تبیان، دستیار زندگی
بزرگترین نمایشگاه موبایل دنیا با نام MWC هر ساله در روزهای 14 تا 17 فوریه در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود. این نمایشگاه مهم‌ترین رویداد موبایلی دنیاست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موبایل‌ جنگی

موبایل جنگی


بزرگترین نمایشگاه موبایل دنیا با نام MWC هر ساله در روزهای 14 تا 17 فوریه در شهر بارسلونای اسپانیا برگزار می‌شود. این نمایشگاه مهم‌ترین رویداد موبایلی دنیاست و شرکت‌های بزرگ و کوچک از سراسر دنیا جدیدترین محصولات خود را ارئه می‌دهند.


اغلب شرکت‌های تولید کننده فناوری و تکنولوژی در نمایشگاه CES شرکت می‌کنند ولی جدیدترین محصولات موبایلی خود را در نمایشگاه MWC به نمایش و رقابت با دیگر محصولات می‌گذارند.

موبایل جنگی

نمایشگاه امسال نیز در همین تاریخ برگزار شد و در آن بیش از 1300 شرکت از 200 کشور دنیا شرکت کردند. این نمایشگاه از طرف سازمان جی اس ام که در حوزه فناوری موبایل فعالیت می‌ند حمایت می‌شود. بازدید کنندگان این نمایشگاه که حدود 50 هزار نفر تخمین زده شده‌اند از نزدیک با جدیدترین فناوری‌های سال جدید آشنا شدند.

 و اما معرفی یکی از جالب ترین موبایل‌های این نمایشگاه...

این گوشی هوشمند به کار هر کسی نمی‌آید. اگر به زودی قرار است به مناطق جنگی اعزام شوید یکی از این موبایل‌ها را بخرید! از شوخی گذشته این گوشی جان سخت به درد کسانی می‌خورد که در طبیعت بکر و مناطق دوردست رفت و آمد دارند. این موبایل که محصول شرکت سونیم است از انواع و اقسام تست‌های سخت سربلند بیرون آمده و لقب جان سخت ترین موبایل جهان را از آن خود کرده است.

موبایل جنگی

شرکت سونیم در نمایشگاه بارسلونای امسال جدیدترین مدل خود را با نام XP3300 عرضه کرده است تا در کنار جان سخت ترین موبایل دنیا رکورد بیشترین زمان مکالمه با یک بار شارژ را از آن خود کند.

این شرکت اعلام کرده ایت که با یک بار شارژ می‌توان تا 24 ساعت مکالمه داشت و میزان شارژ باتری در حالت استندبای نیز به 800 ساعت ارتقا یافته و این زمان با روشن بودن جی پی اس تخمین زده شده است.بهتر است بدانید در گوشی‌ها معمولی، زمان مکالمه به طور میانگین بین 6 تا 10 ساعت است.

موبایل جنگی

همان طور که در تصاویر می‌بینید این گوشی در شرایط بسیار بد تاب می‌آورد. می توان شرایط را این طور خلاصه کرد، تحمل در دما در 20 درجه زیر صفر و 55 درجه بالای صفر، تحمل فشار اب تا 2 متر زیر آب و خاصیت ضد ضربگی بر اثر افتادن از ارتفاع 2متری بر روی اجسام سخت بتونی.

مدل‌های این گوشی در حال حاضر در 50 کشور دنیا فروخته می‌شود و با مبلغی حدود 400 دلار می‌تواند یکی از آن را داشته باشید.

از دیگر ویژگی‌های موبایل‌های شرکت سونیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• مقاوم در برابر ارتعاشات و بهره‌گیری از تکنولوژی ضد شوک

موبایل جنگی

• پوشش یک لایه 1.5 میلیمتری Gorilla Glass روی صفحه نمایش برای استحکام بیشتر

• بدنه بسیار مستحکم و تحمل آب تا 30 ثانیه

• خاصیت ضد گرد و غبار در حد میکرومتر

• دارای وزن به نسبت کم 180 گرمی با توجه به ساختار محکم آن

• دارای دوربین 2 مگاپیکسلی

• امکان اتصال به تمام شبکه‌های ارتباطی

• سیسیتم مسیریابی و جی پی اس بسیار پیشرفته و ریل تایم

فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان