکه ها برمی آید درگیری فضای تولید کنندگان و استفاده کنندگان آنها در موجبیت تکنیکی است که بیشتر به وسیله غول های رسانه ای و سران امپریالیستی جهان و سلطه طلب برای استفاده منفعتانه از این رسانه ایجاد شده است.

همسر اوباما گفت:دسترسی به سایت فیس‌بوك برای دختران وی و دیگر دختران هم سن و سال آنها بسیار مخرب است و نباید به آن دسترسی داشته باشند.

فیس بوک، توئتر و رسانه های مشابه اکنون محملی که در راستای جنگ نرم بسیار مورد استفاده طرفداران استعمار فرانو است  اما با اینکه چنین موضوعی دور از ذهن نمی باشد و با تحلیل محتوا و تمرکز بر روی این چنین شبکه هایی و دامنه فعالیت های آنان فعالیت های تهاجم گونه انها در زمینه تحریف افکار به خوبی می توان مشاهده نمود اما با این حال عده ای هنوز با چشمان بسته از طرفداران موج زده این نوع شبکه ها هستند و رویکرد منفی آنان را قبول نمی کنند و شاید اینچنین خبرهایی بتواند آنان را ازخواب زدگیشان بیدار کند. در این خبر میبینیم که خانواده اوباما که خود این فرد در برنامه ریزی وبودجه ریزی شبکه های اجتماعی بر علیه مردم جهان دست دارد و امیدهای یک ملت را از این طریق منحرف می کند؛ از دسترسی فرزندانشان به اینگونه رسانه ها جلوگیری می کنند و به آسیب های آنان اذعان دارند.

فرآوری:امیر رضوانی

بخش ارتباطات


منابع: فارس